|

کمبود دارو مردم را به قرض انداخته؛ شیادان مواد مخدر تا دستگاه بخورتان نفوذ کرده اند!

کمبود دارو

کمبود دارو و بحران هایش برای مردم خسارات زیان باری را در پی خواهد داشت. در این گیر و داد موادفروشان با رایحه درمانی تا دل خانه ها نفوذ…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خبری که به تازگی منتشر شده از کمبود دارو خبر می دهد حال آنکه باعث تعجب است کشوری که در مواجهه ی مستقیم تحریم قرار دارد، ذخیره ی دارویی نداشته باشد.

این کمبود دارو را می توان با اندک چرخی در داروخانه ها و یا سوال از کسانی که خود یا اطرافیانشان درگیر تهیه ی مداوم دارو هستند احساس کرد اما با این همه به گفته ی رئیس سابق کانون هموفیلی، وزیر بهداشت همچنان اصرار به تامین بودن کشور از لحاظ دارو داشته و کمبود آن را تکذیب می کند. به گزارش شفا آنلاین، کار به جایی رسیده که مردم برای تامین دارو به یکدیگر مراجعه کرده و اقدام به قرض کردن آن می کنند. چه بسا که بسیاری نیز دستشان به طور کل از برخی دارو های خاص کوتاه مانده است.

3

هموفیلی ها و بیماران خاص با کمبود دارو چه کنند؟

یکی از بیماری هایی که به شدت در معرض کمبود دارو قرار گرفته و می تواند فرد و خانواده اش را دچار مشکل کند هموفیلی است. گفتنی است که بیماران مبتلا به آن با دریافت نامنظم دارو و یا محروم شدن از آن، ممکن است با مشکلاتی نظیر معلولیت و خونریزی های مکرر مواجه شوند. چه بسا که اتفاقات بزرگتری نیز در کمین آنها نشسته باشد و ما فقط حداقل ها را ذکر کرده باشیم.

توقع می رود کشور در معرض تحریم، ذخیره ی دارویی داشته باشد

با وجود مشکلات اجتناب ناپذیری که کمبود دارو برای بیماران ایجاد می کند، میتوان پیش بینی کرد که اوضاع پس از چندی در این زمینه، تا چه حد بحرانی خواهد شد. لذا پیش بینی چنین وضعیتی نیز چندان دشوار نبوده است. بنابراین توقع می رفت که از پیش تدابیری جهت ذخیره ی مناسب دارویی انجام پذیرد.

کمبود دارو

کمبود دارو های خاص یک طرف روش های عجیب و غریب درمانی یک طرف دیگر

از وضعیت نا به سامان کمبود دارو که گذر کنیم به موردی بر می خوریم که چندان هم بی ربط نبوده و از رخداد های مرتبط با مقوله ی درمان موضوع عجیبی را پیش کشیده است. موضوعی که خبر از روند عجیب و غریبی تحت عنوان های رایحه درمانی و آرام بخش می دهد و متاسفانه توجه بسیاری از مردم جامعه را نیز به خود جلب کرده است. غافل از اینکه دست های پشت پرده نشان از شیادی عظیمی دارند. 

کمبود دارو

روش های درمانی جدید مواد مخدر در این بحران بی دارویی گریبان مردم را گرفته

کمبود دارو می تواند خسارات زیان باری را ایجاد کند و شنیدن خبری که چنین مضمونی را دنبال کند بی شک ناگوار و نگران کننده است. اما خبر از آن بدتر هم وجود دارد. چرا که به تازگی با خبر شدیم گویا فعالان خرید و فروش مواد مخدر، روش نوین و شیادانه ای را برای فریب مخاطبین خود ارائه داده اند و با تبلیغاتی نظیر رایحه درمانی و آرام بخش تا دل چه ابعادی از زندگی مردم که نفوذ نکرده اند. مدیر کل تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر در این خصوص چنین بیان داشته است: مواد روانگردان جدید در بسته بندی های جذاب و متنوع و با تبلیغاتی نظیر برای رایحه درمانی، برای مصرف انسانی نیست، مورد استفاده در بخور، آرام بخش، شادی آور و … با هدف گمراه نمودن مصرف کنندگان و مراجع کنترلی عرضه می شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی