|

خبر خوش؛ پایان سال، دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت وام ۱۵ میلیونی

کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به طرح ایجاد شرکت تعاونی خواستار مشارکت بازنشستگان در خرید سهام شرکت های…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش از « شایانیوز» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به طرح ایجاد شرکت تعاونی خواستار مشارکت بازنشستگان در خرید سهام شرکت های ارزشمند شد.

 کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی درباره واگذاری سهام پتروشیمی به بازنشستگان اعلام کرد: این انجمن با هدف تقویت بنیه مالی بازنشستگان، فرآیند ایجاد تعاونی انجام می شود. شرکت بازنشستگان و سرمایه گذاری در سهام شرکت های ارزشمند.

در همین راستا برای بازنشستگان پیامکی مبنی بر مالکیت سهام پتروشیمی ارسال شد و مقرر شد با پرداخت یک میلیون تومان وجه نقد قابل کسر از مستمری اسفند ماه خود آورده و تاک دریافت کنند. ۱۵ میلیون تسهیلات بانکی در دو نوبت و خرید اقساطی ۲ و ۵ ساله با نرخ مصوب شورای شهر پرداخت وجه و اعتبار به صورت اقساط ۶۰ ماهه.

بازنشستگان در صورت عدم موافقت با عضویت در تعاونی در حال تشکیل و سرمایه گذاری باید به شماره ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ پیامک کنند.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟

رئیس مرکز بازنشستگی تامین اجتماعی تهران درباره افزایش وام مستمری بگیران در سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

علی دهقانکیا در رابطه با وام مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان وام بازنشستگان از ۱۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. وی افزود: وام مذکور با کارمزد ۴ درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می شود.دهقانکیا در رابطه با نحوه ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان گفت: بازنشستگان می توانند با مراجعه به سایت کانون های بازنشستگی هر استان نسبت به ثبت نام خود اقدام و سپس نسبت به دریافت وام درج شده اقدام کنند. رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص افزایش وام مستمری بگیران در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: این موضوع در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و احتمال می رود در سال آینده وام به مستمری بگیران افزایش یابد. وی در خصوص افزایش این وام گفت: پیش بینی می شود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش یافت.

آغاز سپرده گذاری وام های بانک رفاه برای مشمولان یارانه و مستمری بگیران بدون وثیقه

بانک رفاه کارگران برای کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و مشمولان یارانه وام ویژه اعطا کرده است. بانک کارگران رفاه برای کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و سایر اقشار مردم انواع تسهیلات را تدارک دیده است. یکی از طرح های تامین مالی بانک رفاه کارگران، طرح “افق” نام دارد که طی آن تمامی افراد واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون توکن وام دریافت می کنند. افرادی که تمایل به دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون بهره از بانک رفاه کارکاران دارند باید سپرده گذاری کنند. افراد موظفند علاوه بر واریز حداقل ۲۰ میلیون تومان در حساب خود نگهداری کنند. مدت زمان حفظ این مبلغ برای درخواست این تسهیلات از یک تا ۱۲ ماه می باشد.

این وام قرض الحسنه است و سودی ندارد و فقط برای تامین هزینه های بانک چهار درصد کارمزد دریافت می شود. ضمانت اصلی دریافت این تسهیلات داشتن وام کار و ارائه ضمانت نامه رسمی است. ظهرنویسی رسمی در صورتی پذیرفته می شود که کسر از حقوق باشد. این وام در مدت حداقل شش ماه و حداکثر ۶۰ ماه قابل بازپرداخت است. افراد حقیقی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ معین و حداکثر مدت دریافت می کنند باید ماهانه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان به صورت اقساط پرداخت کنند. سود کل شیء به ۳۶ میلیون تومان و مبلغ وام و سود به ۳۳۶ میلیون تومان خواهد رسید.اگر افراد تمایلی به ادامه روند دریافت تسهیلات نداشته باشند، می توانند امتیاز را به اعضای درجه یک خانواده خود منتقل کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی