|

هرچی شیشه ساده و دودی رو تمیز میکنی باز کثیفه؟ میدونم سخته با این ترفندا راحتش کن

گرچه که تمیز کردن شیشه ساده به نظر میاد، اما گاهی به شدت چالشی میشه که در این حالت شما با استفاده از این ترفنها میتونید مشکل رو حل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا تو یه خونه شما هر چقدر هم که لوازمی لوکس و گران قیمت داشته باشید، باز اگه بهشون منرسید و اجازه بدین زود خراب بشن و یا خاک بگیرن، زیبایی اولیشون رو از دست خواهند داد و خونه شما هم چندان آراسته به نظر نمیاد. پس بدونید که همه چیز پول خرج کردن و لاکچری بودن نیست، بلکه باید از وسایل به خوبی مراقبت کرد. اما معمولا تو همه خونه ها وسایل شیشه ای زیاده که خب تمیز کردن شیشه هم که با وجود اینکه کار ساده ای به نظر میاد، اما سخته! چرا که اگه از راهش وارد نشید باعث میشه تا شیشه شما نه تنها تمیز تر نشه، بلکه کثیفی بیشتری هم روش بمونه و آزار دهنده تر نیز بشه!

درسته که در مبحث قبلی در رابطه با ترفندای محو خط و خش میز شیشه ای صحبت کردیم، اما اگر شما هم از دست افرادی هستید که با تمیز کردن شیشه کماکان مشکل دارید و وقتی قراره تمیزش کنید عاصی میشید تا خووووب پاک بشه، پس حتما با ادامه این مطلب همراه باشید که همه چیز اینجاست.

شیشه-پاک-کن-خانگی

تمیز کردن شیشه با شیشه پاک کن و روزنامه

در این بخش ابتدا بهتره که با یک پارچه تمیز گرم های وی شیشه رو بگیرید تا گل طور نشن و بعد شیشه پاک کن مناسبی که بوی خوشی هم داشته باشه اسپری کنید تا شیشه خیس بشه و سپس با روزنامه شیشه رو خشک کنید. روزنامه یه لکه گیر خیلی خوبه که در نهایت با یک روزنامه دیگر هم میتونید شیشه رو خشک کنید و از نتیجه کارتون لذت ببرید.

پاک کردن شیشه دودی و مات 

برای پاک کردن شیشه های دید و مات نیز میتوان از روش گفته شده استفاده کرد اما با دقتی بیشتر در ابتدای کار، چرا که اول باید به خوبی پرد و خاک شیشه پاک بشه و بعد به دنبال ادامه مراحل برید که میشه شیشه پاک کن و روزنامه ای تمیز. از دستمال های حوله ای هم میشه بهره برد که میتونن خوب نتیجه خوبی داشته باشند. 

0clws

پاک کردن شیشه های خاک گرفته با مایع ظرفشویی

در این روش کمی مایع ظرفشویی رو داخل آب ولرم قاطی کنید و بعد اونقدر هم بزنید تا کاملا کف کنه. سپس در صورت وجود کمی آمونیاک و بیا سرکه اضافه کنید. همچنین به جهت شفافیت هر چه بیشتر نیز میشه کمی نشاسته ذرت به محلول اضافه کرد و کمی الکل هم افزود. اینجوری میشه یه محلول کامل که در نهایت باید دو طرف شیشه رو با اسفنج و آب خالی خیس کنید و بعد هم از محلول ساخته شده استفاده کرده و شیشه رو به خوبی تمیز کنید. 

در آخر فراموش نکنید که شیشه رو با دستمالی پارچه ای و تمیز خشک کنید تا همه چیز عالی و تمیز بشه.

دستمال-میکروفایبر-برای-تمیز-کردن-شیشه

تمیز کردن شیشه با سرکه سفید هم خیلی خوبه

سرکه سفید یه پاک کننده به شدت قویه که در کنار قدرت بالایی که داره اصلا مضر و آسیب زا هم نیست. در این روش باید ابتدا با یه پارچه خیس لکه ها و گرد و خاک رو به وسیله یک اسفنج خیس پاک کنید که البته برای این کار میتونید از اسپری های شیمیایی و پارچه هم استفاده داشته باشید.

در مرحله بعدی مقداری سرکه سفید رو در اسپری بریزید و بر روی شیشه اسپری کنید و 5 دقیقه ای صبر داشته باشید تا لکه شل بشه و بعد به ادامه تمیز کردن بپردازید. دقت کنید که اگر لکه سفتی در انتظار شماست میشه که از کاردک هم بهره برد.

cleaning-the-glass

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها