|

فلزیاب چیست و کدام فلزیاب ها را بخریم که بهترین نتیجه را بگیریم؟

فلزیاب

یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی برای یافتن اجسام فلزی گم شده و مخفی شده، دستگاه‌های فلزیاب هستند. این دستگاه‌ها برای پیدا کردن فلزات…

لینک کوتاه کپی شد

یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی برای یافتن اجسام فلزی گم شده و مخفی شده، دستگاه‌های فلزیاب هستند. این دستگاه‌ها برای پیدا کردن فلزات گرانبهای به جای مانده از دوره‌های تاریخی مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از همین رو به دستگاه‌های گنج یاب هم معروف‌اند. علاوه بر این‌ها دستگاه نام‌برده، برای پیدا کردن مین‌هایی که از دوره جنگی به جای مانده هم استفاده می‌شوند.

با توجه به این توضیحات، باید بگوییم که این دستگاه کارایی بالایی دارد؛ از همین رو تولید‌کنندگان بسیاری در زمینه ساخت و تولید آن فعالیت کرده و انواع مختلفی از آن را تولید می‌کنند. با این اوصاف اگر شما می‌خواهید بهترین نتیجه را از خرید فلزیاب به دست‌آورید، باید یک مدل باکیفیت خریداری کنید. اهمیت خرید یک دستگاه خوب باعث شده است که ما در این مطلب تصمیم بگیریم، بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید!

بهترین برند‌های دستگاه طلایاب

دستگاه‌های گنج یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف دیسک، جستجوی خود را آغاز کرده و فلز مورد نظر شما را پیدا می‌کنند. این دستگاه‌ها با کیفیت‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند؛ از همین رو اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید، باید بهترین دستگاه طلایاب را خریداری کنید. برخی از بهترین مدل‌های دستگاه فلزیاب شامل موارد زیر می‌شوند.

Bounty Hunter Tracker IV

دستگاه Bounty Hunter Tracker IV یکی از نمونه‌های باکیفیت دستگاه فلزیاب به شمار می‌رود. این دستگاه برای افراد مبتدی که آشنایی چندانی با پیدا کردن فلزات ندارند، مناسب است. این دستگاه نسبت به کاربردش، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد. با این وجود باید این مسأله را به خاطر داشته باشید که دستگاه طلایاب یک فنجان چایی نیست و هر اندازه که بابت آن پول بپردازید، ارزشش را خواهد داشت.

با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید ضایعات آلومینیوم و فولاد، سکه‌های نقره، متریال‌های آهنی و حتی جواهرات گرانبها را پیدا کنید. دستگاه Bounty Hunter Tracker IV مقاومت بالایی در برابر آب دارد؛ از همین رو برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند برکه‌ها و نهر‌ها کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. وزن این دستگاه کمی از 4 پوند بیشتر است؛ به همین علت مانور و استفاده از آن چندان سخت نیست.

طلایاب

Garrett Ace 300

اگر به دنبال خرید فلزیاب با کیفیتی هستید، بدون شک یکی از بهترین دستگاه‌های طلایاب دستگاه Garrett Ace 300 است. این دستگاه طراحی سبک و تلسکوپی داشته و وزن آن تقریباً به 5 پوند می‌رسد.

دستگاه Garrett Ace 300 برای پیدا کردن فلزات در عمق 8 اینچ مناسب بوده و می‌توان طول آن را تا 51 اینچ تنظیم کرد؛ از همین رو کار کردن با آن چندان سخت نیست. دستگاه نام‌برده، یک پوشش سیم پیچ داشته و پوشش آن سازگار با محیط زیست است. ضمن اینکه یک هدفون هم روی دستگاه وجود دارد. کویل‌های آشکار ساز دستگاه 10 اینچی و کاملاً ضد آب هستند؛ بنابراین شما می‌توانید اجسام فلزی را در خاک مرطوب، دریاچه‌ها و نهر‌ها جستجو کنید.

این دستگاه یک طلایاب بسیار باکیفیت بوده و پنج حالت تشخیص مختلف دارد. شما می‌توانید به کمک این دستگاه نعل‌های آهنی، سکه‌های نقره، ضایعات آلومینیوم و طلا را بیابید. کنترل دکمه‌ای ساده دستگاه، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آن را روی حالت‌های تشخیص سریع تنظیم کنید یا حتی فرکانس‌های تشخیص را روی گزینه‌ای خاص قرار دهید و جستجوی خود را محدود کنید.Garrett Ace 300  به وسیله 4 باتری قلمی تغذیه می‌شود؛ از همین رو شما هنگام کار با آن، نیازی به باتری‌های تخصصی نخواهید داشت.

Minelab Equinox 800

اگر به دنبال یک دستگاه گنج یاب حرفه‌ای هستید، این دستگاه برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. دستگاه Minelab  Equinox 800 فوق‌العاده دقیق بوده و اجسامی که تا عمق 18 اینچی زمین مدفون شده‌اند را تشخیص می‌دهد. به کمک دستگاه نام‌برده می‌توانید سکه‌های نقره‌ای، ضایعات آهنی و آلومینیومی، طلا و جواهرات گرانبها را پیدا کنید. حتی این دستگاه قادر به تشخیص شهاب سنگ است و برای استفاده در محیط‌های مربوط، مانند نهر‌ها و رودخانه هم بسیار مناسب است. شما می‌توانید دستگاه را در عمق 10 فوتی آب غوطه‌ور کنید.

دستگاه گنج یاب Minelab Equinox 800 دارای چهار حالت تشخیص مختلف بوده و به وسیله آن، امکان جستجو روی تپه‌های شنی، سواحل، تپه‌های سنگی و زمین‌های چمن‌زار وجود دارد. این دستگاه به شما اجازه می‌دهد که هشت نمایه تشخیص مختلف را برای شناسایی سریع نقره، آهن، طلا و ... تنظیم کنید.

انرژی این دستگاه فلزیاب توسط یک باتری یکپارچه و قابل شارژ تأمین می‌شود و با یکبار شارژ کردن می‌توانید به مدت 12 ساعت از دستگاه مورد نظر استفاده کنید. روی دستگاه یک جفت هدفون قرار دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بدون حواس پرتی به کاوش بپردازید.

گنج یاب

Alpha SX7000

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های گنج یاب تصویری دستگاه Alpha SX7000 است. این دستگاه می‌تواند به عمق ۵ تا ۸ متری نفوذ کند و نسبت به دستگاه‌های دیگر برتری قابل‌توجهی دارد. از جمله مزایا و ویژگی‌های برتر این دستگاه گنج یاب تصویری، می‌توان به قابلیت اسکن 4 وجهی اشاره کرد. دستگاه Alpha SX7000 دارای قابلیت تفکیک منحصر بفرد Just Gold بوده و نفوذ بسیار بالایی درون زمین دارد.

اگر بخواهیم این دستگاه را با بهترین مدل‌های طلایاب مقایسه کنیم، باید بگوییم که دستگاه‌ Alpha SX7000 برتری بیشتری دارد. این مدل دستگاه‌ با توجه به قیمت، کارایی چند برابری داشته و کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

شاید فکر کنید که پایین بودن قیمت این دستگاه، به معنی بی‌کیفیت بودن آن است؛ اما کاملاً در اشتباهید. Alpha SX7000 به دلیل اینکه طراحی یونان و مونتاژ ترکیه و ایران هست و انحصارا برای شرکت آلفا الکترونیک می باشد ، قیمت مناسبی دارد. لازم به ذکر است که در ساخت دستگاه نام‌برده، از قطعات باکیفیت آلمانی و آمریکایی بهره گرفته می‌شود و از آپشن‌های مختلفی برخوردار است. آپشن‌های این دستگاه باعث شده‌اند که برای استفاده در مناطق مختلف کشورمان ایران، بسیار مناسب باشد؛ در واقع شما می‌توانید از این دستگاه فلزیاب در مناطق مختلف کشورمان استفاده کنید.

Leader X6

دستگاه های سری LEADER X آخرین نسل از سری ردیاب های آلفا الکترونیک می باشند که با به کارگیری تکنولوژی به روز طراحی و تولید شده اند و قادرند با دقت بالا اهداف تا شعاع بالای 200 متر را بصورت خطی میدان یابی کرده و همچنین در حالت مگنتیک می توانند حفره ها و تونل ها و فضاهای خالی را شناسایی کنند.

کدام فلزیاب برای شما مناسب‌تر است؟

در این رشته دستگاه 20% مسئله هست ،درست انتخاب کردن دستگاه 40% و تجربه و کار علمی و اصولی 40% می باشد.

اگر برای کار سرگرمی و تفریح می خواهید دستگاه بخرید نیازی نیست که مبلغ زیادی صرف خرید دستگاه بکنید ولی اگر می خواهید بصورت جدی و خرفه ای به کاوش بپردازید و به هدف خود برسید قطعا باید دستگاهی مناسب کار خود را نتخاب کنید.

دستگاه هایی مانند Alpha Sx7000 کار فلزیابی یا به عبارت بهتر نقطه زنی را برای شما انجام می دهند و دستگاه هایی مانند Leader X6  کار شعاع زنی را انجام می دهند و محدوده هدف را تعیین می کنند و در واقع مکمل همدیگر هستند.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم که بهترین دستگاه‌های گنج‌یاب را به شما معرفی کنیم. در پایان بهتر است این نکته را یاد‌آور شویم که   کارایی هیچ دستگاهی 100% نیست و همه دستگاه ها بسته به سیستم کاری و کیفیتشان دارای خطا هستند.

نکته مهم دیگر این است که اگر توان مالی خوبی ندارید وارد این این کار نشوید. رشته فلزیابی پر از پیچ و خم است که درکشان برای تازه کار ها دشوار است لذا فکر نکنید که  صرف خرید یک دستگاه به موفقیت می رسید بلکه با زمان گذاشتن و تمرین زیاد،  احتمال موفقیت خواهید داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی