|

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این است که تا ۹۰ درصد از حقوق شاغلان در همسان سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه کپی شد

خلیل بهروزی فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود احکام قانونی در زمینه الزام دولت بر همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اظهار کرد: در کنار قوانین موجود، در این زمینه در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که از طرف این کمیسیون به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شود تا ۹۰ درصد از حقوق شاغلان در همسان سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا؛ وی تاکید کرد: پیشتر از سوی مجلس مصوبه‌ای درباره لزوم اقدام دولت به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان به تصویب رسیده است؛ ما در این زمینه قانونی مصوب کردیم و دولت نیز باید آن را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده۳۰ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی