|

اصول شیک پوشی

رنگ سالُ چجوری بپوشیم؛ به مانتوی بنفش شال یا روسری چه رنگی میاد؟

مانتوی بنفش

همون طور که می دونید بنفش به عنوان رنگ سال انتخاب شده بنابراین در آستانه عید نوروز طیف وسیعی از این رنگُ در بوتیک ها خواهید دید.

لینک کوتاه کپی شد
5

مطمئنا براتون پیش اومده که بعد از پوشیدن مانتو روبروی کمد لباستون ایستادید و از خودتون پرسید که کدوم شال یا روسری بیشتر به این مانتو میاد؟ ساده یا طرح دار؟ رنگ روشن یا تیره؟ و سوالاتی از این قبیل که جواب مطمئنی براش نداشتید. این اتفاق در خصوص رنگ هایی که خیلی بین خانم های ایرانی مرسوم نیست بیشتر می افته. مثلا فکر کنید یه مانتوی بنفش، لیمویی، مرجانی و رنگ هایی از این قبیل که خیلی تن کسی ندیدید رو بخواین بپوشید حتما حسابی گیج میشید. گاهی اوقات انقدر سردرگم میشید که نهایتا مانتوتون عوض می کنید و همون رنگ های مشکی، کرم، سورمه ای، طوسی و... رو که مرسوم تر هست می پوشید.

به گزارش «شایانیوز»، تا همین چند سال پیش استفاده از رنگ های شاد در جامعه ما چندان مرسوم نبوده اما اخیرا با افزایش سواد فشن به تدریج رنگ های شاد و روشنی مثل زرد، بنفش و مرجانی به شکلی ایرانیزه شده وارد پوشش بانوان ایرانی شده. همون طور که می دونید امسال هم یکی از همین رنگ های نه چندان مرسوم یعنی بنفش به عنوان رنگ سال انتخاب شده بنابراین در آستانه عید نوروز طیف وسیعی از این رنگُ در بوتیک ها خواهید دید.

خیلیا از الان دارن سرچ میکنن که مانتوی بنفشُ چجوری ست کنند. به همین خاطر ما هم دست به کار شدیم و یه سری مطالب راجع به اصول ست کردن لباس بنفش جمع آوری کردیم. امروز میخوایم بررسی کنیم که اگه یه مانتوی بنفش داشته باشیم چه رنگ شال یا روسری ای بیشتر بهش میاد. 

قبل از اینکه بریم سراغ اصل مطلب یکم راجع به نحوه انتخاب رنگ سال با هم صحبت کنیم. هر سال در آستانه سال جدید میلادی رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب میشه. امسال هم شرکت پنتون رنگ آبی بنفشُ که رنگ گل پریوش هست رو به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرد. از آن جایی که در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، آن را به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می‌گیریم. پس رنگ سال 1401 نیز همان رنگ سال 2022 می باشد.

61b368b0ae755

شاید تا حالا چیزی از شرکت پنتون نشنیده باشید اگه بخوایم کوتاه این شرکتُ معرفی کنیم باید بگیم که پنتون شرکتی است در ایالت نیوجرسی آمریکا که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ میباشد. موسسه پنتون خالق یک سیستم استاندارد به نام سیستم تطبیق رنگ پنتون (PMS) است. تولید کنندگان در سراسر دنیا برای مطمئن شدن از رنگی که برای مشتریان استفاده می‌کنند، رنگ به‌ کار رفته در محصول خود را با سیستم رنگ پنتون تطبیق می‌دهند.

رنگ جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده زیرا پس از شیوع کرونا زندگی همه دچار تغییر شده است؛ اکنون که یک دوره منزوی و دور از اجتماع به پایان رسیده و استانداردها در حال تغییر هستند، این رنگ اعتماد به نفس می‌بخشد و خلاقیت افراد را زنده خواهد کرد تا از تغییرات استقبال کنند.

مانتوی بنفش با شال مشکی

عکس از صفحه bsmeson

مانتوی بنفش با شال یا روسری مشکی

رنگ مشکی از اون رنگ های کار راه اندازه که به راحتی با رنگ های دیگه ست میشه هیچ وقت هم از مد نمیفته. پس اگه یه مانتوی دارید که نمی دونید شال یا روسری چه رنگی بهش میاد بی درنگ سراغ رنگ مشکی برید. با قاطعیت میتونیم بگیم که مشکی رنگیه که به ندرت از انتخابش پشیمون میشید. ترکیب رنگ بنفش و مشکی در حال حاضر جزء محبوب ترین ترکیب ها بین طرفداران مد و فشن می باشد. همه طیف های بنفش از بادمجانی تا یاسی رو میتونید با شال یا روسری مشکی ست کنید اما معمولا بنفش روشن با اکسسوری های تیره جلوه بیشتری داره.

مانتوی بنفش با شال سفید

مانتوی بنفش با شال یا روسری سفید

سفید هم مثل مشکی از اون رنگ های جذابیه که به راحتی میتونه با رنگ های دیگه ست بشه و هارمونی جذابی رو ایجاد کنه. البته تو انتخاب این رنگ باید کمی محتاط تر باشید چون سفید ممکن به بعضیا نیاد. اگه میخواین شال یا روسری سفید بپوشید بهتره که مانتوتون بنفش تیره باشه.

مانتوی بنفش با شال طوسی

مانتوی بنفش با شال یا روسری طوسی

 طوسی یه رنگی خنثی است که از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید ایجا میشه که به خوبی میتونه با بیشتر رنگ‌­ها ترکیب بشه و هارمونی جذابی رو ایجاد کنه. ترکیب این دو رنگ میتونه یه استایل فوق العاده شیک برای شما بسازه پس ازش غافل نشید.

مانتوی بنفش با شال یا روسری کهربایی

مانتوی بنفش با شال یا روسری زرد و کهربایی

کهربایی رنگ گرم و روشنی است که در چرخه رنگ ها میان رنگ های زرد و نارنجی قرار داره. نام این رنگ از سنگ عنبر یا کهربا گرفته شده که سنگی زینتی است و رنگش طیف وسیعی از رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای و قرمزُ در بر می گیره. این رنگ در کنار بنفش میتونه یه استایل بی نهایت شیک و چشم نواز برای شما بسازه.

مانتوی بنفش با شال آبی

عکس از صفحه solocollection

مانتوی بنفش با شال یا روسری آبی

رنگ بنفش یاسی با آبی یه انتخاب کم ریسک و جذابی است که هارمونی زیبایی رو ایجاد میکنه. ترکیب این دو رنگ در کنار هم میتونه از شما یه خانم شیک پوش بسازه. 

مانتوی بنفش با شال صورتی

عکس از صفحه nasim.hed

مانتوی بنفش با شال یا روسری صورتی

اگر مانتوی بنفش پررنگی دارید، میتونید اکسسوری ها و آیتم های صورتی رو در کنارش بچینید و یه استایل جذاب برای خودتون بسازید. روسری های پترن داری که در طراحی آنها از هر دو رنگ بنفش و صورتی استفاده شده است، مکمل خوبی برای این ست هستند.

مانتوی بنفش با شال یا روسری کرم

مانتوی بنفش با شال یا روسری کرم

 رنگ کرم جزء رنگ های خنثی و سردِ که از ترکیب رنگ های زرد، آبی، سفید و قرمز ساخته میشه و طیف وسیعی از رنگ‌ها از کرمی روشن تا نخودی و شتری را شامل میشه. اگه مانتوی بنفش دارید حتما یه شال یا روسری کرم بگیرید این دو رنگ در کنار هم خوش تیپ بودن شما رو تضمین میکنند.

عکس شاخص از صفحه nasim.hed

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها