|

راز های عجیبی که پشت صحنه فیلما هستش و تماشاگرا ازش بی خبرن؛ اینجوری گولمون میزنن

تو همه جای دنیا فیلم ها بالا و پایین های بسیاری دارن که بتونن هیجانات و اتفاقات عجیب رو نشون بدن که اینبار می بینیم یکسری از ترفند هاشون رو.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا فیلم و سریال تو همه دنیا طرفداران بسیاری داره که خب تو هر کشوری یه مدل خاص خودش رو داره. مثلا اینکه می بینیم تو فیلمای آمریکایی و جنایی چطور هیجان و استرس رو وارد وجود مخاطب میکنه و یا مثلا فیلمای هندی کمی تا قسمتی خالی بندی دارن و از طرفی هم حرکات عجیبشون بسیاره! خب قطعا این موارد در دنیای واقعی وجود خارجی نداره و فقط تو همون فیلم و سریال دیده میشن. برای ساخت یک فیلم فرایند طولانی و خیلی دشواری باید پشت سر گذاشته بشه. حتی فیلم بین های قهار جهان هم نمیتونن خیلی از ترفندای تو فیلما رو بفهمن و ممکنه باور کنن فلان اتفاق افتاده و یا فلان اتفاق چطور افتاده و خلاصه اینه از ریزه کاریا بی خبرن! قطعا برای شما هم حین دیدن یک فیلم خیلی سوالا پیش میاد که چجوری این بازیگر این کار رو کرد و یا چجوری اون صحنه انجام شد و … که خب میخوایم در این مطلب برخی از این ترفند ها رو رو کنیم.

1- مثلا اینکه از لباس کاراکتر ها تنها یک دست وجود نداره و برای هر کدومشون چند دست تولید میشه تا اگر مشکلی برای لباس بازیگر پیش اومد و یا کثیف شد و … در جا لباس عوض بشه و برن برای ادامه کار. حتی برای بدل کار بازیگران نیز اینچنین است و اونها هم همون دست لباس رو دارند. البته که برخی از بازیگران هم از لباس های خود استفاده می کنند. مثلاً بیشتر لباس های جف بریجز در فیلم "لبوفسکی بزرگ" (The Big Lebowski) به خود او تعلق داشت.

1-41c403574ab99af8edf5058b44

2- یا مثلا برای فیلمبرداری از قسمت هایی که قراره یک کاراکتر بی دست و پا باشه، اون قسمت قطع شده رو با جوراب یا دستکش سبز می پوشن تا در زمان مرحله پس تولید، اون بخش ها با کامپیوتر حذف بشن.

3- معمولا برای ساخت یک فیلم اتکا به وضعیت آب و هوایی خیلی منطقی نیست و عوامل سعی می کنند تا برای ایجاد آب و هوای مورد نیاز فیلم از جلوه های ویژه استفاده داشته باشند.

و یا اینکه برای ساخت بارون از شلنگ هایی که در ارتفاع بسیار زیاد قرار دادن و به شیر های آتش نشانی وصلن استفاده می کنند. 

برای ساخت برف هم از کاغذ یا پلاستیک بهره گیری دارند. گاهی هم محصولاتی که پایه صابونی دارن رو با قرار دادن تو یه دستگاه مخصوص تبدیل به دونه های برف می کنند.

برای تولید مه هم از مواد شیمیایی استفاده می کنند که ترکیب یخ خشک با آب راهی سریع برای رسیدن به این هدف هستش.

3-95210c597eb74af4fde69208bb

4- دوربین و یا گوشی موبایل باید سر صحنه استفاده بشه و این کار برای درز پیدا نکردن فیلم پیش از انتشار فیلم هستش. 

5- احتمالا براتون سوال شده که چرا یسری از بازیگرا تو فیلم خوشگل تر از واقعیتشون هستند! خب دلیل این موضوع روتوش دیجیتالی هستش که یک فناوری گرون قیمته که فقط تو فیلم هایی که بودجه هنگفت دارن مورد استفاده قرار می گیره! با استفاده از این حرکت چین و چروک ها برطرف میشه و بینی هم کوچیکتر و قدشون بلندتر نشون داده میشه. از طرفی هم برای بلندتر نشون دادن برخی کاراکتر ها حتی آقایان، کفش های لژدار بلند به پا می کنند.

7-1a2d80598e9eeaf27eb409d1fb

4-7a0c1b585897e3b6674959a386

6- امروزه دیگه بازیگرا مجبور نیستن واسه نقشی که دارن چندین کیلوگرم وزن کم کنند و یا اینکه ماه ها تو باشگاه ورزش کنن! البته که قطعا هنوز هم بازیگرای وجود دارن که همه این کارا رو انجام بدن. اما خب تو خیلی از موارد، چهره بازیگران فقط بر روی بدن افرادی دیگه قرار میگیره. یا مثلا بدن اونها به شکل های مختلف ویرایش میشه که خب ای واقعا باحاله. مثلاً سازندگان سریال "هوملند" (Homeland) بارداری کلر دینز، بازیگر زن اصلی تو این مجموعه رو به همین روش پنهان کردن!

6-c9baaa570eaa7f32038391c223

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی