|

قیمت گوشی های آیفون 1402، کدام مدل ها ارزان شدند؟

گوشی های آیفون یکی از محبوب‌ترین گوشی‌ها در سراسر جهان هستند. افراد زیادی از سراسر دنیا دوست دارند تا از گوشی‌های آیفون استفاده کنند

لینک کوتاه کپی شد

گوشی های آیفون یکی از محبوب‌ترین گوشی‌ها در سراسر جهان هستند. افراد زیادی از سراسر دنیا دوست دارند تا از گوشی‌های آیفون استفاده کنند و بسیاری از این افراد منتظر کاهش قیمت این گوشی‌ها هستند تا گوشی‌های آیفون را با قیمت کمتری خریداری کنند. اما قیمت گوشی‌های آیفون در سال 1402 چگونه است؟ کدام مدل ها ارزان شده‌اند؟

قیمت اولیه محصولات اپل

قبل از بررسی قیمت‌های امروز گوشی های آیفون، بهتر است نگاهی به قیمت آن‌ها در عرضه اولیه‌شان بیندازیم و منطق قیمت‌گذاری اپل را بهتر درک کنیم. هر سری از گوشی‌های اپل شامل سه مدل می‌شود. مدل پایه مثل آیفون 14، مدل پیشرفته مثل آیفون 14 پرو و در نهایت بالاترین مدل مثل آیفون 14 پرومکس. بعضی از مدل‌ها شامل مدل میان‌رده نیز می‌شوند مثل آیفون 14 پلاس. قیمت این سه یا چهار مدل در هر سری، بر اساس نرخ ثابت افزایشی تعیین می‌شود.

بسیاری از افراد باور دارند که قیمت محصولات اپل بیش از حد نیاز بالاست. یکی از دلایل اصلی قیمت بالاتر محصولات اپل نسبت به برندهای رقیب، انحصاری بودن تمامی قطعات به کار رفته است. از پردازنده‌ها تا نمایشگر و حتی کوچک‌ترین اجزا مثل پیچ‌های گوشی اپل، انحصاراً توسط این برند و برای تولید گوشی های این برند تولید می‌شوند. این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. اما نکته مثبت درباره آن، خاص بودن این گوشی‌ها و کیفیت بالای آنها است.

سری 14 گوشی‌های آیفون

سری 14، جدیدترین سری از گوشی‌های اپل تمامی رکوردهای قیمتی این برند را شکستند. در سری 14، گوشی آیفون 14 با قیمت پایه 799 دلار، آیفون 14 پلاس 899 دلار، آیفون 14 پرو 999 دلار و در نهایت، آیفون 14 پرومکس 1099 دلار قیمت دارند. اما با عرضه مدل جدید چه اتفاقی برای قیمت مدل‌های قبلی می‌افتد؟ در ادامه در این مورد به تفصیل صحبت می‌کنیم.

2cd59d69-e4f4-4450-b8b3-5b3ccc757896

آیفون 14

قیمت‌گذاری محصولات اپل

برند آیفون یکی از محدود برندهایی است که محصولات خود را در تعداد محدود و برای مدت‌زمان محدود تولید می‌کند؛ بنابراین طبیعتاً با عرضه مدل جدید، گوشی‌های مدل قبلی احتماللا کاملاً به فروش رسیده‌اند. اما نکته مهم درباره این موضوع این است که مدل‌های قبلی توسط شرکت به فروش رسیده‌اند؛ اما ممکن است در فروشگاه‌ها موجود باشند! مثل هر صنعت یا بازاری، تولید و عرضه مدل جدید باعث افت قیمت مدل قبلی می‌شود. می‌توان گفت به طور میانگین، با عرضه هر مدل، قیمت مدل قبلی بین 100 تا 200 دلار کاهش می‌یابد. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که قیمت مدل‌های قدیمی به 70 الی 60 درصد قیمت اولیه می‌رسد.

این کاهش قیمت باعث می‌شود تا قیمت گوشی‌های اپل نزدیک به برندهای رقیب شود؛ بنابراین بسیاری از کاربران چندین سال صبر می‌کنند تا بعد از کاهش قیمت آنها را خریداری کنند. با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری از مدل‌های قدیمی‌تر توسط برند اپل، می‌توان گفت که این کار توسط برند تشویق می‌شود و مشکلی با این قضیه ندارد!

با در نظر گرفتن این موضوع و روند کاهشی قیمت محصولات اپل، با وجود گذشتن بیشتر از یک سال از عرضه آیفون 14، قیمت آیفون 13 هنوز کاهش محسوسی نداشته است! این موضوع به دلیل فاصله کم بین عرضه این دو محصول است.

سری 13 و 12 گوشی‌های اپل

آیفون 13 799 دلار، آیفون 13 پرو 999 و آیفون 13 پرومکس 1099 دلار قیمت دارند. با بررسی قیمت این دو سری متوجه می‌شویم که قیمت این دو مدل کاملاً یکسان است. با این وجود تفاوت چشمگیری در بین محصولات دسته دوم این دو مدل وجود دارد.

این موضوع تا حدودی درباره آیفون 12 نیز صادق است و قیمت آن به میزان قابل‌توجهی کاهش نداشته است. اما آیفون 11 کاهش قیمت زیادی داشته است. آیفون 11 تا مدت زیادی آخرین گوشی تولیدی توسط آیفون بود و بعد از آن، سه سری در سه مدل، پشت‌هم عرضه شدند که باعث کاهش چشمگیر آیفون 11 شد.

سری 11

آیفون 11 به عقیده بسیاری از بهترین گوشی های آیفون است. با توجه به کاهش قیمت این سری، آیفون 11 تبدیل به انتخاب بسیاری از افراد شده است. آیفون 11 در ابتدا با 599، آیفون 11 پرو 899 دلار و آیفون 11 پرومکس با 999 دلار عرضه شدند. کاهش قیمت محصولات این سری، بیشتر از هر کدام گریبان‌گیر آیفون 11 پرومکس شد تا افت قیمت، باعث افزایش فروش این گوشی شود.

57502f8c-3c8d-4745-a3b0-83a759a79c57

آیفون 11

ارزان‌ترین آیفون موجود

اگر به دنبال افت قیمت بیشتر در محصولات اپل هستید، احتمالاً سری SE نظر شما را جلب خواهد کرد. گوشی های سری SE که از سال 2020 تا 2022 تولید شدند، در حین عرضه قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل‌های پرچم‌دار اپل داشتند. آیفون SE 2020 با 400 دلار و آیفون SE 2022 با 429 دلار از ارزان‌ترین گوشی‌های آیفون طی ده سال اخیر بودند! تولید محصولات جدید باعث کاهش بیشتر قیمت آن‌ها نیز شده است؛ بنابراین اگر داشتن تمامی قابلیت‌های گوشی‌های آیفون برای شما مهم نیست، گوشی‌های سری SE گزینه مناسبی برای شما خواهند بود

بهترین انتخاب؛ آیفون ارزان

در بین تمامی محصولات آیفون و با در نظر گرفتن تمامی نکات درباره کاهش قیمت آنها، آیفون 11 پرومکس با افت قیمت چشمگیر، با وجود مشخصات قوی و قیمت مناسب، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سه سری تولید شده بعد از آن به‌اندازه کافی افت قیمت نداشته‌اند و پیداکردن مدل‌های قبلی کمی سخت و تقریباً غیرممکن خواهد بود. با وجود پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی، مشکل خاصی برای استفاده از آن نخواهید داشت و تجربه کامل یک آیفون را پشت سر خواهید گذاشت.

در صورتی که به دنبال آیفون ارزان‌تر هستید، محصولات سری SE بسیار ارزان‌تر هستند. این گوشی‌های قیمت حین عرضه اولیه نیز قیمت بسیار کمتری نسبت به بقیه محصولات اپل داشتند و بار گذر زمان، قیمت آن‌ها کاهش بیشتری نیز داشته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها