|

فیلم هایی بر اساس واقعیت

هفت فیلم سینمایی جذاب که فکر نمی کنید واقعی باشند؛ هم تلخ و دردناک هم انگیزشی

7incredible movies you can not believe which are based on true story

معرفی هفت فیلم سینمایی موفق که بر اساس واقعیت ساخته شده اند و توانسته اند امتیاز های بسیار خوبی رو از طرف منتقدین و کاربران به دست بیاورند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در بین تمام فیلم ها و سریال هایی که تماشا می کنید مطمئنا فیلمی مثل پیانیست می تونه به طرز باور نکردنی ای شما رو تحت تاثیر قرار بده و آنقدر هم دردناک و تلخ باشه که آرزو کنید کاش فقط ساخته ذهن نویسنده و کارگردان باشه اما متاسفانه داستان فیلم براساس واقعیت های تلخی است که رخ داده و افراد زیادی شاهد اون درد و رنج بودند و دقیقا همین آگاهی به حقیقی بودن داستان تاثیر گذاری اون فیلم رو بیشتر می کنه.

خوشبختانه در بین فیلم های سینمایی ای که بر اساس واقعیت ساخته میشوند فیلم های فوق العاده ای هم حضور دارند که می تونند مشوق و انگیزشی باشند و دقیقا به اندازه ی همون داستان های تلخ و دردناک بر روی ما تاثیر بگذارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که هفت فیلم سینمایی موفق رو به شما معرفی کنیم که براساس واقعیت ساخته شده اند و همشون هم امتیاز های بسیار خوبی رو چه از طرف منتقدین و چه از طرف کاربران به دست آورده اند.

تماشای هر یک از این فیلم ها می تونه تاثیر گذار و منقلب کننده باشه، پس بهتون پیشنهاد می کنیم که حتما زمانی رو به تماشای این فیلم های بی نظیر اختصاص بدید.

1.فهرست شیندلر – 1993

حالا که به پیانیست اشاره کردیم نمیشه از فهرست شیندلر گذر کرد، سینمایی ای که به طرز موفق و دردناکی زجر و آسیب هایی را که مردم در دوران هلوکاست تجربه کردند به تصویر می کشه، به علاوه این که قهرمانی رو معرفی می کنه که یک مرد معمولی است، یک صنعتگر اما مثل قهرمان ها در بطن تاریخ حضور پیدا می کنه. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر هنوز این فیلم درام و تاریخی را تماشا نکرده اید حتما و حتما در اولین فرست به تماشای آن بنشینید.

امتیاز IMDb: 10/9

امتیاز Rotten Tomato: 98

فیلم هایی بر اساس واقعیت

2.اگه می تونی منو بگیر – 2002

درسته که فهرست شیندلر یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما به حساب میاد اما از کارگردان بزرگی مثل استیون اسپیلبرگ قطعا باید بیشتر از یک فیلم انتظار داشت. اگه می تونی منو بگیر یکی از جالب ترین و جذاب ترین فیلم هایی است که بر اساس واقعیت ساخته شده است. این فیلم داستان زندگی فردی به نام فرانک ابگنیل جونیور است که به خاطر توانایی اش در جعل چک آن هم در سن 16 سالگی شهرت یافته است. جالب است بدانید که هیجان فیلم به قدری بالاست که قطعا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امتیاز IMDb: 10/8.1

امتیاز Rotten Tomato: 96

فیلم هایی بر اساس واقعیت

3. 127 ساعت – 2010

به گزارش شایانیوز، اگر به دنبال آن دست فیلم هایی هستید که برای واقعی نبودنش آرزو می کنید باید 127 ساعت را تماشا کنید، این فیلم بدون شک یکی از جذاب ترین و منقلب کننده ترین فیلم هایی است که بر اساس واقعیت ساخته شده است. 127 ساعت داستان کوهنوردی به نام آرون رالستون است که که حین کوهنوردی گیرمی افتد و 5 روز تمام تلاش می کند تا بتواند خودش را نجات دهد.

این فیلم توانست بسیار مورد توجه منتقدین قرار بگیرد به خصوص به خاطر بازی بی نظیر جیمز فرانکو که می تواند شما را عجیب تحت تاثیر قرار دهد.

امتیاز IMDb: 10/7.6

امتیاز Rotten Tomato: 93

فیلم هایی بر اساس واقعیت

4.گرگ وال استریت – 2013

بی خود نیست که دیکاپریو را یکی از بهترین بازیگران هالیوود لقب می دهند ، بعد از تماشای بازی او در فیلم اگه می تونی منو بگیر قطعا نقش آفرینی اش در گرگ وال استریت شما را به وجد خواهد آورد. این فیلم در ژانر جنایی کمدی سیاه و به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بر اساس زندگی جردن بلفورت، یکی از کارگزاران معروف بازار سهام در آمریکا، ساخته شده است. هرچند که گرگ وال استریت یکی از جذاب ترین فیلم های هالیوودی است که براساس واقعیت ساخته شده است اما جالب است بدانید که علی رغم تمام نقد های مثبتی که دریافت کرد با چندین انتقاد اخلاقی نیز رو به رو شد و حسابی جنجال به پا کرد.

امتیاز IMDb: 10/8.2

امتیاز Rotten Tomato: 79

فیلم هایی بر اساس واقعیت

5.ارقام پنهان – 2016

ارقام پنهان اما از آن دست فیلم هایی است که واقعی بودنشان هم لبخند به لب می آورند و هم باعث انگیزه و اشتیاق می شوند. ارقام پنهان که با نام اشخاص پنهان نیز شناخته می شود در ژانر درام و زندگینامه نوشته است که روایتگر داستان سه زن سیاه پوستِ آفریقا امریکایی است که به عنوان ماموران انجام یکی از ماموریت های ناسا انتخاب می شوند.

امتیاز IMDb: 10/7.8

امتیاز Rotten Tomato: 93

فیلم هایی بر اساس واقعیت

6.تیک، تیک ... بوم! – 2021

اگر تیک، تیک ... بوم! را تماشا کرده اید شاید به خاطر موزیکال بودن آن به ذهنتان خطور نکرده باشد که این فیلم می تواند بر اساس واقعیت ساخته شده باشد اما این فیلم داستان یک آهنگساز مشتاق است که با نزدیک شدن به 30 سالگی و احساس نزدیک بودن به رویای خود، بحران میانسالی را تحمل نمی کند. مطمئنا از تماشای این فیلم لذت خواهید برد پس خودتان را مهمان آن کنید.

امتیاز IMDb: 10/7.5

امتیاز Rotten Tomato: 87

فیلم هایی بر اساس واقعیت

7.شاه ریچارد – 2021

شاه ریچارد یکی از موفق ترین فیلم های ساخته شده نه تنها در بخش زندیگ نامه بلکه در تمامی بخش ها طی چند سال اخیر است. این فیلم روایتگر زندگی برندی ویلیامز و ونوس ویلیامز تنیسور های معروف هستند که با کمک پدرشان و البته اشتیاق و تلاش خودشان به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرده اند. یکی از نقاط قوت اصلی این فیلم بازی تحسین برانگیز ویل اسمیت است که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.

امتیاز IMDb: 10/7.5

امتیاز Rotten Tomato: 90

فیلم هایی بر اساس واقعیت

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها