|

یه شیک جذااب و خوشمزه

میلک شیک سیب و موز؛ ایشون جزء پرطرفدارترین ها هستند

میلک شیک یه نوشیدنی سرد آمریکاییه از ترکیب شیر، بستنی، انواع میوه، یخ و چاشنی هایی مثل شکلات، کارامل، خامه و ... تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میلک شیک از اون نوشیدنی های جذاب و خوشمزس که تو هر فصلی طرفدار داره اما خب توی تابستون خیلی میچسبه. میلک شیک یه نوشیدنی سرد آمریکاییه از ترکیب شیر، بستنی، انواع میوه، یخ و چاشنی هایی مثل شکلات، کارامل، خامه و ... تهیه میشه. این نوشیدنی جذاب اغلب توی لیوان های بلند و با نی سرو میشه. جالبه بدونید که میلک شیک های اولیه نوشیدنی های تلخی بودن که با الکل، تخم مرغ و خامه درست میشدن و تنها بزرگسالان اجازه نوشیدنشُ داشتن اما عمر میلک شیک های اولیه چندان طولانی نبود چرا که خیلی زود جای خودشون به نوشیدنی هایی دادن که با بستنی، شیر، شکلات و انواع میوه ها تهیه میشن. خب این یه بیوگرافی کامل از این نوشیدنی جذاب.

شیکُ با خیلی از میوه ها میتونید درست کنید با ترکیب چنتا میوه هم میتونید یه نوشیدنی جذاب داشته باشید که نوع میوه ها بستگی به ذائقتون داره. در واقع از این نظر درست کردن شیک خیلی قاعده مند نیست. توی این مطلب میخوایم با هم یه میلک شیک موز و سیب جذاب درست کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای 2 لیوان میلک شیک موز و سیب

بستنی وانیلی 6 اسکوپ

شیر 1 پیمانه

موز 2 عدد

سیب 2 عدد

سس شکلات به میزان لازم

پود دارچین 1/2 قاشق چایخوری (اختیاری)

کنجد خام 2 قاشق چایخوری (اختیاری)

z

طرز تهیه میلک شیک موز و سیب

1- بهترِ لیوان‌های شیکُ از ۲ تا ۳ ساعت قبل داخل فریزر بذارید تا حسابی خنک شه بعد از فریزر خارج کنید سس شکلات به صورت نامنظم روی دیواره داخلی لیوان بریزید. چون لیوان‌هاتون یخ زده هستن شکلات روش ثابت میمونه بهترِ برای تهیه شیک از لیوان‌های بلند استفاده کنید.

2- به گزارش شایانیوز قبل از اینکه بریم سراغ مخلوط کردن مواد باید یه نکته مهم بهتون بگیم اونم اینِ که میلک شیک هر چی غلیظ تر باشه خوشمزه ترِ در واقع باید حالت خامه ای داشته باشه و غلظتش طوری باشه که از نی بالا بیاد پس میزان شیر تقریبی است بنابراین از اول کلشُ اضافه نکنید کم کم بریزید ممکنِ از این مقداری که گفتیم بیشتر یا کمتر بشه مهم اینِ که اون بافت غلیظ و خامه ای به دست بیاد.

z

3- برای دو لیوان 1 و 1/2 عدد موز و سیب کافیه پس 1/2 عدد از یک موز و سیب برای تزئین نگه دارید. میوه ها رو ریز خرد کنید و بزارید چند ساعت توی فریزر تا یخ بزنه بعد بستنی + شیر + میوه های یخ زده رو داخل میکسر بریزید درب مخلوط کن بزارید و به مدت ۳ دقیقه مواد مخلوط کنید پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدن، میلک شیک آمادَس اون برای سرو داخل لیوان مخصوص که از قبل با سس شکلات تزئینش کردید بریزید و میل کنید. بعد با پودر دارچین، کنجد و موز و سیبی که برش زدید تزئین کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

ac

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها