|

درمان فوری یبوست چیست؟ چه بخوریم که چاره کند؟

افراد زیادی را میشناسیم که از یبوست رنج میبرند و اصلی‌ترین دلیل آن تحرک کم و تغذیه نادرست آنها برمیگردد. برای درمان آن باید چکار کرد؟

لینک کوتاه کپی شد
1

افراد زیادی را در میان اطرافیانمان میشناسیم که از یبوست رنج میبرند و اصلی‌ترین دلیل این اتفاق به تحرک کم و تغذیه نادرست آنها برمیگردد. در صورتی که مصرف آب و فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ مطمئنا تا حدود زیادی این مسئله برطرف خواهد شد.

هر چند درمان‌های خانگی بسیار زیادی وجود دارد که به درمان فوری یبوست کمک می‌کند. درمان‌هایی بسیار آسان و البته نتیجه‌بخش که شما را از احساس سنگینی معده خلاص خواهد کرد.

مصرف لیمو

روزانه نصف لیوان لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و کمی سنگ نمک یا نصف قاشق چای خوری نمک و کمی عسل به آن بیافزایید. حواستان باشد که این نوشیدنی را باید با شکم خالی بنوشید. مصرف چند روز از این نوشیدنی خوشمزه، نتایج خوبی را برای افرادی که از یبوست رنج میبرند به دنبال دارد.

انجیر

انجیر

اگر یبوست دارید حتما این توصیه که باید انجیر خشک بخورید را بارها شنیده‌اید. خب در برخی مواقع و در برخی افراد انجیر به تنهایی جوابگو نیست. پس به این روش عمل کنید؛

دو الی سه عدد از انجیر خشک یا بادام را چندین ساعت در آب بگذارید تا کامل خیس بخورد. سپس پوست بادام را بگیرید و با انجیر له کنید. این خمیر را همراه با یک قاشق عسل در شب میل کنید.

مطمئنا نتیجه آن خوشایند خواهد بود.

عسل

بطور کلی مصرف دو قاشق چای خوری عسل آن سه مرتبه در روز، برای سلامتی مفید است. حال میتوانید این عسل را با مقداری آب گرم و آب لیمو مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید. این نوشیدنی نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه در درمان یبوست نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

درواقع عسل سیستم گوارض هضم را در ایده‌آل‌ترین حالت آماده باش قرار می‌دهد.

حتی میتوانید عسل را با نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. این کار نیز به درمان فور یبوست منجر خواهد شد.

آلو-خشک

آلو خشک

مصرف روزانه 3 الی 4 عدد آلو خشک درمانی شگفت‌انگیز برای رفع یبوست است. اگر آلو خشک هم ندارید میتوانید به آلو روی بیاورید مطمئن باشید که نتیجه یکسانی را دریافت خواهید کرد. خیس کردن آلو و میل کردن آن در اول صبح به صورت ناشتا از جمله روش‌های درمانی‌ خانگی‌ست که نتیجه‌بخش خواهد بود. فقط حواستان باشد که در مصرف آن زیاده روی نکنید. روزی حداکثر 4 عدد کافیست!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها