|

فرش ماشینی کاشان رو مستقیم از کارخانه بخرید

اگر برای یک فضای کوچک به فرش نیاز دارید، فرش هایی با زمینه ی رنگ روشن را خریداری کنید اما اگر برای یک فضای بزرگتر نیاز به فرش دارید، می…

لینک کوتاه کپی شد

فرش ماشینی گونه ای از قالی ایرانی است که با ماشین آلات صنعتی بافته می شود. با توجه به سرعت تولید و ارزان تر بودن مواد اولیه، به طور کلی قیمت فرش ماشینی از فرش دستبافت ارزان تر است و توانایی خرید آن برای عموم مردم فراهم گشته است.

با توجه به فرایند صنعتی تولید فرش ماشینی، تنوع طرح ها و نقشه ها در فرش ماشینی به مراتب بیشتر از فرش دستبافت است و نیز با توجه به قیمت فرش، امروزه نسبت به فرش های دستبافت مورد استقبال بیشتری واقع شده است.

 

032

عوامل موثر بر کیفیت فرش ماشینی

آنچه بر کیفیت فرش ماشینی تاثیر می گذارد دقت دستگاهی است که فرش با آن بافته می شود و نیز جنس نخ و الیافی که برای بافت به کار می رود.که باعث بالا رفتن قیمت ان  میشود . امروزه دستگاه های مختلفی وجود دارند که فرش با آن بافته می شود که از جمله ی آنها می توان به دستگاه های تکسیما، واندویل، شونهر،  VTR، ASR ،CRX،  Alpha  اشاره کرد.

سه گونه نخ در بافت فرش به کار می رود که برترین آن نخ اکرولیک است. نخ پلی استر نوع دیگری از نخ است که به دلیل ارزان قیمت بودن از سوی برخی مورد استقبال واقع می شود.(فرش بافته شده با این نخ باعث پایین بودن قیمت فرش میشود )  نخ ورجین نیز نوعی دیگر از نخ است  که از نظر کیفیت حدفاصل بین نخ پلی استر و اکرولیک به شمار می رود و در واقع ترکیبی از پلی استر و اکرولیک است.(قیمت فرش در این محصول متوسط هست )

نخ اکرولیک بهترین نوع نخ برای فرش ماشینی است که محصولات تولیدی با این نخ کیفیتی بسیار عالی داشته و کارخانه فرش کاشان فرش های اکرولیک را با ضمانت ارائه می نماید.

شانه و تراکم

دو نکته ی کلیدی که هنگام خریداری فرش به آن توجه می شود شانه و تراکم فرش است. در اینجا مختصری درباره شانه و تراکم توضیح داده خواهد شد. به تعداد گره هایی که در امتداد عرض یک فرش بافته می شود شانه گفته می شود و منظور از تراکم تعدا گره هایی است که در امتداد طول یک فرش بافته می شود؛ مثلا فرش 500 شانه فرشی است که تعداد گره های آن در امتداد عرض 500 عدد است. تراکم فرش نیز معمولا به تبعیت از شانه تعیین می شود مثلا فرش 500 شانه دارای تراکم 1000 است.

 پیش از این که صنعت فرش ماشینی به جایگاه امروزی اش برسد، هنر-صنعت فرش ماشینی دارای فرش های 350 شانه و 440 شانه نیز بوده است، اما امروزه بازار فرش ماشینی دارای فرش های 500 شانه، فرش 700 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه است. به مراتب هر مقدار که شانه و تراکم فرش ماشینی افزایش پیدا می کند هم از لحاظ زیبایی نیز فرش به مراتب نمایی ریزبافت و ظریفتر دارد و هم قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

ظرافت یا ضخامت

با توجه به توضیحاتی که درباره ی شانه و تراکم داده شد، واضح است که هر قدر فرش دارای شانه ی بیشتری باشد، تراکم آن نیز بیشتر است؛ در نتیجه، طرح دارای وضوح بیشتری خواهد بود؛ یعنی طرح ها دقیق تر و ظریف تر می شوند؛ در این صورت از ضخامت فرش کاسته می شود و فرش ریزنقش تر، لطیف تر و زیباتر خواهد بود، اما هر قدر که شانه و تراکم فرش پایین تر باشد، فرش ضخامت بیشتری خواهد داشت.

به عبارت دیگر، می توان گفت: فرش های دارای شانه و تراکم بالا برای فضاهای دارای مبلمان، مناسب تر هستند و فرش های دارای شانه و تراکم پایین تر که ضخامت بیشتری دارند مناسب برای فضاهای بدون مبلمان هستند؛ چراکه از نشیمن راحت تر و دلپذیرتری برخوردارند. در واقع هر قدر که شانه و تراکم فرش بالاتر می رود، از ضخامت نخ کاسته می شود و نخ نازکتر می شود در نتیجه فرش ظریف تر و زیباتر و به اصطلاح دستبافت گونه تر می شود.

فرش طرح ترنج

در گذشته فرش ها دارای طرح ترنج در وسط و طرح لچک در گوشه ها بودند و تمام گل ها و نقوش با هم قرینه بودند. فرش های دارای طرح ترنج تداعی کننده ی اصالت و هویت ایرانی و مناسب برای فضاهای بزرگ و سنتی هستند؛ از این رو این فرش ها برای دکوراسیون کلاسیک و فضاهای مجلل و باشکوه مناسب هستند.

فرش طرح افشان

فرش های دارای طرح افشان برخلاف فرش های دارای طرح ترنج فاقد ترنج و نظم و قرینه در طراحی هستند و همان طور که از نامش پیداست، چیدمان گل ها از نظم خاصی پیروی نمی کند؛ در نتیجه مناسب برای فضاهای کوچک و تاریک و دکوراسیون های مدرن و امروزیست.

فرش طرح خشتی

برخلاف فرش های ترنج و فرش های افشان ، فرش خای خشتی نظمی متفاوت تر از این فرش ها دارند. طرح کلی این فرش از مربع و مستطیل هایی در کنار هم تشکیل شده است . هر کدام از این مربع ها نیز طرح های مخصوص خود را دارد و در کنار هم طرحی بسیار زیبا و خاصی را پدید آورده اند.

فرش رنگ روشن یا رنگ تیره

اگر برای یک فضای کوچک به فرش نیاز دارید، فرش هایی با زمینه ی رنگ روشن را خریداری کنید اما اگر برای یک فضای بزرگتر نیاز به فرش دارید، می توانید از فرش هایی با رنگ های تیره تر و یا  با نقش و نگار بیشتر استفاده کنید. 

و در اخر جهت خرید فرش از کارخانه فرش کاشان می توان به نمایشگاه و یا کارخانه کاشان و یا سایت این کارخانه مراجعه کرد.

033

کارخانه فرش کاشان با تولید محصولات با کیفیت فرش ماشینی 700 شانه، 1000 شانه ، 1200 شانه و فرش های جدید 1500 شانه همواره در جهت تولید محصولات با کیفیت و زیبا تلاش نموده و همیشه جلب نظر و سلیقه خریداران فرش ماشینی را هدف خود قرار داده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محمدی ارسالی در

    مطلب خیلی قشنگ و اموزنده ای بود تشکر فراوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی