|

چطور لکه‌های پوستی‌رو از بین ببریم و از شرشون خلاص شویم؟

ظهور لکه های پوستی نه تنها زیبایی را از ما میگیرد بلکه اعتماد به نفس ما را نیز از بین میبرد. اما چطور میتوانیم از شر آنها خلاص شویم؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما می‌دونیم که پوست صورت و بدن چقدر تو زیبایی و اعتماد به نفس آدم موثر هستش. همینطور داشتن اعتماد به نفس روی روابط اجتماعی ما تاثیر خیلی زیادی داره. اگه شما از اون دسته از افراد هستین که به دلیل داشتن لک روی صوورت‌تون، از وقت گذروندن تو جمع و دوست‌ها خجالت می‌کشید و نگران لک‌های پوستی‌تون هستین، بهتره که اول از همه علت اونهارو شناسایی کنین و بعد درمانش کنین.

علت-وجود-لک-پوستی

علت وجود لک پوستی

تولید بیش از انداره ملانین به‎‌وسیله ملانوسیت، زیر پوست باعث به وجود اومدن لک سیاه یا همون پیگمانتاسیون می‌شه. عواملی مثل هورمون‌ها، مثل استروژن و پروژستون، می‌تونه باعث افزایش تولید ملانین بشه. همچنین عوامل دیگه‎ای روی زیاد شدن ملانین و به‌وجود اومدن لک‌های جدید وجود داره. در ادامه به این عوامل و کمک به درمان اونها می‌پردازیم.

نور خورشید: یکی از مهم‎ترین عوامل موثر تو تیره‌تر شدن لک‌ سیاه صورت، به‌خصوص تو فصل تابستون، وجود نور خورشیده.

آلودگی هوا: ترافیک، آلودگی و اکسید نیتروژن، باعث به وجود اومدن لک سیاه، مخصوص در نواحی گونه می‌شه.

افزایش سن: با بالاتر رفتن سن، تولید سلول ملانوسیت تو بدن افزایش پیدا می‎کنه  همین باعث بروز لک در سنین بالا می‌شه.

و در آخر عوامل ژنتیکی، لک ناشی از آکنه، استرس، عفونت و تغییرات هورمونی هم می‎تونن از عوامل لک صورت باشن.

روش-از-بین-بردن-لک-سیاه

روش از بین بردن لک سیاه

کرم ضد آفتاب: همه ما تو طول روز در معرض نور طبیعی و مصنوعی قرار داریم. همینطور که قبلا اشاره کردیم، نور یکی از دلایل به‌وجود اومدن لک می‌شه. خوشبختانه یکی از موثرترین و بهترین راه‌ها برای پیشگیری از لک صورت، استفاده مداوم از ضد آفتابه. پس حتما استفاده از ضد آفتاب‌رو جزو بایدهای روزانه‌تون قرار بدین.

هیدروکینون: یکی از روش‌های فوق‌العاده برای لک صورت، استفاده از هیدروکینون هستش. این دارو تو غلظت‌های متفاوتی تولید می‌شه. نوع 2 درصد یا کمتر نیاز به نسخه پزشک نداره اما برای تهیه نوع 4 درصد یا بیشتر، نیاز به نسخه پزشک داریم. این ماده با مهار آنزیم تیروزیناز روی پوست، اثر میذاره. هرچقدر تیروزیناز کمتر باشه، ملانین کمتری تولید می‎شه.

لیزر: لیزر درمانی یه روش مدرن و جدیده و برای روشن کردن لک پوستی بسیار موثره. این روش یکی از گرون‎ترین و در عین حال موثرترین راه برای درمان لک پوستیه.

با این وجود روش‌های زیادی که برای از بین بردن لک پوستی وجود داره، اما هر کدوم از این روش‌ها بر روی هر نوع پوستی تاثیر متفاوتی داره و ممکنه لک‌ها به صورت کامل از بین نرن.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی