|

به بهانه جنگ اوکراین

هفت فیلم سینمایی جنگیِ تاریخ سینما؛ شاهکارهایی که هرگز قدیمی نمی شوند!

7greatest war movies that you can not forget

در میان تمام سینمایی های جنگی که تا به حال ساخته شده است برخی از آنها جاوید و ماندگار هستند. با یکبار تماشایشان تا ابد در ذهن هک خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از تاثیر گذارترین ژانرهای سینمایی به سینمایی های جنگی تعلق می گیرند، فیلم هایی که تلاش خود را می کنند تا دِین خود را به سربازان جنگی و مردم جنگ زده ای که دردهای غیر قابل باوری را متحمل شده اند ادا کنند. مهم نیست که شما در چه کشوری زندگی می کنند جنگ می تواند قلب شما را به درد بیاورند حتا اگر کیلومتر ها از آن دور باشید.

در میان تمام سینمایی های جنگی که تا به حال ساخته شده است برخی از آنها جاوید و ماندگار هستند و هرگز از خاطره ها پاک نمی شوند. سینمایی های خارق العاده ای که هر کدام با مهارت تمام یک جلوه ی خاص از جنگ را به تصویر در آورده اند. ما در ادامه هفت مورد از تاثیرگذارترین سینمایی های جنگی را معرفی می کنیم که هرگز قدیمی نمی شوند و بدون شک می توانند شما را تحت تاثیر قرار دهند.

1.وداع با اسلحه – 1932

رمان وداع با اسلحه یکی از شاهکارها و ابدی ترین داستان های بلند تاریخ ادبیات می باشد که توسط ارنست همینگوی به رشته ی تحریر در آمده است و چند سال بعد نیز فرانک بورزیگی آن را به پرده های سینما برد تا مردم به وضوح و با چشم، هنر همینگوی را مشاهده کنند.

بدون شک تماشای وداع با اسلحه یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید. داستان روایتگر زمانی است که جنگ جهانی اول مردم را حسابی درگیر خود کرده است. فردریک هنری جوانی امریکایی است که به استخدام ارتش در می آید و در طی یک عملیات مجروح می شود و در بیمارستان با پرستاری انگلیسی به نام کاترین بارکلی آشنا می شود. شاید انتظارش را نداشته باشید اما در لایه هایی از این روایت داستانی عاشقانه جریان دارد که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

وداع با اسلحه

2.اینک آخرالزمان – 1979

اینک آخرالزمان یک سینمایی ماجراجویانه، حماسی و جنگی است که در میانه ی جنگ ویتنام شکل گرفته است. داستان این فیلم اقتباسی از رمان مشهور جوزف کانراد دل تاریکی می باشد. داستان از آنجایی آغاز می شود که یک افسر ارتش امریکایی مامور می شود سرهنگی را که در جنگل های کامبوج مستقر شده است و به صلاح دید خود سربازهایش را هدایت می کند دستگیر کند و به قتل برساند. بسیاری از مردم و منتقدان اینک آخرالزمان را به عنوان بهترین فیلم تاریخی جنگی یاد می کنند. این فیلم سینمایی یکی از از بحث برانگیزترین و مهمترین فیلم های ساخته شده در ژانر جنگی می باشد.

اینک آخرالزمان

3.فهرست شیندلر – 1993

فهرست شیندلر بدون شک یک شاهکارِ ماندگار است که جدای از بحث جنگی آن ژانری درام و تاریخی دارد، و تصویری واقعی و دردناک از قتل عام دسته جمعی یهودیان در میانه ی جنگ جهانی دوم را به نمایش در می آورد. کارگردانی این شاهکار هنری را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشته است.

فهرست شیندلر یکی از تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما می باشد و روایت گر زندگی شخصی به نام اسکار شیندلر می باشد در هیاهوی جنگ زندگی خود را به خطر می اندازد و تمام تلاش خود را می کند تا جان هزاران نفر آدم بیگناه را نجات دهد. تصویری واقع گرایانه از زندگی یهودیان در طول دوران هولوکاست.

فهرست شیندلر

4. نجات سرباز رایان – 1998

نجات سرباز رایان دومین فیلم ساخته شده توسط استیون اسپیلبرگ می باشد که ژانری جنگی و حماسی دارد و می تواند شما را میخکوب تماشا کند. نجات سرباز رایان روایتگر جنگ جهانی دوم و کاپیتانی به نام میلر است که تصمیم می گیرد به میدان نبرد رود و سربازی به نام رایان را نجات دهد که سه برادر خود را از دست داده است و همچنان در میدان رزم می جنگد. این فیلم سینمایی یکی از بهترین و قوی ترین ساخته های اسپیلبرگ می باشد که با استقبال باورنکردنی از طرف مردم رو به رو شد.

جات سرباز رایان

5.پیانیست - 2002

جنگ از راه های مختلفی به انسان ها آسیب می زند و مهم نیست که تا چه حد فیلم ها و کتاب های مربوط به جنگ خلق شده اند همیشه یک بعد کشف نشده ای باقی است. پیانیست یکی از منحصر به فردترین سینمایی های جنگی تمام تاریخ است که کارگردانی آن را رومن پولانسکی بر عهده داشته است. این فیلم به طرز باورنکردنی جایزه ها را از آن خود کرد و چون ستاره ای در دنیای سینما درخشید. پیانسیت داستانی واقعی برگرفته از وقایع زندگی ولادیسلا اشپیلمان، یکی از بهترین نوازندگان لهستانیِ پیانو در دوران جنگ جهانی دوم و هولوکاست می باشد.

پولانسکی وقایع دردناک و تلخ جنگ را با ردی از هنر و موسیقی ترکیب می کند و داستانی واقعی مبتنی بر تجربه ی زیستی را برای بیننده روایت می کند. داستانی که روایتگر یک یهویدی فراری و یک سرباز آلمانی است که تحت تاثیر هنر نوازندگی او قرار گرفته است.

پیانیست

6. مهلکه – 2009

مهلکه از آن دست سینمایی هایی است که توانست جوایز بسیاری را در جشنواره اسکار، بفتا و همچنین از نگاه منتقدان به دست بیاورد. کارگردانی این درام جنگی را کاترین بیگلو بر عهده داشته است. مهلکه، روایتگرِ جنگیِ متفاوتی است. رئالیسم غوطه ور و تکان دهنده ی داستان و تطابق آن با تاثیرات روانی جنگ باعث شده است که بتوان از این فیلم سینمایی به عنوان یکی از بهترین فیلم های این ژانر نام برد.

به طور کلی می توان گفت که حال و هوای مهلکه با دیگر فیلم هایی که در این لیست قرار گرفته است کمی متفاوت می باشد. داستان در طی جنگ امریکا و عراق آغاز می شود و سرباز ویژه ای که مسئولیت او خنثی کردن بمب هایی است که شورشیان در سطح شهر جاساز می کنند، اما عملکرد مشتاقانه او که البته در برخی موارد منجر به سرپیچی او از دستورالعمل ها و پروتکل ها می شود، اعضای تیمش را نگران می کند.

مهلکه

1971.7 – 2019

بدون شک یکی از مهمترین ساخته های اخیر سینمای جنگی دنیا، سینمایی 1917 می باشد که سم مندس کارگردانی آن را عهده دار گشته است. کارگردانی که بعد از فیلم هایی نظیر جیمز باند تصمیم به خلق اثری متفاوت و منحصر به فرد گرفته است که شما را به دل جنگ جهانی اول می برد و همراه می کند با دو سرباز جوانی که وظیفه دارند تا پیغامی را به گروهی از همرزمان خود که در خاک دشمن هستند و آماده ی حمله می باشند برسانند تا بتوانند جان بیش از هزار سرباز را نجات دهند.

سینمایی 1917 نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد و بیشتر از آنکه انتظارش را داشته باشید تحت تاثیرتان قرار خواهد داد. فیلمی که چندان مکالمه های طولانی و بلند بالا یا درگیریهای لفظی ندارد اما برای انتقال آن حس و حال، نیازی به کلام هم ندارد.

1917

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها