|

آخرین قیمت ها از بازار خودرو

نوسان در جان قیمت های بازار خودرو افتاد / پیشنهادی خرید کراس اورو جدید کرمان موتور

قیمت ها در بازار خودرو امروز تحت تاثیر تکان نامحسوس دلار با فراز و فرود هایی همراه شدند؛ قیمت ها در بازار داخلی و مونتاژی دچار تغییرات شدند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت ها در بازار خودرو امروز تحت تاثیر تکان نامحسوس دلار با فراز و فرود هایی همراه شدند؛ قیمت ها در بازار داخلی و مونتاژی از تغییرات کف قیمت 500 هزار تومان تا سقف 45 میلیون تومان برخوردار شده اند.

قیمت خودرو‌های داخلی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که محصولات داخلی امروز دستخوش تغییر قیمتی شدند و بیشتر تغییرات قرمز پوشند.

پژو 207 اتوماتیک پانوراما از محصولات محبوب جوان پسند ایران خودرو به‌ شمار می‌رود که جایگزین 206 برای ملت شده است و با افزایش 14 میلیون تومانی به قیمت 1/014/000/000 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

شاهین G (سانروف) از  محصولات سایپا که از  نظر کیفیت بهبود پیدا کرده امروز با افت یک میلیونی به قیمت 730 میلیون تومان در بازار معامله و به فروش میرسد.

دنا پلاس توربو 6 سرعته(اتومات) از محبوب ترین های ایران خودرو در محدوده 983 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری و معامله شد. 

ساینا و کوییک S از خودروهایی که در یک رده  هستند و جایگزین پراید شده اند؛ ساینا S به قیمت 418/000/000 و کوییک S با افزایش نیم میلیونی با قیمت 419/000/000 میلیون تومان به فروش میرسد.

نام خودرو

قیمت بازار
ساینا S 418/000/000 میلیون تومان
پژو پارس سفارشی ELX 728/000/000 میلیون تومان 
شاهین G (سانروف) 730/000/000 میلیون تومان 
دنا پلاس توربو 6 سرعته 983/000/000 میلیون تومان 
کوییک S 419/000/000 میلیون تومان 
207 اتوماتیک پانوراما

1/014/000/000 میلیارد تومان

سهند 492/500/000 میلیون تومان
تارا اتومات V4

960/000/000 میلیون تومان 

سورن پلاس 728/000/000 میلیون تومان 

قیمت خودرو های مونتاژی

بازار خودرو‌های مونتاژی در تعدادی از محصولات دستخوش تغییر شدند.

جک J4 از اقتصادی‌ترین محصولات کرمان موتور با قیمت 842  میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود این خودرو که به علت اقتصادی بودن پر طرفدار است.

مکث کلوت اتوماتیک (تیپ 3) از محصولات مونتاژی در محدوده یک میلیارد و800 میلیون تومان قرار دارد.

لامری ایما محبوب با ظاهری مجلل و اسپرت در بازار با افت 15 میلیون تومانی به قیمت 1/830 میلیارد تومان به فروش میرسد. 

دیگنیتی پرایم یکی از محصولات برجسته شرکت بهمن موتور است که با طراحی زیبا، امکانات لوکس و تکنولوژی‌های مدرن، به عنوان یک کراس‌اوور لوکس و مدرن وارد بازار شده استبا افت 10 میلیون تومانی به قیمت 1/750 میلیارد تومان در بازار معامله میگردد.

نام خودرو  قیمت خودرو
جک J4 842/000/000 میلیون تومان 
دیگنیتی پرایم

1/750/000/000  میلیارد تومان

فیدلیتی (5 نفره) 1/765/000/000 میلیارد تومان 
تیگو 7 پرمیوم 1/880/000/000 میلیارد تومان 
اکستریم VX 4/350/000/000 میلیارد تومان
کی ام سی J7 1/565/000/000 میلیارد تومان 
هونگچی E-QM5 1/930/000/000 میلیارد تومان 
لاماری ایما 1/830/000/000  میلیارد تومان

پیشنهاد امروز برای خرید خودرو 

شرکت کرمان موتور روی یک کراس اوور نه‌چندان جدید از محصولات سیف خودرو دست گذاشته است و قصد دارد آن را با نشان اختصاصی خود (KMC) به بازار عرضه کند. این کراس اوور جمع و جور که قبلا آن را با نام اس دبلیو ام G01F می‌شناختیم، حالا به کرمان موتور آمده تا از این به بعد عنوان کی‌ ام‌ سی ‌A5 را روی چهره خود داشته باشد.

کی ام سی ای ۵ از لحاظ طراحی ظاهری تغییر چندانی ندارد، اما در بخش فنی با تحولاتی همراه شده که مهم‌ترین آن تغییر گیربکس است.

Untitled

مشخصات فنی

مشخصات فنی کی ام سی A5 در مقایسه با SWM G01F سیف خودرو در بخش موتور تحول آنچنانی را تجربه نکرده است، یعنی همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ در محصول کرمان موتور هم انجام وظیفه می‌کند، با این تفاوت که قدرت موتور ۱۵۵ اسب بخار به ۱۳۷ اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

البته نهایت گشتاور این موتور نسبت به قبل مقداری کاهش دارد و از ۲۳۰ به ۲۱۲ نیوتن.متر رسیده است. علت این کاهش گشتاور را احتمالا باید در بحث تغییر گیربکس جستجو کرد. جعبه دنده کی ام سی A5 از نوع ۷ سرعته دو کلاچه روغنی است و دیگر اثری از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در این خودرو مشاهده نمی‌شود.

این تغییر شاید برای طرفداران این محصول چندان خوشایند نباشد، چرا که گیربکس‌های دوکلاچه چینی فعلا نتوانسته‌اند از لحاظ استهلاک شرایط مقرون به صرفه و قابل قبولی را برای مشتریان ایرانی فراهم کنند. بنابراین حضور یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی کی ام سی ای ۵ احتمالا می‌توانست در بلندمدت استهلاک کمتری از نظر تعمیرات و نگهداری جعبه دنده برای مشتری ایجاد کند و نسبت به گیربکس دو کلاچه دردسر کمتری به وجود آورد. به هر حال کرمان موتور تصمیم گرفته این گیربکس را روی محصول جدید خود نصب کند و باید ببینیم که عملکرد آن در طول زمان به چه صورت خواهد بود.

Unti

با توجه به استفاده از گیربکس دو کلاچه تر انتظار داریم که یکی از نقاط ضعف اصلی اس دبلیو ام یعنی شتاب‌گیری نامناسب آن برطرف شده باشد. محصول سیف خودرو شتاب ۱۲.۷ ثانیه‌ای داشت، اما انتظار داریم حالا این میزان شتاب حداقل حدود نیم ثانیه بهتر شده باشد. البته این مورد بستگی به دقت و سرعت عمل گیربکس دو کلاچه دارد و باید در عمل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در بحث تجربه رانندگی هم باید بدانید که این محصول سواری نسبتا نرم‌تری در مقایسه با رقبا دارد و تجربه سواری لذت‌بخش‌تری برای سرنشینان به وجود می‌آورد. از لحاظ پایداری و هندلینگ در سرعت‌های عادی و متعارف هم وضعیت کی ام سی A5 قابل قبول است و پایداری اطمینان‌بخشی در آن احساس می‌شود. هرچند که در سرعت‌های بالا به دلیل ارتفاع بدنه باید مواظب حرکات عرضی و ناپایداری‌هایی احتمالی بود.

KMC+A5+

در مجموع باید گفت که مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی A5 در بازار امروز ایران معمولی است و همچون دیگر محصولات چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاچه استفاده می‌کند که شاخصه‌های فنی چندان برجسته‌ای برای یک کراس اوور چینی در بازار امروز محسوب نمی‌شود.

طراحی ظاهری

کی ام سی A5 خودرو جدیدی نیست، بنابراین نباید انتظار طراحی فوق‌العاده مدرن و نوینی از این محصول داشته باشید. شرایط در حدی است که اگر کیت بدنه اسپرت را از روی آن برداریم به یک شمایل ساده با طراحی خانوادگی میرسیم که شاید ۵ یا ۶ سال پیش می‌توانست زیبا به نظر برسد، اما امروزه دیگر نکته چندان هیجان‌انگیز و دلچسبی در آن دیده نمی‌شود. با این حال کیت اسپرت خیلی خوب روی بدنه این خودرو نشسته و ظاهر مهیج و جذاب‌تری برای KMC A5 به وجود آورده است.

Untitl

این وضعیت باعث می‌شود تا علاوه بر مشتریان خانوادگی، افراد جوان و جویای خودروهای با ظاهر اسپرت هم نظر مثبتی در قبال فرم بدنه کی‌ام سی A5 داشته باشند.

طراحی داخلی

بعد از ورود به کابین KMC A5 نباید انتظار تغییرات همه‌جانبه و کامل نسبت به محصول سیف خودرو داشته باشید. در اینجا همان داشبورد، همان غربیلک فرمان و همان صندلی‌ها قابل مشاهده است، اما به‌روزرسانی‌هایی در بخش کنسول جعبه‌دنده مشاهده می‌شود. به‌خصوص که دیگر خبری از اهرم تعویض دنده نیست و جای آن یک کلید گردان استفاده شده است که می‌تواند نکته مثبتی تلقی شود، هرچند که در کیفیت رانندگی و ارگونومی کابین تاثیر چندانی نخواهد داشت.

Untitled

سطح کیفی متریال استفاده‌شده در داشبورد و رودری‌ها خوب است و یکی از نقاط قوت کی ام سی A5 در مقایسه با دیگر چینی‌های هم‌رده موجود در بازار ایران به حساب می‌آید. میزان فضای موجود در صندلی‌های ردیف عقب هم در نوع خود کافی به نظر می‌رسد و افراد بزرگسال در صندلی‌های عقب محدودیت چندانی نخواهند داشت. حداکثر گنجایش باری که می‌توان در صندوق عقب این خودرو جاسازی کرد، ۵۷۰ لیتر است که در این کلاس مناسب به نظر می‌رسد و نیازهای یک خانواده ۵ نفره را در هنگام سفر پاسخ می‌دهد.

در مجموع باید گفت که کابین کی ام سی A5 از لحاظ کیفی در سطح نسبتا بالایی قرار دارد، اما در بحث طراحی داشبورد دیگر کمی قدیمی شده است و اگر در کنار طراحی‌های محصولات جدید چینی نظیر چانگان UNI-T قرار بگیرد، انتقاداتی به طرح ساده داشبورد آن وارد خواهد شد. در غیر این صورت مشکل خاصی در این زمینه هم وجود ندارد و یک کابین متعادل و نسبتا زیبا را در این محصول کرمان موتور شاهد خواهیم بود.

آپشن ها و امکانات

کی ام سی A5 از نظر امکانات و تجهیزات تفاوت چندانی با نسخه سیف خودرو ندارد و همچنان کروز کنترل، رادار نقطه کور، رادار خط‌خوان، رادار تصادف از جلو، صندلی برقی راننده با گرمکن و سردکن، اتولایت، سنسور باران، سیستم پایش باد تایر، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک با پنل لمسی ۴.۳ اینچی، شارژر بی‌سیم موبایل و سانروف پانوراما را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

مزایا و معایب

+ بدنه اسپرت

+ آپشن و امکانات متنوع

– توان فنی و شتاب نه‌چندان دلچسب

– طراحی بیرونی و داخلی کمی قدیمی

قیمت

کی ام سی A5 در کارخانه با قیمت 1/415/000/000 میلیارد تومان و در بازار آزاد خودرو 1/530/000/000 میلیارد تومان ارزش گزاری و معامله می شود. این خودرو امروز با نوسانات دلار 25 میلیون تومان ارزان تر از دیروزش شده است.

کی ام سی A5 / مدل 1403 / کارکرد 50 / وضعیت بدنه سالم / قیمت 1/625/000/000 میلیارد تومان

کی ام سی A5 / مدل 1403 / کارکرد 2700 / وضعیت بدنه سالم / قیمت 1/590/000/000 میلیارد تومان

این خودرو فعلا کارکرد در بازار ندارد.

سخن آخر

تجربه در کشورعزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن راتهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.

این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها