|

پتوس مثل گل های دیگه سوسول نیست؛ انواعشو بشناسو با این گیس آبشاریا گلخونتو پر کن

پتوس

پتوس جزء گیاهان آپارتمانیه جذاب که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه وقت کافی برای رسیدگی ندارید ایشون یکی از بهترین ها هستند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پتوس جزء گیاهان آپارتمانیه جذاب که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه در زمینه پرورش گل و گیاه مبتدی هستید یا اینکه وقت کافی برای رسیدگی ندارید ایشون یکی از بهترین ها هستند. همانطور که گفتیم گیاه پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل نگهداری بسیار آسان، در خانه های هر کسی که به گل و گیاه علاقمند باشد یافت می شود. ساقه های دنباله دار این گیاه با برگ های قلبی شکل خود می توانند کمد ها، قفسه ها و دیوار های خانه شما را بپوشانند و فضای خانه را زیبا تر کنند. این گیاه محبوب انواع مختلفی دارد که شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. ما در این خبر چند پتوس خاص را معرفی کرده ایم. با وجود تفاوت هایی که انواع پتوس با یکدیگر دارند، همه آن ها به مراقبت اولیه یکسانی نیاز دارند.

پتوس نقره‌ای 

پتوس نقره‌ای با نام علمی «اسکینداپسوس پیکتوس (Scindapsus pictus)» در دسته گیاهان بالارونده جای می‌گیرد. البته این گیاه جذاب با عنوان‌های دیگری نظیر پوتوس ساتین، پوتوس ابریشمی، پوتوس نقره‌ای، فیلودندرون نقره‌ای نیز شناخته می‌شود. این پتوس دارای برگ‌های سبز تیره با لکه‌های خاکستری-نقره‌ای است و به‌خاطر تفاوت شکل ظاهری برگ‌هایش از سایر پتوس‌ها متمایز است. پتوس نقره‌ای که بومی مناطق گرمسیری یعنی جنوب شرقی آسیاست، به مکان‌های سرپوشیده علاقه بسیاری دارد و در چنین مکان‌هایی به‌خوبی رشد می‌کند.

1

پتوس هاوایی

پتوس هاوایی نیز نوع دیگری از خانواده پتوس ها می باشد که زیبایی منحصر به فرد خود را داراست. این گیاه دارای برگ های بزرگتری نسبت به نوع هاوایی می باشد. بهترین طریقه نگهداری آن قرار دادن بر روی سبد یا گلدان های آویزان می باشد. برگ های پتوس هاوایی به رنگ سبز روشن با رگه های زرد رنگ است و در هر محیطی که باشد سبب جلب توجه و زیبایی محیط خواهد شد.

2

پتوس حصیری

گیاه پتوس حصیری گیاه آپارتمانی جذاب و مقاومی است که برای راحت بودن رشدش شهرت دارد.این گیاه قادر به سازگاری با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود میباشد.این گیاه نه تنها می تواند فضای شما را با رنگ و بافتش تغییر دهد بلکه رتبه بالایی را در لیست گیاهانی دارد که به تصفیه هوا کمک می کند. علاوه براین رطوبت جو را افزایش میدهد و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کند. از آنجا که تنها قسمت های سبز برگ ها میتوانند انرژی ایجاد کنند برگ ها کمبود نور را با روشن کردن رنگ سبزشان جبران خواهند کرد. اگر برگ ها پژمرده و قهوه ای شدند باید بیشتر به گیاه اب دهید ولی اگر زرد بود بیش از حد ابیاری شده و ابیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه میشود.و با رشد حالت حصیری شکل برگ های کمی بازتر می شود!

3

پتوس مرمری

یکی از جذاب ترین گونه های پتوس که برای محیط های تاریک و کم نور مناسب نیست و باید در شرایط نوری خوبی قرار داشته باشد تا بتواند رنگ زیبای برگ ها و درخشش آن ها را حفظ کند. این گیاه زیبا را می توانید به آسانی از طریق برگ هایش که ترکیبی از رنگ سفید و سبز هستند شناسایی کنید. رشد پایینی دارد و به اندازه گونه های دیگر پتوس زود به زود برگ نمی دهد. همچنین نسبت به گونه های دیگر ارزشمند تر است و قیمت گران تری دارد. تکثیر آن راحت است و از طریق قلمه برگ انجام می شود.

Pothos-Marble-Queen

اگه طرفدار گل و گیاهی و دنبال ایده های جذاب هستی به گلخانه شایانیوز سر بزن!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها