|

بهترین میان وعده ها را بشناسیم

میان وعده های سالم و مغذی که هم گیاه خوارها عاشقش میشند هم گوشت خوارها

یک رژیم غذایی سالم و مغذی بی برو برگ شامل چند میان وعده می باشد که نباید از آن ها غفلت کرد چراکه برای تامین انرژی و رفع گرسنگی مهم هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و موثر خیلی مهم است که شما علاوه بر وعده های اصلی در طول روز از میان وعده های مغذی هم استفاده کنید، به خصوص آن دسته از افرادی که از رژیم های گیاهخواری پیروی می کنند. متاسفانه بسیاری از میان وعده های سریع و راحت به جز کالری اضافی، سدیم و شکر افزوده شده از نظر مواد مغذی چیزی ندارند؛ برای همین هم هست که نمی تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

با همه این اوصاف پیدا کردن میان وعده هایی که هم راحت آماده شوند و هم مغذی باشند کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی آن ها را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. در ادامه ما به شما چند میان وعده سالم و مغذی را معرفی می کنیم که هم خوشمزه اند و هم برای همه نوع رژیم غذایی ای مناسب هستند.

هفت میان وعده سالم و مغذی:

1.کره بادام زمینی با میوه

نمی توانیم به شما بگوییم که ترکیب کره بادام زمینی و میوه مورد علاقه تان تا چه اندازه راحت و البته سیر کننده و مغذی است. میوه هایی مانند سیب، موز و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدن و فیبر هستند که به شما کمک می کنند تا بین وعده های اصلی غذایی خود بیشتر احساس سیری کنید. در همین حالت کره بادام زمینی مقدار زیادی پروتئین و چربی سالم دارد که ارزش غذایی میان وعده شما را چند برابر می کند.

میان وعده های سالم و مغذی

2.پاپ کرن

شاید فکرش را هم نمی کردید اما پاپ کرن یک میان وعده مغذی و کم کالری است که منبع بسیار خوبی از برخی مخواد معدنی مثل فسفر، منیزیم و روی می باشد. علاوه بر آن پاپ کرن سرشار از منگنز نیز می باشد که در عمل هضم، عملکرد سیستم ایمنی، تولید انرژی و سلامت مغز نقش موثری دارد. البته در رابطه با پاپ کورن یک نکته مهم و اساسی هست که نباید از قلم انداخت آن هم این است که نباید به سراغ پاپ کرن های از پیش آماده و بسته بندی بروید که معمولا حاوی کالری، چربی و سدیم اضافی هستند، در عوض بهتر است خودتان آن ها را در خانه بو دهید. اگر هم دوست دارید که پاپ کرنتان کمی طعم دار باشد به آن کمی پاپریکا، پودر پیاز یا جعفری اضافه کنید.

3.ماست با میوه

ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین B12 می باشد به همین خاطر هم یک میان وعده بسیار عالی گیاهی به حساب می رود. ترکیب ماست با میوه به خصوص سیب و موز می تواند به افزایش مصرف فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری ها کمک کند. بهتر است از انواع ماست های ساده و بدون شیرینی اضافه استفاده کنید تا مصرف قند های اضافه شده را به حداقل برسانید.

میان وعده های سالم و مغذی

4.تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل منبع بسیار عالی ای از مواد مغذی مهم از جمله پروتئین و فیبر است همچنین سرشار از منیزیم نیز می باشد که برای انقباض عضلانی، تنظیم فشار خون، عملکرد عصبی بدن و سنتز DNA لازم می باشد. شما می توانید خودتان در خانه به راحتی دانه های کدو تنبل را با روغن زیتون و نمک تفت دهید و وقتی که طلایی شدند میل نمایید.

5.اوتمیل

اوتمیل یا بلغور جو دوسر اگرچه اغلب در رده صبحانه قرار می گیرد اما به این معنا نیست که شما نمی توانید از آن در دیگر اوقات روز لذت ببرید. اوتمیل یک میان وعده سیر کننده و بسیار مغذی است که اضافه کردن آن به رژیم غذاییتان شدیدا پیشنهاد می شود. جو دو سر حاوی نوعی فیبر به نام بتاگلوکان است که تصور می شود باعث کاهش وزن و بهبودت سطح کلسترول، قتند خون و فشار خون می شود.

میان وعده های سالم و مغذی

6.تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز سفت می تواند یک میان وعده سالم و مغذی باشد به خصوص برای آن ها یی که به دنبال رژیم های غذایی گیاهی هستند، تخم مرغ آب پز یک میان وعده غذایی بسیار سیر کننده است، به علاوه این که منبع  بسیار  خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین A و ویتامین B می باشد. از طرف دیگر مطالعات نشان داده اند که خوردن تخم مرغ می تواند با کاهش احساس گرسنگی در روند کاهش وزن نیز موثر عمل کند.

7.مغز ها و میوه خشک

اگر دنبال یک میان وعده سالم اما ساده و بی دردسر هستید باید ترکیب انواع مغز ها و میوه های خشک را امتحان کنید، این ترکیب هم آماده کردنش ساده است و هم قابل حمل می باشد و شاا می توانید همیشه مقداری از آن را داخل کیف خود داشته باشید و در طول روز به راحتی مصرف نمایید.

میان وعده های سالم و مغذی

خلاصه:

فراموش نکنید که مصرف میان وعده در طول روز و بین وعده های اصلی خیلی مهم است چراکه هم می تواند انرژی شما را برای تمام روز تقویت نماید و هم می تواند مواد مغذی مورد نیازتان را خورد خورد تامین کند. خوشبختانه تنوع تنقلات گیاهی و غیر گیاهی سالم و مغذی بسیار زیاد است و شما با کمی تحقیق می توانید بهترین میان وعده ای را که مناسب شماست انتخاب کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها