|

راز های ماندگاری آرایش پوست چرب

پوست چرب داری و یه ساعته آرایشت بهم میریزه؟ اشکال نداره که من بهت ترفند میگم کارساز

هر خانومی حق داره آرایش کنه و از انجام این کار غرق لذت بشه،اما اگر می خوای همیشه شیک و درجه یک باشی باید حواست باشه که میکاپت از ریخت نیوفته

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یک سری از خانوم ها هستند که خیلی عاشق آرایش کردنند و اکثر مواقع هم اگرچه نه چندان غلیظ ته آرایش ملایمی به چهره دارند، یک عده دیگه از خانوم ها هم هستند که خیلی اهل آرایش کردن و خود آرایی نیستند مگر مواقع خاص مثل مهمونی و مراسم های مهم که دوست دارند آرایشی حرفه ای و شیک داشته باشند؛ با این حال تمامی خانوم ها در یک موضوع باهم کاملا نقطه اشتراک دارند اونم اینه که آرایششون ماندگاری خوبی داشته باشه.

همون طور که اشاره کردیم ماندگاری آرایش برای خانوم ها نکته بسیار مهمی است اما خانوم هایی که پوست چرب دارند این موضوع براشون مهم تره؛ چون که چربی پوست اون ها باعث میشه که آرایش زود تر از حد عادی از ریخت بیوفته و زیبایی خودش رو از دست بده. با توجه به اهمیت این موضوع ما می خوایم چند تا از راهکار ها وترفند های کاربردی رو با شما به اشتراک بگذاریم که اگر شما پوست چربی دارید باید حتما ازشون استفاده کنید تا بعد شاهد تغییرات آرایشیتون بشید.

راز های ماندگاری آرایش پوست چرب

1.آرایش ماندگار با پرایمر

پرایمر از اون آیتم هایی است که اصولا برای استفاده روزانه پیشنهاد نمیشه اما اگر شما پوست چربی دارید و می خواید که برای مدت زمان بیشتری آرایش روی صورتتون بدون تغییر باقی بمونه باید حتما و حتما ازش استفاده کنید به خصوص برای نواحی از صورت که چرب تر هستند، یعنی همون ناحیه T.

2.آرایش ماندگار با پرهیز از پودر زیاد

کرم پودر یا پودر فیکس فرقی نمی کند به هر حال اگر شما پوست چربی دارید بهتره که از زدن پودر زیاد به پوستان خودداری کنید به خاطر این که باعث بسته شدن منافذ پوستی میشه و به این ترتیب منجر به تولید بیشتر چربی می شود و تاثیر منفی می گذارد بنابراین اگر هم می خواهید از انواع پودر ها استفاده کنید به مقدار کم و ترجیحا فقط روی قسمت های براق پوستتان بزنید.

راز های ماندگاری آرایش پوست چرب

3.آرایش ماندگار با محصولات بدون چربی

به گزارش شایانیوز، استفاده از محصولات فاقد چربی می تواند به طرز غیر قابل باوری بر ماندگاری آرایش شما تاثیر گذار باشد به ویژه محصولاتی مانند پرایمر و کانسیلر که به زیر سازی پوستی مربوط می شوند.

4.آرایش ماندگار با محصولات غیر کومدوژنیک

به طور کلی بیشترین چیزی که برای شمایی که پوست چرب دارید باید حائز اهمیت باشد خرید محصولاتی است که چربی پوستتان را کنترل کند و باعث افزایش چربی نشود. به این ترتیب یکی دیگر از مواردی که می تواند به ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک کند محصولات آرایش غیر کومدوژنیک یا غیر کمدون ساز هستند که باعث مسدود شدن منافذ باز پوست نمی شوند و به این ترتیب هم از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کنند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از افراد به این دست از محصولات آلرژی دارند، بنابراین حتما قبل از استفاده گسترده و زیاد از این دست محصولات با یه تست آلرژی مطمئن شید که شما جزو این دسته هستید یا خیر.

راز های ماندگاری آرایش پوست چرب

5.آرایش ماندگار با حذف چربی اضافی پوست

این مرحله بیشتر حالت درمانی دارد اما می تواند همچنان بر ماندگاری آرایش شما هم تاثیر بگذارد و آن هم استفاده هفتگی از ماسک هایی است که می تواند چربی اضافی پوست شما رو از بین ببرند و همچنین باعث التیام یافتن پوستتان شوند، به این ترتیب پوست شما زمینه و پذیرش بیشتری برای آرایش و محصولات آرایشی خواهد داشت.

منبع: man_o_mode

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها