|

علت افت شاخص چه بود؟

پیش بینی بورس دوشنبه 20 تیر؛ شاخص کل نزولی می شود؟

شاخص کل بورس تهران امروز افت کمی را تجربه کرد اما به کانال ۱٫۴ میلیونی رسید. به واسطه این تغییر کانال، شاخص کل روز دوشنبه نزولی می‌شود؟

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بورس تهران امروز افت کمی را تجربه کرد اما به کانال ۱٫۴ میلیونی رسید. به واسطه این تغییر کانال شاخص کل روز دوشنبه نزولی می‌شود؟

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز افت ۰٫۲۷ درصدی را ثبت کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحدی رسید. بازار سرمایه تقربیا پس از سه ماه وارد کانال ۱٫۴ میلیونی شد البته طی سه ماه اخیر در یک زمان خاص شاخص وارد محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شده بود اما نتوانست این محدوده را حفظ کند و مجددا وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد.

پیش‌بینی بورس دوشنبه

چند هفته‌ای می‌شود که شاخص در پایین‌ترین سطح کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کند و امروز ۱۸ تیر ماه وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد. برخی از تحلیلگران علت این افت را اتفاقات بین‌المللی می‌دانند اما گروهی دیگر علت افت بازار سرمایه را ریسک سیستماتیک بیان می‌کنند.

اتفاقات بین‌المللی خصوصا اخبار منفی برجام باعث می‌شود که بورس روند اصلاحی به خود بگیرد. در حال حاضر مذاکرات برجام در وضعیت ابهام قرار دارد و توافق یا عدم توافق در آن مشخص نیست. اگر هدف نهایی مذاکرات برجام مشخص شود، بورس مسیر خود را پیدا می‌کند.

از سوی دیگر قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. برخی از تحلیلگران عقیده دارند که این کاهش قیمت می‌تواند اقبال سهامداران نسبت به خرید سهام این گروه کاهش دهد و به نوعی این صنایع را وارد چرخه نزولی کند.

به طور کلی معاملات بورس در ابهام به سر می‌برد و تا زمانی که تکلیف ابهامات مشخص نشود، سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود نقدینگی به طور کامل انجام نخواهد شد. با وجود این ابهامات به نظر می‌رسد، بازار سرمایه روز دوشنبه روند متعادل روبه پایینی را تجربه کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی