|

اصلاح شاخص ادامه دار خواهد بود؟

پیش بینی بورس یکشنبه 28 شهریور؛ منتظر اصلاح باشیم؟

یکی از دلایل اصلاح شاخص بازار، افزایش عرضه‌ها و فروش سهام است. آیا این عرضه ها در روزهای آتی ادامه خواهد داشت؟

لینک کوتاه کپی شد

در پایان معاملات امروز شنبه 27 شهریور شاخص بورس با 37 هزار 670 واحد سقوط به سطح یک میلیون 450 هزار و 540 واحدی رسید.

معاملات بازار بورس تهران را در حالی به پایان رساندیم که بازار در مدار منفی بود و برتری فروشندگان نیز امری مشهود بود. امروز قدرتنمایی سهامداران در جبهه فروش موجب شده، تا شاخص کل حدود 2.5 درصد عقب نشینی کند و شاخص هم وزن هم به حدود 10 هزار واحد برسد.

نمادهای فولاد، کگل، فملی و کچاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند. ارزش 800 میلیارد تومانی صفوف فروش حاکی از عدم وجود صف فروش های عجیب و سنگین در بازار است. ارزش معاملات خرد نیز از محدوده 5100 میلیارد تومان عبور کرده است.

Untitled

نقشه بازار در پایان معاملات شنبه 27 شهریور

پیش بینی بازار بورس در روزهای آینده

به اعتقاد کارشناسان، بازار سرمایه با ریسک‌های متعددی روبه‌روست که مهمترین آنها، رویکرد و موضع دولت به قیمت‌گذاری دستوری برخی از کالاهای اساسی مانند سیمان و فولاد است که توانایی تأثیرگذاری بسیاری در بازار دارد.

از میان ریسک‌های سیاسی نیز به‌زعم صاحبنظران، مذاکرات احیای برجام از محل تأثیری که در نرخ ارز و صادرات شرکت‌های بورسی دارد، اهمیت بالایی دارد. باوجود این، به گفته کارشناسان، اگر متغیر جدیدی به بازار وارد نشود، دورنمای آرامی برای بورس می‌توان ترسیم کرد، دورنمایی که در آن نه خبری از ریزش‌های سنگین است و نه رشدهای شارپی که در سال گذشته تجربه شد.

در هفته جاری منتظر اصلاح بازار باشیم؟

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه درخصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه به «ایران» گفت: یکی از دلایل اصلاح شاخص بازار، افزایش عرضه‌ها و فروش سهام است.

به گفته وی، به‌طور معمول در پایان شهریورماه همچون اسفند ماه، فروش حقوقی‌های بازار افزایش می‌یابد. در این میان برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دلیل قرارگرفتن درسال مالی عرضه‌های سنگینی انجام می‌دهند، همچنین کارگزاری‌ها نیز برای تسویه حساب‌های خود برای عرضه اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پرسش مهم این است که این اصلاح تا کجا ادامه می‌یابد، اظهارکرد: هفته جاری برای بازار سرمایه اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچند احتمال تشدید عرضه‌ها دراین هفته زیاد است، اما ازنگاه کارشناسی نگران‌کننده نیست. با رسیدن شاخص به یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد، شاهد رشد ۴۰۰ هزار واحدی معادل ۳۵ درصد بودیم و اکنون اصلاح آن غیرطبیعی نیست.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها