|

استفاده از ویتامین C برای پوست مفید است؟

واسه خوشگلی پوستت ویتامین C رو دریاب که یه تنه همه رو حریفه؛ مزایاشو گفتم صفر تا صد

افرادی که پوست چرب دارند اساسا با معضلات زیادی برای حفظ سلامت آن رو به رو هستند اما یکی از محصولات توپ برای آن ها کرم های حاوی ویتامین C است

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مراقبت از پوست یکی از مهمترین دغدغه های این روزهای خانم ها و آقایان به حساب می آید و اخیرا نیز به طرز جالب توجهی در بین مردم شهرت پیدا کرده است اگرچه از زمان های قدیم به آن توجه می شد اما حالا ما می دانیم که این محصول فواید باور نکردنی بسیاری برای سلامت پوست ما دارد. جالب است بدانید که از بزرگترین ویژگی های این محصول این است که ویتامین C برای تمامی انواع پوست کاربرد دارد و احتمالا برای همین هم هست که امروزه علی رغم کرم های مراقبتی ویتامین C ،بسیاری دیگر از محصولات آرایشی و مراقبتی در ترکیبات خود از این ویتامین استفاده می کنند؛ اما جدای از این، این ویتامین می تواند منحصرا برای پوست های چرب به طرز قابل توجهی مفید واقع شود و به زیبا تر شدن آن کمک نماید.

ممکن است برای شما سوال باشد که چرا ویتامین C تا به این اندازه توصیه می شود و یا اصلا چه مزایایی را برای سلامت و زیبایی پوست ما دارد؛ در ادامه ما به شما برخی از مهمترین مزایا و ویژگی های این ویتامین فوق العاده برای پوست را به اشتراک می گذاریم، پس با ما همراه باشید.

vitamin C for healthy skin

مزایای استفاده از ویتامین C برای پوست چرب:

1.ویتامین C روشن کننده پوست

ویتامین C به طور کلی این مزیت را دارد که سوای از این که شما چه نوع پوستی دارید می تواند باعث روشن تر شدن آن بشود، علاوه بر این کیفیت روشن کنندگی آن می تواند باعث روشن تر شدن لکه ها بشود که در این صورت چهره ای صاف تر و یک دست تر به شما هدیه می دهد.

به گزارش شایانیوز، افرادی که پوست چرب دارند اما، می توانند بیشتر از این مزیت فوق العاده ویتامین C استفاده نمایند. سبوم اضافی پوست ظاهر تازه پوست را از بین می برد و باعث کدر دیده شدن پوست می شود اما خوشبختانه تنها با چند قطره ویتامین C می توان این مشکل را حل کرد؛ از این روز گنجاندن ویتامین C در روتین مراقبتی برای افرادی که پوست چربی دارند یک اقدام بسیار مهم و تاثیر گذار به حساب می آید.

2.ویتامین C التیام دهنده تحریکات پوستی

پوست های چرب به دلیل تولید بیش از حد چربی معمولا دچار مشکل می شوند چراکه منافذ پوستی بسته می شود و حتا باعث جذب مواد اضافی نیز می شود که این امر می تواند باعث بروز جوش، آکنه، قرمز شدگی و تحریکات پوستی شود. خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در ویتامین C می تواند با باکتری ها و میکروب ها مبارزه کند وبه این ترتیب پوست شما را سالم و شاداب نگه دارد.

vitamin C for healthy skin

3.ویتامین C بهبود دهنده جای جوش و آکنه

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم پوست های چرب اغلب با معضل آکنه دست و پنجه نرم می کنند اما جدای از این وقتی که شما با آکنه شدید درگیر می شوید پس از مدتی ممکن است با برجستگی ها و حتا حفره های ریزی مواجه شوید که در سطح پوستتان ایجاد شده اند و این اتفاق باعث ناهموار شدن پوست شما می شود. در این جور مواقع استفاده از ویتامین C می تواند نتایج خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. این ماده سرشار از خواص درمانی ایست که می تواند باعث ترمیم پوست های آسیب دیده ناشی از آکنه شود. مصرف منظم ویتامین C به طور کلی می تواند بافت پوست را بهبود بخشد.

4.ویتامین C آبرسان قوی پوست

اهمیتی ندارد که نوع پوست شما چیست در هر حال آبرسانی آن امر بسیار مهمی است که نباید فراموش کرد. اگر پوست شما هیدراته باشد سلول های آن به شکل سالم تری عمل می کنند. مسئله اینجاست که زمانی که همه نیاز های سلول های پوستی شما تامین می شوند پوست شما سالم تر، حجیم تر ور درخشان تر به نظر می رسد و ویتامین C می تواند به طرز موثری پوست شما را آبرسانی نماید.

vitamin C for healthy skin

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال از کرم های ویتامین C استفاده کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها