|

ترفندای خونگی برای رفع لکه از فرش؛ با این چند تا کار یه حال حسابی به فرشت بده

فرش یکی از مهم ترین لوازم منزل به شمار میاد که در زیبایی خونه نقش بسزایی داره. اینجا کلی ترفند برای رفع هر لکه ای از روی فرش آشنا میشین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- احتمالا به وفور برای شما اتفاق افتاده باشه که به محض اینکه لکه کوچکی روی فرش خونتون میفته، فورا تمام حواستون به سمت اون جلب میشه و تصور میکنن کل زیبایی خونه با همون لکه کوچیک از بین رفته. در این موارد از یک سری محلول ها و شوینده های عجیب غریب واسه رهایی از لکه به وجود آمده استفاده میکنین و در نهایت نتیجه ای بدتر از آنچه فکرش رو بکنین، رخ میده. به همین دلیل ما قصد داریم چند ترفند خونگی جذاب که سبب رفع سریع لکه های فرش میشه رو بهتون آموزش بدیم. پس با ما همراه باشید:

88

با جوش شیرین و سرکه فرشت رو از این رو به اون رو کن!

یکی از راه حل های سرعتی واسه رهایی از هر گونه لکه ای که زیبایی فرش شما رو تحت تاثیر قرار داده، استفاده از جوش شیرینه. اما فقط این ماده واسه لکه بری کفایت نمیکنه، پس بهتره یکم سرکه سفید هم بزنین تنگشو بعد از اون به معجزه این دو ماده اسیدی در کنار هم ایمان بیارین.

1-compressed (28).jpg012

زمانی که این دو ماده با هم ترکیب میشن، دی اکسید کربن پدید میاد و حباب هایی ایجاد میکنن که سبب تمیزی و جذابیت بیشتر فرش شما خواهد شد. پس از اعمال این ماده و مشاهده تاثیر بی نظیر اون، با مایع ظرفشویی و آب گرم هر آنچه باقی مونده رو پاک کنید و یه حال حسابی به فرشتون بدین.

01

ایندفعه آبلیمو رو بزن به فرش، ببین چه میکنه!

اگه یه ماده خیلی چسبنده مثل آبمیوه یا عسل روی فرشتون ریخته و نمیدونین باید از این چسبندگی ها چطور خلاص شید، بهتره یه سری به یخچال بزنین و آبلیمو رو بیرون بیارید. حالا یکم بهش پراکسید هیدروژن اضافه کنین که باعث حذف لکه های باقی مونده از روی فرش خواهد شد.

نحوه عملکرد این شوینده خونگی به شکلیه که از اکسیژن موجود در پراکسید واسه از بین بردن باکتری های باقی مونده در پرزهای فرش کمک میگیره و فرش خونتون رو به زیبایی هر چه تمام تر تمیز میکنه. بدین منظور یکم از آبلیمو رو توی آب اکسیژنه بریزید و بعد از ترکیب اونا با اسفنج یا دستمال تمیزی محلول رو روی لکه بریزید و معجزه باورنکردنی این ترکیب رو به چشم ببینین.

54

برگ بو واسه رفع بوی بد فرش محشره!

حالا شاید با این سوال روبه رو شید که چطوری باید از بوی بدی که لکه های مختلف روی فرش ایجاد کردن، راحت بشیم؟ بهتره واسه این موضوع هم از جوش شیرین کمک بگیرید، ولی این بار میخوایم شما رو با یه ترکیب متفاوتی از اون آشنا کنیم. در این باره می بایست از برگ بو برای از بین بردن بوی بد فرش و همچنین نشاسته ذرت و پودر تالک نیز بهره بگیرید.

547

در این صورت احتمال اینکه چیزی روی فرش شما باقی بمونه به صفر میرسه و چون از هیچ شوینده مایعی کمک نگرفتید، سرعت عمل بالای اون رو قطعا فراموش نخواهید کرد و در آخر میتونین از اینکه فرشتون رو اینقد سریع و جذاب عین روز اولش کردین، لذت ببرید. بدین منظور یکم از جوش شیرین رو روی لکه بریزید و سپس با قاشق سطحش رو تمیز کنین. بعد با استفاده از برگ بو روی سطح اون بکشید تا از شر بوی بد لکه ای که ایجاد شده رها شید.

55

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها