|

حیفه این برگ قلبیای دلبر نیست برگاشون سیاه بشه؟ پتوس اینجوری تیره میشه به دادش برس

پتوس از دست گیاهان محبوب میون گل های آپارتمانی می باشد که تحت شرایطی نابسامان دچار سیاه شدن برگ میشه که اینجا دلیل این اتفاق رو یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه دوره زمونه عوض شده اینجوری نیست که فقط بریم خونه مامان بزرگمون و گل و گیاه های متنوع رو ببینیم که ازشون نگهداری می کنند و مراقبشونن. بلکه هستند خانوم های جوان و حتی نوجوانی که تو ای چند ساله حسابی از این حرکت خوششون اومده و میشه گفت از دست مد های جذابیه که میون آدما اومده و حس خوبی رو ایجاد کرده. دیگه تو هر خونه ای یک الی چند گل آپارتمانی هستش که هم میتونه ظاهر خونه رو خوشگل کنه و هم یه انرژی و طراوت خاص به خونه ها بده. تازه تهویه هوا هم انجام میدن که خب باید بگیم این جذابای سبز واقعا همه جوره خوبن مگه اینکه از نوع سمی برای کودکان و حیوانات باشن که در این حالت باید خیلی مراقب بود.

گل و گیاه آپارتمانی درست به مانند هر موجود زنده و خونگیه دیگه ای نیاز به رسیدگی داره و اگه از مدل خاص خودشون خارج بشن مریض میشن. یکی از گل های به شدت مورد پسند و محبوب پتوس هستش که از قدیم ندیم بوده و هنوز هم اون دلبری خودش رو میون گل ها داره. تازه خیلیم موندگار و سازگاره، اما همه این تفاسیر حساسیت های خاص خودش رو هم داره که اگه راهو اشتباه بریم واسش حالش بد میشه. مثلا سیاه شدن برگ های پتوس یکی از حال بدیای پتوس هستش که دلیلای مختلف داره و شاید دقیق ندونید چراشو، که در این مطلب ریز به ریز متوجه میشین و اینجوری میتونید به کمک پتوس جان عزیز برید. پس با ادامه مطلب همراه باشید.

P6amYzQGgiYq9z22yYNKABdUB8qcSaUkRYM0YzVb.jpeg_512X512X70

آبیاری غلط پتوس باعث سیاه شدن برگاش میشه

یکی از رایج ترین علل های سیاه شدن برگ پتوس آبیاری بیش از اندازه می باشد که باعث غرقابی شدن و خیس شدن زیاد ریشه گیاه میشه و در نتیجه اکسیژن کافی به ریشه ها نمیرسه و متاسفانه گیاه کوچولومون دچار بیماری پوسیدگی ریشه میشه. اگر حواستون به رگ برگ ها باشه میتونید از سیاه شدن و در نتیجه ناراحتی پتوس خود شوید و جلوی بیماریش رو بگیرید. چرا که نشونه اولیه این روند، زرد و قهوه ای شدن برگ ها هستش که بعد میرسه به سیاه شدن.

Untitled

گلدان رو به طور نامناسب زهکشی کردی

فراموش نکنید که حتی اگر شما آبیاری پتوس رو هم به درستی و به اندازه انجام داده باشید، اما اگر شرایط زهکش گلدان پتوس شما زهکشی نامناسب باشه یعنی به اندازه کافی سوراخ زهکش نداشته باشه، رطوبت اضافی تو خاک گل باقی میمونه و برگاش رو سیاه میکنه. اگر دلیل سیاه شدن برگ پتوس قرار گرفتن در گلدونی با زهکشی نامناسب هستش، پس باید فورا گلدون رو با گلدونی دیگر تعویض کنید که زهکشی مناسب دارد.

پتوس-طلایی-500x500

به پتوس نباید نور به طور مستقیم بخوره

پتوس در زادگاه خود یعنی اون خونه اولیش در نوری بسیار زیاد اما غیر مستقیم رشد کرده، پس به نور مستقیم آفتاب عادت نداره و آسیب می بینه و برگاش تیره و سیاه‌ رنگ میشه. اگرچه به گیاه زیبای شما نور مستقیم تابیده شده و برگاش سیاه شدن، برای درمان این حالت، برگای آسیب‌ دیده و سیاه رو حذف کنید و بچینید تا انرژی گیاه برای رشد برگ‌ های جدید آزاد بشن و زندگی دوباره در گیاه ایجاد بشه. فراموش نکنید که گیاه پتوس رو باید در برابر پنجره‌ ای قرار بدید که پرده داشته باشده تا دیگه نور مستقیم به گیاه نتابه.

گل-پتوس

پتوس تو باد و سرما یخ میکنه

یکی دیگه از دلیلای احتمالی که برای سیاه شدن برگ پتوس میتونه باشه اینه که دمای پایین محیط (زیر ۱۰ درجه سانتی‌ گراد) باعث ناراحتیش شده و یا قرار گرفتن گیاه در معرض بادهای سرد برگ ها سیاه شدن. دیگه داره زمستون هم شروع میشه و همینجوریشم هوا برای پتوس خنک شده و شما باید گیاه پتوس خود را در محیطی با محدوده دمایی ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌ گراد نگهداری کنید. اگر دلیل سیاهی برگ های پتوس شما سردی هوا بوده باشه بهتره که به محلی گرم تر منتقلش کنید تا سیاهی برگا گسترده تر نشه.

New-Project-7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی