|

چیا بخورم جوش میزنم؟

می خوای بدونی چطور پوستی سالم داشته باشی؟ با حذف چند تا خوراکی مثل آب خوردن خوشگل شو

صفر تا صد غذاها و خوارکی هایی که مصرف می کنیم می توانند بر سلامت کلی بدن همچنین زیبایی و سلامت پوست ما تاثیر بگذارند، پس مراقب رژیمتان باشید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تغییرات فصلی، تغییرات خلق و خو و آلاینده ها و آلودگی هوا سه مسئله مهمی هستند که در زیبایی و سلامت پوست ما بسیار مهم می باشند اما متاسفانه ما عموما به آن ها بی توجه هستیم با این حال آن ها می توانند به راحتی به شکل جوش و آکنه بر روی صورت ما ظاهر شوند. واقعیت این است که ما نمی توانیم تغییرات آب و هوایی و یا شرایط آلودگی هوا را کنترل کنیم اما با این حال هنوز هم مواردی هستند که ما می توانیم با کنترل کردن آن ها وضعیت سلامت پوست خود را بهبود بخشیم، یکی از مهم ترین آن ها رژیم غذایی می باشد. هر آنچه که ما خوریم و هر آنچه که از رژیم غذایی خود حذف می کنیم می توانند بر ظاهر و سلامت پوست ما تاثیر بگذارند.

چیا بخورم جوش میزنم؟

جالب است بدانید که بسیاری از متخصصان بر این باورند که پوست ما درواقع نمود بیرونی آن چیزی است که می خوریم بنابراین باید مراقب تاثیر غذاها و مواد خوراکی بر روی زیبایی و سلامت پوست خود باشیم. به همین ترتیب متخصصان براین باورند که اگر شما به دنبال این هستید که پوستی درخشان و سالم داشته باشید باید بدایند که برخی از مواد خوراکی اصلا پیشنهاد نمی شوند.

از آنجایی که این موصوع از اهمیت بالایی برخوردار است در ادامه ما به شما هفت خوراکی ای را معرفی می کنیم که بهتر است مصرف آن ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

هفت خوارکی ای که برای سلامت و درخشش پوست توصیه نمی شود:

1.برای پوست شفاف قهوه ممنوع

اگر به وضعیت پوستتان اهمیت می دهید در نظر داشته باشید که پزشکان مصرف بی رویه کافئین را منع می کنند چراکه کافئین برای پوست بسیار خشک کننده می باشد. و در همین راستا باید توجه داشته باشید که برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه از سطح کافئین بالاتری نسبت به دیگر نوشیدنی ها برخوردار هستند بنابراین اگر برای مثال تصمیم دارید که در روز یک الی چهار لیوان قهوه بنوشید باید حواستان به آبرسانی پوستتان نیز باشد تا از خشک شدن مفرط آن جلوگیری نمایید.

چیا بخورم جوش میزنم؟

2.برای پوست شفاف غذاهای سرخ شده ممنوع

عاشق سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری و دیگر غذاهای این چنینی هستید؟ نمی شود شما را سرزنش کرد، چه کسی از خوردن سیب زمینی سرخ کرده لذت نمی برد؟! اما باید این نکته را در نظر بگیرید که مصرف بیش از اندازه چربی های ناسالم می تواند به سادگی درخشندگی پوست شما را از بین ببرد. بنابر گفته ی پزشکان غذاهای سرخ شده علاوه بر این که غالبا سرشار از چربی های ناسالم هستند، منجر به تولید بیش از اندازه چربی در پوست نیز می شوند.

3.برای پوست شفاف سویس و کالباس ممنوع

تمامی انواع سوسیس و کالباس معمولا دارای نیترات می باشند تا ماندگاری آن ها افزیش یابد، طعمی شور پیدا کنند و رنگ مناسبی داشته باشند. نیترات ها در بدن ممکن است به نیتروزامین تبدیل شوند که یک عامل سرطان زا می باشد جدای از این، نیترات موجود در این گوشت های فرآوری شده می تواند باعث ایجاد التهاب و چین و چروک در پوست شود و به این ترتیب به آن آسیب وارد کند.

چیا بخورم جوش میزنم؟

4.برای پوست شفاف لبنبات ممنوع

نمی توانیم قطع به یقین بگوییم که مصرف لبنبات می تواند باعث بروز جوش و آکنه شود اما مسائلی هست  که همچنان محققان و متخصصان را ترغیب می کند تا در این باره به تحقیق بپردازند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از غذاهای لبنی مانند ماست دارای سطح بالایی از قند می باشند بنابراین با حذف یا کاهش مصرف آن مسلما تغییراتی را در پوست خود نظاره گر خواهید بود. از طرف دیگر بسیاری از گاو ها با یک سری از هورمون ها تغذیه می شوند که بر روی محصولات آن ها تاثیر می گذارد و این تاثیر می تواند سلامت پوست شما را از بین ببرد؛ بنابراین اگر مصرف لبنیات شما بالاست بد نیست که کاهش و یا حذف این گزینه را امتحان کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت حذف محصولات لبنی شما یکی از منابع خوب کلسیم و ویتامین D خود را از رژیم غذاییتان حذف می کنید پس باید به فکر یک جایگزین باشید.

5.برای پوست شفاف شیرینی جات ممنوع

مضراتِ مصرف شیرینی جات دیگه یک راز سیر به مهر به حساب نمیاد و مطمئنا شما تقریبا از همه دلایلی که چرا نباید به میزان بالایی شیرینی جات و قند و شکر تصفیه شده مصرف کرد آگاهی دارید مانند افزایش وزن، دیابت نوع دو . بسیاری از مشکلات و معظلات دیگر اما شاید آنچه که نمی دانید این است که مصرف مداوم قند ها و کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نوشیدنی های میوه ای، چیپس، دنات و ... می تواند باعث خراب شدن پوست شما شود. متخصصان بر این باورند که قندهای تصفیه شده باعث بروز التهاب می شوند و هنگامی که شما سطح بالایی از مواد خوراکی ای را که می توانند باعث بروز التهاب شوند مصرف می کنید، شرایط مساعد برای بروز جوش، آکنه و اگزما را هم تشدید می کنید.

چیا بخورم جوش میزنم؟

6.برای پوست شفاف غذاهای با شاخص گلیسیمی بالا ممنوع

تحقیقات معتبری تاکنون صورت گرفته است که نشان می دهند رژیم های غذایی با شاخص گلیسیمی بالا می توانند منجر به بروز آکنه شوند چرا که آن ها قند خون را سریع تر از دیگر غذاها افزایش می دهند به این ترتیب سطح قند خون بعد از مصرف این دست از غذاها بالا می رود. هنگامی که بدن انسولین اضافی داشته باشد، تولید هورمون های آندروژن و سبوم را در پوست تحریک می کند که می تواند منجر به آکنه شود.

7.برای پوست شفاف پروتئین وی ممنوع

اگر اهل ورزش کردن و تمرین های سخت هستید قطعا به این موضوع فکر کرده اید که افزایش پروتئین دریافتی می تواند تا حد زیادی برای شما مفید باشد به این ترتیب هیچ چیزی مانند مکمل های ورزشی تاثیر گذار نخواهد بود که معروف ترین آن ها پروتئین وی می باشد اما باید بدانید که پروتئین وی با بروز آکنه و جوش ارتباط مستقیم دارد چراکه باعث تولید بیشتر فاکتور رشد 1 شبه انسولین در بدن می شود که تولید سبوم را تحریک می کند و به این ترتیب باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست می شود و نتیجه آن نیز بروز جوش و آکنه است.

چیا بخورم جوش میزنم؟

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها