|

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات پرداخت حقوق اردیبهشت

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط به پرداخت نشدن تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت ماه با فروردین ماه 1400 است.

لینک کوتاه کپی شد
1

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط به پرداخت نشدن تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت ماه است که بر اساس تصمیم سازمان تامین اجتماعی قرار است فیش جداگانه ای برای پرداخت جداگانه آن صادر شود. با این که بازنشستگان و متمری بگیران منتظر افزایش مستمری اردیبهشت ماه خود بود اما پرداختی این ماه آنها تفاوتی با فروردین نداشته است. حالا به گفته حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری قرار است تفاوت افزایش مستمری فروردین ماه با مستمری اردیبهشت ماه در یک فیش جداگانه لحاظ می‌شود.

به نظر می‌رسد تا اول خرداد ماه این فیش جدید صادر و پرداخت به صورت جداگانه و نه با مستمری خرداد ماه انجام شود. به گفته رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از خرداد ماه احکام با در نظر گرفتن تمام آیتم‌ها تجمیع می‌شوند و افزایش مستمری‌ها از ناحیه متناسب‌سازی و افزایش سالیانه به صورت کامل در فیش لحاظ و پرداخت می‌شوند و لذا از خرداد ماه همه روال عادی از سر گرفته می‌شود.

کدام بازنشستگان مشمول افزایش ۷۵ درصدی مستمری شدند؟

بازنشستگان خواستار روشن شدن دقیق معادلات هستند: چه کسانی مشمول افزایش ۷۵ درصدی یا ۱۰۰ درصدی شده‌اند. یک بازنشسته از شهریار با بیان اینکه من با ۳۵ روز حقوق بازنشست شده‌ام؛ از افزایش ۵۰ درصدی مستمری خود در اردیبهشت ماه خبر می‌دهد: «در اسفند سال قبل، ۳ میلیون تومان حقوق می‌گرفتم حالا در اردیبهشت بعد از اجرای ماده ۹۶ و مرتبه‌ی دوم متناسب‌سازی، حقوق من ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است یعنی ۵۰ درصد افزایش.»

او ادامه می‌دهد: کارشناسان سازمان با ارائه جداول، شفاف اعلام کنند که دقیقاً کدام گروه از بازنشستگان مشمول افزایش ۷۵ درصدی شده‌اند و چرا افزایش حقوق حداقل‌بگیران، کمتر از سطوح میانه و سقف‌بگیران است؟ این بازنشسته می‌گوید: چرا با ۳۵ سال سابقه، حقوق من فقط ۵۰ درصد زیاد شده است. در عین حال، بازنشستگان دیگری در تماسی خواستار روشن شدن معادلات به زبان ساده و با ارائه جداول واضح شده‌اند و اعلام کرده‌اند: برخی توضیحاتی که ارائه شده، کافی و وافی نیست و نتوانسته‌ایم بفهمیم فرمول‌ها چطور عمل می‌کنند!

جزئیات مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سید محسن نظام خیرآبادی دیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی  با اشاره به اینکه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اجابت خواسته به حق بازنشستگان بود، گفت: در مرداد سال گذشته مرحله اول متناسب‌سازی سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و سپس در مهرماه ١٣٩٩ سایر صندوق‌های بازنشستگی یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند که متعاقب آن حقوق بازنشستگان آن صندوق‌ها با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله پیدا کرد.

وی بیان کرد: کل مبلغ پرداختی ماهیانه در کل کشور  بابت حقوق مستمری بگیران در اسفند ماه ١٣٩٨ بالغ بر ۶۶٠٠ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در اسفندماه ١٣٩٩ به ١٠ هزار میلیارد تومان و در فروردین ماه ١۴٠٠ به ١۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نظام خیرآبادی ادامه داد: از اسفند سال  ۹۸ نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حقوقی که صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و با افزایش حقوق مستمری بگیران طبق ماده ٩۶ قانون‌ تأمین اجتماعی و همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در فروردین ماه ١۴٠٠ نسبت به فروردین سال ٩٨ بیش از ۱۳۰ درصد افزایش را در حقوق خواهند داشت.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: بیمه شدگانی که با ٣٠ سال سابقه و حداقل حقوق بازنشسته شده بودند و در اسفند ٩٨ ، یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، از فروردین سال جاری با افزایش ٣٩ درصدی با احتساب یک همسر و دو فرزند، مستمری آنها ۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان خواهد بود و بیمه شدگانی که با ٢٠ سال سابقه بازنشسته شده‌اند و حقوق بازنشستگی آنان در اسفند ماه ١٣٩٨ حدود یک میلیون و ۶٧٠ هزار تومان دریافت می‌کرده‌اند در فروردین ماه ١۴٠٠ مبلغ ٣ میلیون و ٩٠٠ هزارتومان مستمری دریافت می‌نمایند.

وی همچنین افزود: حق عائله‌مندی از ۵٠ هزار تومان به ٣٧۵ هزارتومان و حق اولاد از ١۴ هزار تومان به ٩۶ هزار تومان افزایش یافته است. نکته قابل توجه این است که در صورتی که اگر با فرمول صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها که ٩٠ درصد شاغلین، حقوق بازنشستگان را محاسبه می‌کنند، افزایش‌ها اعمال می‌شد، این مبالغ به مراتب کمتر میشد.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی، نظام خیرآبادی همچنین به افزایش حقوق مستمری بگیران سایر سطوح ( بیشتر از حداقل دستمزد) اشاره کرد و گفت: افزایش سایر سطوح مستمری ٢۶ درصد می‌باشد که نکته مهم برای این افراد، ترمیم مستمری آنان متناسب با زمان بازنشستگی است. بدین شرح که  «نسبت» فاصله مستمری آنان با حداقل مستمری در زمان بازنشستگی محاسبه گردیده و افزایش ٢۶ درصدی مستمری آنان می‌بایستی از ٧۵ درصدِ نسبت مستمری زمان بازنشستگی به حداقل دستمزد کمتر نباشد و در صورتی که از ٧۵ درصد کمتر بود، این مبلغ ترمیم می‌گردد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اعلام این مطلب که در آخرین روزهای اسفند، مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی واریز شده است، اظهار کرد: این رقم مربوط به اسفند ماه است و ارتباطی به فروردین ماه ندارد و در واقع احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ اردیبهشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله دوم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اصلاحاتی در اردیبهشت ماه اجرا می‌شود. محمد شریعتمداری در حاشیه نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: در سال گذشته و با تصویب مجلس و تایید هیات وزیران، مقرر شد تا ۳۷ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد که این مصوبه مراحل پایانی اقدام را طی کرده و امیدواریم طی روز‌های آتی به مالکیت این سازمان در آید.

وی افزود: همچنین بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ زمینه تامین حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی از دولت را فراهم کرده است که باید در قالب سهام در اختیار این سازمان قرار گیرد. شریعتمداری ادامه داد: تقریبا لیست سهام مورد واگذاری تعیین شده و در اولین فرصت این کار انجام می‌گیرد، اما سازمان تامین اجتماعی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را معطل و موکول به تعیین همه این سهام و فروش آن نکرد بلکه از محل منابع موجود تلاش کرد تا به صورت مرحله بندی شده، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرا کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله اول همسان سازی حقوق‌ها سال گذشته انجام شد و مرحله دوم در فروردین ماه امسال اجرا شد که البته با نواقصی مواجه بود. شریعتمداری با اشاره به تفاهم سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان این سازمان تصریح کرد: در اردیبهشت ماه مرحله دوم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اصلاحاتی اجرا می‌شود.

خبر مهم درباره مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تهران با اشاره به اینکه هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است، گفت: دولت باید تعهدات خود را در قبال سازمان تأمین اجتماعی انجام دهد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به نحو مطلوب انجام شود.

علی دهقان‌کیا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد:  هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و بازنشستگان انتظار دارند متناسب سازی مرحله دوم برای سایر سطوح اجرا شود.

وی افزود: برای اجرای مرحله اول متناسب سازی دولت قرار بود ۳۲ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهد اما این امر هنوز محقق نشده است و با وجود اینکه هنوز منابع مورد نیاز متناسب سازی مرحله اول به تأمین اجتماعی وارد نشده اما مدیریت این سازمان علاوه بر اجرا و تداوم پرداخت متناسب سازی مرحله اول، مرحله دوم متناسب‌سازی را نیز اجرا کرده است.

دهقان‌کیا واگذاری منابع مالی نقدی و شرکت‌های سود ده به تأمین اجتماعی را خواسته برحق بازنشستگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت در اسرع وقت شرکتهای سودده را واگذار کند تا متناسب سازی به نحو صحیح برای بازنشستگان اجرا شود و استمرار داشته باشد. وی ادامه داد: تأمین اجتماعی مرحله دوم متناسب سازی را به پشتوانه رد دیون دولت اجرا می‌کند و پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی ضامن و پشتوانه اجرای متناسب سازی در سنوات آینده است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کرده و منتظر دریافت منابع نبوده است، گفت: امیدوارم با پیگیری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بخشی از این ۸۹ هزار میلیارد تومان به زودی دریافت شود. دهقان کیا افزود: دولت با واگذاری شرکتها و از طریق نقدی باید این مبلغ را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و بازنشستگان منتظر و مشتاق هستند تا هرچه زودتر احکام جدید خود را دریافت کنند.

منبع: اندیشه معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر ارسالی در

    دقیقا میدونید چی کار کردند مثل اینه که اون زمانها که مثلا برای حداقل بگیرها 20 درصد سالیانه اضافه میشد و باقی مثلا 10-15درصد به اضافه مقدار ثابت....اینها اون مقدار فاصله رو جبران کردن یعنی مثل اینکه اون زمان به اونها هم همون 20درصد اضافه شده با این تفاوت که جمع کردند تو موقع مناسب براشون جبران کردند و اون سالهایی که مدام منت سر حداقل بگیرها میذاشتند که دولتها قصد بالا آوردن حداقل دستمزد رو دارند که تورم براشون کمتر آزار دهنده باشه!!! یعنی اینهمه سال یه منت مسخره سر ما موند و حالا هم سرمون برای متناسب سازی به این بهانه چرت کلاه رفت!!!!

  • علی اصغراصغری ارسالی در

    سلام مشکل بازنشسته ها که تجمع کردندشست ساله هستندباسابقه زیر بیست سال که هرسال سابقه یک روز حقوق میگیرند درحالی که شست سال بابیست سال سابقه سالی یکونیم روز که میشود سی روز قانون اینجا مشکل دارد وبرای بازنشسته های بالای شست زندگی راتلخ وشرمنده خانواده کرده بایداصلاح بشود اگر حسادت نباشد اسان است انگارمال پدروزی ودارودسته اشرامیخواهیم

  • مستأمره تامین اجتماعی ارسالی در

    افزایش حقوق ازسال۹۸چراحساب میکنین.
    سال به سال شرایط زندگی برای ما کارگران بازنشسته حداقلی بگیرسخت ترشده.اینهمه منت نزارید.حقوق قانونی ما باید خیلی بیشتر
    ازاین باشه.ازجیب پدرتون نمیدیدحقمون بیشترازاین رقم ناچیزهست.مابازنشسته هارو
    چی فرض کردید.بااین گرانی وتورم حداقل حقوق ما باید۶میلیون باشه.سال ۹۹بدترین سال بود.امسال شرایط ازسال۹۹سخت ترهست.چون مدیریت اشغال دارد.

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی خود دولتیها یعنی حسن وزیران ونور چشمیان نجومی بگیر هستند وخیلی از پولهایی که دولت توجیبشان می کنند ولی جایی ثبت نمی شود ان وقت به مستمری بگیران اینقدر ظلم می کنند نا بودی این دولت الهی هر چه زودتر

  • ناشناس ارسالی در

    فقط میگوییم خدا ریشه حسین صادقی دکتر سالاری و آنهایی که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بازیچه خود قرار دادند بکنه

  • ابوالفضل سرلکبا ارسالی در

    با سلام .یکم انصاف داشته باشید .اخر با کرایه خونه ۳ملیون تومان در شهرستان .تهران ک نگو با بالای ۷ملیون .و خرج پوشاک برنج کیلویی ۳۵ هزار تومان و ۳تا فرزند اب برق گاز چطور زندگی کنیم .شما بی دین ترین ادمای روی زمینید .

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها