|

لیزر موهای زائد با آلا کلینیک

لیزر موهای زائد روشی غیرتهاجمی است، به این معنی که نیازی به بریدگی یا جراحی در پوست ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

لیزر موهای زائد یک روش برای کاهش موهای زائد در بدن است. افراد معمولاً به دنبال این درمان برای مناطق مختلفی از بدن خود هستند، از جمله:

صورت

زیر بغل

ناحیه بیکینی (ناحیه تناسلی)

پشت

پاها

لیزر موهای زائد روشی غیرتهاجمی است، به این معنی که نیازی به بریدگی یا جراحی در پوست ندارد. این فرایند با استفاده از نور لیزر با طول موج خاصی انجام می‌شود که به رنگ تیره موها حساسیت بیشتری دارد و انرژی را به موهای زائد منتقل می‌کند. در اثر جذب انرژی لیزر توسط مو، ریشه مو نابود می‌شود و رشد آینده آن محدود می‌شود.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، معمولاً نیاز به چندین جلسه لیزر می‌باشد، معمولاً حدود ۶ جلسه. اما تعداد جلسات ممکن است بسته به نوع پوست، رنگ و ضخامت موها، و منطقه درمانی متغیر باشد.وهمین طورانتخاب یک مرکز مناسب برای لیزر حائز اهمیت است که برای این کار می توانید به بهترین مرکز تخصصی لیزردرکرج مراجعه کنید.

1

استفاده از لیزر موهای زائد درکرج  اکثر موارد بی خطر است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی ظاهر شود. برخی از عوارض ممکن شامل سوختگی موقت پوست، تشکیل اسکارروی پوست، و تغییر رنگ دائمی پوست است. بنابراین، قبل از تصمیم گیری باید با پزشک یا متخصص زیبایی مشورت کنید و تمامی جوانب و عوارض محتمل را بررسی کنید.

لیزر موهای زائد بانوان درکرج با استفاده از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی عمل می‌کند. در این فرآیند، نور لیزر به رنگدانه موها (ملانین) تابیده می‌شود و تبدیل به گرما می‌شود. موهایی که رنگدانه زیادی دارند (موهای تیره) بیشترین گرما را جذب می‌کنند.

گرما توسط مو به فولیکول‌های مو منتقل می‌شود و باعث نابودی آنها می‌شود، که از نتیجه‌ی اینکه مو نمی‌تواند رشد کند نتیجه می‌شود. اما برای اینکه لیزر بر روی مو مؤثر باشد، فولیکول مو باید در مرحله‌ی آناژن یا فاز رشد خود باشد.

مراحل رشد مو شامل مراحل آناژن (رشد)، کاتاژن (توقف رشد) و تلوژن (خارج شدن) است. فولیکول‌های مو در زمان‌های مختلف در این مراحل قرار دارند. بنابراین، برای دستیابی به نتایج بهتر، عموماً نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی است تا بتوان تمامی فولیکول‌های مو در مرحله‌ی آناژن را هدف قرار داد.

چه افرادی می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این معمولا یک عمل زیبایی است. ممکن است ظاهر یا تصویر شما را بهبود بخشد. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که مرتباً اصلاح نکنند.

لیزر موهای زائد  ممکن است برای رفع مشکلاتی مانند هیرسوتیسم و هیپرتریکوزیس مورد استفاده قرار بگیرد. در هیرسوتیسم، زنان در مناطقی که مردان معمولاً مو دارند، موهای تیره یا ضخیم رشد می‌کنند. در هیپرتریکوزیس، مردان و زنان موهای زائد در هر نقطه از بدن خود را تجربه می‌کنند.

این شرایط ممکن است ناشی از عوامل زیر باشند:

برخی داروها: مصرف برخی داروها مانند استروئیدهای آنابولیک و قرص‌های ضد بارداری می‌تواند به رشد موهای زائد منجر شود.

2

عدم تعادل هورمونی: عدم تعادل در سطوح هورمونی بدن، به خصوص افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن، می‌تواند باعث رشد موهای زائد شود.

اختلالات ارثی: برخی اختلالات ژنتیکی می‌توانند منجر به رشد موهای زائد شوند و از والدین به فرزندان انتقال یابند.

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS): PCOS یک اختلال هورمونی است که می‌تواند باعث رشد موهای زائد در ناحیه‌هایی مانند صورت، زیر بغل و ناحیه بیکینی شود.

تومورهایی که هورمون تولید می‌کنند: برخی تومورها می‌توانند هورمون‌هایی را تولید کنند که به رشد موهای زائد منجر می‌شوند.

چه کسانی نمی توانند از لیزر موهای زائد ایتفاده کنند؟

حاملگی: در دوران بارداری، ممکن است برخی روش‌های لیزر منع شوند، به خصوص در ناحیه شکم و نواحی حساس. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی کند و جایگزینی مناسب را پیشنهاد دهد.

مصرف داروهای خاص: در صورت استفاده از داروهای خاص مانند درمان آکنه، برخی روش‌های لیزر ممکن است با داروها تداخل داشته باشند یا عوارض جانبی احتمالی داشته باشند. بنابراین، مهم است با پزشک خود درباره داروهایی که مصرف می‌کنید صحبت کنید.

تبخال تناسلی (HSV-2) و ابتلا به تبخال: لیزر ممکن است تحریکاتی در ناحیه تبخالی ایجاد کند و از منتقل شدن عفونت تبخالی در این ناحیه افزایش دهد. در صورت داشتن تبخال تناسلی یا مستعد بودن به آن، ممکن است پزشک شما از انجام لیزر در این ناحیه منع کند.

وجود اسکارهای کلوئیدی: اگر اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته) در ناحیه مورد نظر وجود دارد، لیزر ممکن است به آن‌ها آسیب برساند و عوارض جانبی داشته باشد. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی کند که آیا لیزر مناسب است یا خیر.

سابقه سرطان پوست: در صورت داشتن سابقه سرطان پوست، لیزر موهای زائد ممکن است در صورت وجود سابقه سرطان پوست ممنوع باشد. این به دلیل احتمال خطر تحریک سلول‌های سرطانی و گسترش آنها می‌باشد. پزشک شما باید با توجه به سابقه پزشکی شما تصمیم‌گیری کند که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر.

3

برای آماده‌شدن برای لیزر موهای زائد، می‌توانید این راهنما را دنبال کنید:

اجتناب از برنزه شدن: در هفته‌های قبل از عمل، از تخت‌های برنزه و اکسیدان‌های مصنوعی اجتناب کنید. نور خورشید مستقیم را هم تا حد امکان از بدن خود دور نگه دارید. این کار بهترین نتیجه را برای عمل لیزر موهای زائد به ارمغان می‌آورد.

اصلاح ناحیه درمانی: دو تا سه روز قبل از درمان، ناحیه‌ای که قرار است لیزر به آن اعمال شود را اصلاح کنید. موهای طولانی‌تر از یک دانه برنج را کوتاه کنید تا بهترین نتیجه از لیزر بگیرید.

خودداری از اپیلاسیون و موچین کردن مو: پس از شروع درمان لیزر، بهتر است از اپیلاسیون، موچین کردن مو و کندن موها در نواحی تحت درمان خودداری کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی