|

شش ترندی که چهره های مشهور و زیباروی هالیوودی اونها رو مد کردند

مد یه چیزیه که تو همه دنیا هست اما اون چیزی که نکتست اینه که برخی مد رو ایجاد می کنند و برخی تنها از مد پیروی دارند و اجراش می کنن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای مد و فشن از قدیم الایام وجود داشته. مثلا یکم بیایم عقب تر می رسیم به دوره قاجار خودمون که ناصر خان سعی بر این داشت تا زنان حرمسرای خود را به گونه ای ببینه که حالا ما حتی دوست نداریم تصور کنیم چه برسه به اینکه دنباله روی اون مد باشیم. بله درسته خاصیت مد همینه که چند سالی میاد رو بورس و بعد هم خدانگهدار. البته که همه مد و ترند ها اینچنین نیستند و برخی از اونها اتفاقا جاودانه میمونن و صدها سال استفاده میشن به مانند خط چشم که از دوران مصر باستان اومد رو بورس و همچنان هم هست.

اما مد و ترند دو شاخه داره. یکی اونهایی که مد رو میسازند و دیگری کسانی هستند که مد رو اجرا می کنند و ادامش میدن. گروه اول کم هستند اما نامشون جاودانه میمونه و به عنوان پیشگامان در این عرصه جاودانه میمونن.

در این مطلب قراره با افرادی آشنا بشیم که کارهایی برای اولین بار انجام دادند و شد ترند.

9-18f2535dc49dd1a80a145b3b2b

بانو بریژیت باردو – لباس های دکلته

اولیش میتونه لباس دکلته بانوان باشه که هنوز هم طرفداران بسیاری در انواع و اقسام لباس ها داره و این ترند در جهان مورد توجه و استفاده قرار گرفت. زنان از وسطای قرن نوزدهم شروع به نشون دادن شانه های خود کردند اما مدل لباس دکلته اولین بار توسط بریژیت باردو، بازیگر مشهور فرانسوی به صورت مدرن مد شد. در واقع این نوع لباس به یکی از مشخصه های باردو بدل شده بود و حالا می بینیم که سبک دکلته از محبوب ترین مدل لباس ها میان زنان در جهان می باشد.

Untitled

بانو مدونا – شلوارهای فاق کوتاه

گاهی یک مد قبلتر هم استفاده شده اما از یک جایی به بعد مورد توجه عوام قرار میگیره که میشه گفت از اون به بعد ترند شده. مثلا شلوارهای فاق کوتاه توسط جیم موریسون و میک جگر، موزیسین ها مشهور آمریکایی هم پوشیده شده بود اما این مد جنجالی در اواخر دهه 90 و و اوایل دهه 2000 میلادی بود که الکساندر مک کویین و مدونا به راه افتاد. الکساندر یک طراح مشهور انگلیسی بود که در سال 1994 با به نمایش گذاشتن مجموعه جدید خود، مردم رو شوکه کرد.

نمایشی که در آن افراد با شلوارهایی بسیار فاق کوتاه ظاهر شدند و مدونا هم اون رو به مدی جهانی بدل کرد.

بعد از دیده شدن مدونا با یک شلوار فاق کوتاه در یک آگهی تبلیغاتی در سال ۱۹۹۴، این مدل شلوار در سرتا سر دنیا محبوبیت خود را پیدا کرد.

2-Untitled2

بانو کیت ماس – طرح پلنگی

طرح پلنگی این روزها کمرنگ تر شده اما خب همچنان هست و مورد پسند خیلی ها در جهان می باشد. در دهه ی ۱۹۹۰، هر چه که کیت ماس، مدل مشهور و یاغی تنش میکرد، تقریباً خیلی زود تند سریع تبدیل به مد می شد. این اتفاق در مورد طرح پلنگی هم رخ داد! به همین دلیله که کیت ماس به "ملکه ی طرح پلنگی" معروف شده است. وی میدونه که چطور این طرح رو با رنگ ها و جنس هایی ترکیب کنه که گرچه در نگاه اول نامناسب به نظر میرسن، اما او همیشه زیبا دیده میشه.

3-b49da55293911f6aa65db40d5d

بانو پاریس هیلتون – گرمکن های مخملی

دیگه خیلی وقته که پوشیدن لباس های ورزشی تنها مختص ورزش کردن نیست و از این سبک پوشش در روزمره هم استفاده میشه. اما نکنه اینجاست که اصلا نمیشه نقش پاریس هیلتون در این مد رو انکار کرد. 

گرمکن های مخملی توسط این بانوی مشهور در دهه 2000 تبدیل به یکی از مد های اصلی شد.

4-Untitled1-1

بانو ریانا – کفش پاشنه بلند با جوراب

قطعا این ترند در ایران ما خیلی مورد توجه قرار نگرفت و محبوب نشد، اما جالبه که بدونید زنان در قرن بیستم همراه با کفش پاشنه بلند جوراب نیز به پا می کردند. اما خب بیشتر به دلایل منطقی این کار رو انجام میدادند. ولی با رواج و ترند شدن جوراب شلواری این مد کاملا براندازی شد تا اینکه سال ها بعد ریانا روح تازه ای در آن دمید. 

ریانا جوراب های رنگ تند رو با کفش های برند ترکیب می کند! ریانا یک بار به همراه یک صندل پاشنه بلند سفید رنگ یک جفت جوراب گوچی به پا کرد که ۱،۳۴۰ دلار قیمتش بود.

5-44cdb453649b436805fe2ade0d

بانو کیم کارداشیان – کانتور کردن صورت

 خیلی ها فکر می کنند کیم کارداشیان کانتور کردن رو مد کرد در حالی که قبلتر نیز وجود داشت و اونچه که توسط کیم انجام شد این بود که توسط او تبدیل به مدی جهانی شد. این سلفی که در سال ۲۰۱۲ توسط کیم کارداشیان گرفته شده، برای همیشه نگاه ها را به مقوله ی آرایش تغییر داد.

6-925932539ea6aa41792daf0f1c

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی