|

ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار، یورو، پوند امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

قیمت انواع ارز در بازار آزاد امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

دلار امروز، چهارشنبه 15 اردیبهشت در بازار آزاد به قیمت 21 هزار و 250 تومان فروخته شد و نرخ فروش هر اسکناس یورو به 25 هزار و 535 تومان رسید.

در بازار آزاد صرافی‌ها دلار و یورو را به ترتیب 21 هزار و 150 تومان و 25 هزار  385 تومان خریداری کردند. همچنین درهم امارات پنج هزار و 785 تومان و لیر ترکیه دو هزار و 540 تومان ارزش گذاری شدند.

نرخ انواع ارز امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 1400 اعلام شد. در جدول زیر نرخ و قیمت دلار ، قیمت یورو و قیمت پوند امروز  چهارشنبه 15 اردیبهشت ۱۴۰۰ را در جدول زیر مشاهده نمایید.

قیمت ها تا ساعت 4 عصر به روز رسانی می شود.

ارز قیمت فروش(تومان) قیمت خرید(تومان)
دلار 21250 21150
یورو 25535 25385
درهم امارات 5785 5765
پوند 29585 29385
لیر ترکیه 2540 2520
یوان چین 3280 3260

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد

صرافی ملی صبح امروز نرخ فروش دلار را ۲0 هزار و 947 تومان تعیین کرد تا اسکناس آمریکایی نسبت به آخرین قیمت‌گذاری ۳۴ تومان ارزان شود.

یورو هم صبح امروز ۲5 هزار و 300 تومان فروخته می‌شود. صرافی ملی همچنین دلار را به قیمت ۲0 هزار و 532 تومان و یورو را ۲4 هزار و 799 تومان خریداری می‌کند.

 نرخ انواع ارز در صرافی‌ ها اعلام شد

عنوان خرید(ریال) فروش(ریال)
یورو 247,990 253,000
دلار 205,326 209,474

ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

درحالی که فعالان بازار ارز معتقدند اخبار مثبت مذاکرات وین که در چند روز اخیر موجب شد دلار وارد کانال ۲۱ هزار تومان شود ممکن است بتواند قیمت اسکناس آمریکایی را پایین‌تر هم بیاورد اما مردم کاهش نرخ دلار در چند روز اخیر را موقت و ناشی از نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایان هفته گذشته هر دلار آمریکا با نرخ ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش در بازار آزاد معامله شد.

اولین قیمت هفته جاری برای دلار نیز در این بازار ۲۳ هزار تومان بود. با این حال عصر روز یک‌شنبه قیمت دلار تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت بین‌المللی و کاهش تقاضای تجاری و مسافری در پی تعطیلات کرونایی تا ۲۱ هزار ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

با این حال قیمت دلار در کانال ۲۱ هزار تومان دوامی نداشت و صبح روز دوشنبه نرخ اسکناس آمریکایی به کانال ۲۲ هزارتومانی بازگشت.

البته تعدادی از کارشناسان اعلام کرده بودند سقوط دلار به کانال‌های قیمتی کمتر از ۲۰ هزارتومان هم ممکن است اما این اتفاق به صورت موقت و تنها تحت تاثیر اخبار برجام، خواهد بود.

با این حال به نظر می‌رسد مردم کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر را نه فقط حاصل اخبار برجام بلکه محصول فضای انتخاباتی دانسته و بعضا باور دارند ریزش دلار همزمان با اعلام نتایج انتخابات متوقف می‌شود.

اخبار برجامی یا تله‌‌ انتخاباتی؟

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز درباره وضعیت روزهای اخیر بازار ارز و آینده آن آمده است:

« برید بفروشید تا ارزون‌تر نشده چون پول‌های بلوکه شده ایران رو دارن پس میدن»

« اونایی که دلار خانگی دارند دیروز برای فروش هجوم آوردند ولی خریدار نیست. بعضی از فروشندگان از ترس دلال‌ها بی خبر از آنها توی کوچه پس کوچه‌ها دلار را با التماس ۲۰ تومن فروختند. آن هم خریدار که به ندرت پیدا می‌شد با شک وتردید ۲۰ تومن خرید. دم انتخاباته دیگه…»

« نسبت به موادغذایی دلار قیمتش خیلی بیشتر از ایناست. به خاطر انتخابات مصنوعی قیمتو آوردن پایین که مردم برن رای بدن. روحانی این کارو کرده قیمت دلار رو مصنوعی کشیده پایین تا رییس جمهوریش که تمام شد بگه دوره من دلار پایین بود. بعد انتخابات دلار خیلی بالا میره شک نکنید. آمریکا تحریم‌ها رو برنمی داره، نمیذاره هیچ پولی به ایران برگرده، حتی فشار تحریم‌ها رو دو برابر می‌کنه شک نکنید»

« اینا همه فیلم انتخاباته میخوان قیمت‌ها بیاد پایین مردم برن رای بدن. بعد باز همه چی میکشه بالا»

«خیلی‌ها هستند که با رای شما می‌روند سر کسب‌وکار ومشغول کسب‌وکار میشوند ولی به‌جای حمایت از ملت می‌شوند کاسبان تحریم و دلار و حمایت خوبی از حفظ ارزش آقای دلار می‌کنند»

« باید نقدینگی رو به سمت تولید هدایت کنن که اونجوری میشه کنترل نقدینگی حداقل تا ۵۰%. تازه اون موقع دلار ۱۴،۱۵ تومنی عقلانیه. ولی نمیخوان این کار رو بکنن ظاهرا»

« قیمت دلار دست خودشونه و دستوری هست یعنی هر وقت دلشون خواست می‌توننن به چهل تومن برسونن و هروقت خواستن میتونن به سه هزارتومن برسونن‌. به نظر بعضی از کارشناسانی که میگن امکانش نیست دلار قیمتش بیاد پایین اعتماد ندارم»

« کور خوندن! مردم دیگه با دو ماه پایین اومدن نرخ ارز اون هم دم انتخابات همچین تصوری نمی‌کنند که گشایش بوجود اومده و کاهش قیمت تاثیر برجام بوده. ما میدونم چرا قیمت رو آوردید پایین»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها