|

صندوق بخشی خودرویی، ابزار جدید بازار سرمایه

صندوق بخشی خودرویی، ابزار جدید بازار سرمایه

جدیدترین صندوق بخشی بازار سرمایه، صندوق اتوآگاه است که پرتفوی خود را به سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو اختصاص می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

صندوق‌های بخشی با متمرکز کردن سبد دارایی به یکی از صنایع یا بخش‌های مختلف اقتصاد فعالیت می‌کنند. این صندوق‌ها، در بازارهای جهانی طرفداران بسیاری دارند و حدودا یک سال است که در بازار بورس کشور هم فعالیت می‌کنند. جدیدترین صندوق بخشی بازار سرمایه، صندوق اتوآگاه است که پرتفوی خود را به سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو اختصاص می‌دهد. در ادامه این مطلب با صندوق بخشی خودرویی آشنا خواهیم شد.

ساز و کار صندوق‌ بخشی خودرویی

صندوق‌ها به دلیل ساده کردن فرایند کسب سود از بورس، طرفداران بسیاری دارند. به مرور، انواع مختلفی از صندوق‌ها با ریسک و بازدهی متفاوت به بازار عرضه شدند و نیاز طیف گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران را پوشش دادند. با این حال، صندوق‌های بخشی را می‌توان جدیدترین نوع صندوق‌های بازار به شمار آورد. فعالیت صندوق بخشی در صنایع مختلف، نیاز سرمایه‌گذاران به مدیریت سبد دارایی متمرکز در یک صنعت را پوشش داد. به علاوه آن‌ها را از وظیفه مدیریت هر روزه این سبد، نوسان‌گیری نمادها و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ را بی‌نیاز خواهد کرد. این دلایل، نشان می‌دهد که صندوق بخشی برای گروهی مشخص از سرمایه‌گذاران می‌تواند عملکردی بسیار بهتر از سرمایه‌گذاری مستقیم داشته باشد.

در میان فرصت‌های موجود در اقتصاد کشور، بازار خودرو بستری مناسب برای فعالیت یک صندوق بخشی دارد. دلیل این مساله را می‌توان در موارد مختلفی مشاهده کرد، از جمله:

  • نوسان بالای نمادهای گروه خودرو و نیاز شدید به نوسان‌گیری
  • علاقه چشمگیر سرمایه‌گذاران حقیقی به نمادهای این گروه
  • سهم بالای نمادهای این گروه در بازدهی بازار در بازه زمانی بلندمدت
  • عملکرد بهتر نمادهای این گروه در بازه زمانی بلندمدت
  • اختصاص سهم بزرگی از معاملات آپشن به آپشن‌های گروه خودرو
  • ارزندگی بالای نمادهای گروه خودرو
  • پتانسیل رشد چشمگیر صنعت در آینده و به دنبال اصلاح سیاست‌های دولت
  • تاثیرپذیری بالای نمادهای گروه خودرو از وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های مختلف

این عوامل می‌تواند دلایل قانع‌کننده‌ای برای فعالیت صندوق‌های بخشی خودرو با تمرکز بر نمادهای خودرو باشد. علاوه بر آن، معمولا عملکرد این صندوق‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم بهتر است. چرا که تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای در گروه مدیران صندوق هستند و وظیفه مدیریت سبد دارایی را بر عهده دارند و وظیفه تصمیم‌گیری‌های روزانه از دوش سرمایه‌گذار برداشته می‌شود.

علاوه بر این موارد، سرمایه‌گذاری که علاقه‌مند به کسب سود با تمرکز بر پتانسیل‌های صنعت خودرو بود، تا پیش از این تنها با مدیریت مستقیم سبد سرمایه‌ خود و صرف زمان طولانی می‌توانست به این هدف برسد. همین سرمایه‌گذار با خرید واحدهای یک صندوق بخشی که در صنعت خودرو فعالیت می‌کند، بدون دغدغه‌های سرمایه‌گذاری به هدف خود می‌رسد و از پتانسیل‌های این صنعت، سود کسب می‌کند.

شرکت سبدگردان آگاه، جدیدترین صندوق بخشی بازار سرمایه را به زودی پذیره‌نویسی خواهد کرد. صندوق «اتوآگاه» دارایی‌های خود را به ارزنده‌ترین نمادهای گروه خودرو اختصاص می‌دهد و سودی متناسب با پتانسیل‌های صنعت خودرو برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد خواهد کرد. جزئیات پذیره‌نویسی این صندوق و ویژگی‌های آن را می‌توانید از درگاه‌های اطلاع‌رسانی کارگزاری آگاه پیگیری کنید.

ویژگی‌های صندوق بخشی اتوآگاه

صندوق بخشی اتوآگاه با نگاهی به پتانسیل‌های صنعت خودرو و نمادهای فعال این صنعت در بازار بورس تاسیس شده است. این صندوق سودی در راستای رشد این صنعت فراهم خواهد کرد. صندوق اتوآگاه، در راستای قوانین موجود برای سبد دارایی صندوق‌های بخشی، بیش از هفتاد درصد از پرتفوی خود را به نمادهای ممتاز گروه خودرو اختصاص می‌دهد. حدود ده درصد از پرتفوی اتوآگاه هم به معاملات آپشن این گروه اختصاص خواهد یافت. این صندوق با این رویکرد، هدف سرمایه‌گذاری متمرکز در صنعت خودرو را پوشش خواهد داد و سرمایه‌گذاران خود را از رشد این صنعت بهره‌مند خواهد کرد. باقی مانده پرتفوی این صندوق با توجه به استراتژی مدیران، به دارایی‌های دیگر چون انواع اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی و ... اختصاص می‌یابد.

توجه داشته باشید، استراتژی متنوع کردن سبد دارایی به عنوان یکی از محبوب‌ترین راهکارهای کنترل ریسک در بازار سرمایه شناخته می‌شود. در این راستا، سبد دارایی متمرکز صندوق‌های بخشی می‌تواند ریسک و بازدهی بالایی داشته باشد و گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر باشد. به علاوه، گزینه‌ مناسبی برای علاقه‌مندان به معامله نمادهای گروه خودرو خواهد بود. معامله‌گرانی که آینده روشنی پیش روی صنعت خودرو و نمادهای این گروه مشاهده می‌کنند هم می‌توانند از این صندوق برای کسب سود استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری در صندوق بخشی خودروی آگاه، مسیری ساده دارد. علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند نماد «اتوآگاه» را در سامانه‌های معاملاتی خود جست‌وجو کنند و فرایند سرمایه‌گذاری را آغاز کنند.

فرصت کسب سود با تمرکز بر یک صنعت یا جزئی از اقتصاد کشور، به وسیله صندوق‌های بخشی فراهم شده است. این صندوق‌ها ریسک و بازدهی بالایی دارند و برای سرمایه‌گذارانی که علاقه به یک صنعت مشخص دارند، گزینه‌ای جذاب به شمار می‌روند. اتوآگاه جدیدترین صندوق بخشی بازار بورس است که منابع مالی سرمایه‌گذاران خود را در فرصت‌های صنعت خودرو سرمایه‌گذاری خواهد کرد. صندوق بخشی خودرویی « اتوآگاه » از تاریخ ۲۹ آبان تا یک آذر پذیره نویسی می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی