|

چشم انداز اقتصادی ایران

یک پیش بینی کلی در مورد آینده اقتصاد ایران

«در گزارش حاضر به یک سوال مهم که برای بسیاری از مردم کشورمان در حوزه اقتصادی مطرح است، پاسخ داده می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در سال های گذشته و البته شرایط کنونی، بارها و بارها پیش آمده که ببینیم دیگران سوال های مختلفی در مورد آینده اقتصاد ایران و اینکه چه تصمیماتی باید بگیرند، مطرح می کنند. مثلا می پرسند آیا مسکن گران می شود یا خیر؟ آیا خودرو گران می شود؟ طلا بخریم یا دلار؟ بهترین سرمایه گذاری چیست؟ و ده ها سوال دیگر که محور اصلی همه آن ها بی اطلاعی از آینده معادلات مطرح در قالب اقتصاد ایران است.

به گزارش شایانیوز؛ از این رو، اینطور به نظر می رسد که پاسخ دادن به این سوال که آینده اقتصاد ایران چگونه خواهد بود، به یک سوالِ به اصطلاح میلیون دلاری تبدیل شده است که بسیاری به دنبال پاسخ دادن به آن هستند. در این راستا، اینطور به نظر می رسد که به سوال مذکور می توان یک پاسخ مشخص داد. اقتصاد ایران در سال‌های گذشته شرایط پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. از تشدید تحریم های خارجی گرفته تا تداوم برخی سومدیریت های داخلی و اشکالات ساختاری در اقتصاد ایران، همه و همه سبب شده اند تا وضعیت کلی در اقتصاد کشورمان چندان مطلوب نباشد.

معادله ای که آسیب ها و فشارهای جدی را به قشرهای قابل توجهی از مردم کشورمان وارد کرده است. حال در وضعیت کنونی، با توجه به تداوم فضای تحریم و البته عدم کنش فعالانه جهت مخاطب قرار دادن مشکلات ساختاری و ریشه ای در اقتصاد ایران، به نظر می رسد که همچنان باید انتظار صعودی بودن نرخ تورم و همچنین برخی جهش های ارزی را داشته باشیم. در این رابطه، برخی تحلیلگران اقتصادی به طور خاص به این مساله اشاره می کنند که اصلاح ساختارهای معیوب اقتصاد ایران نیازمند پرداخت یک هزینه سیاسی و اقتصادی است که دولت‌های مختلف کشورمان تاکنون راضی به پرداخت آن نشده اند. موضوعی که سبب شده تا چالش ها و مشکلات اقتصادی کشورمان سال به سال ماهیتی انباشت شده و بزرگ تری را به خود بگیرند.

از این رو، با توجه به ضعیف بودن چشم اندازهای مرتبط با اصلاح اقتصادی در کشورمان، باید گفت که خریدار برنده است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها