|

شگفتی های حیات وحش؛ پلنگ بی رحم ایمپالا نگون بخت رو بد شکار کرد که آدم نمیتونه ببینه!

در ویدیو امروز پلنگ وحشی رو می بینید که ایمپالا تنها رو به دام میندازه و می خوره.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شکار کردن، جنگیدن برای بقا، ادامه نسل و... خیلی از اتفاقات هیجان انگیز دیگر، مختص دنیای حیات وحش هست. دنیایی بی رحم که موجودات قوی تر همواره در آن پیروز هستند. یکی از لحظه های جذاب این در این دنیای خاص، لحظه های شکار کردن و یا شکار شدن حیوانات هست. با ما همراه باشید تا یکی از این صحنه های جذاب رو ببینید.

پلنگ جانوری درنده و چابک است که به علت مهارت عجیبش در شکار و ظاهر زیبا در میان گوشتخواران شهرت زیادی دارد. پلنگ در تمام آفریقای سیاه و جنوب آسیا وجود دارد که خلاف سایر گربه سانان بیشتر زمان ها روی شاخه های درختان دیده می شود.

اندازه پلنگ میان 100 تا 190 سانتی متر و وزن پلنگ بین 30 تا 90 کیلوگرم است. پلنگ ایرانی بزرگ ترین زیر گونه پلنگ در دنیا محسوب میشه. پلنگ ها معمولاً به دنبال شکار حیوانات سم دار مانند بزکوهی، آهو، گوزن، ایمپالا، گراز و دیگر پستانداران می روند.

پلنگ‌ ها قلمرو خود را به وسیلهٔ ادرار مشخص می‌کنند. پلنگ‌ها مانند بیشتر گربه‌سانان دیگر زندگی انفرادی دارند و تنها در فصل جفتگیری کنار هم هستند. آنها قلمرویی را برای خود مشخص و به شدت برای حفظ آن تلاش می‌ کنند.

ایمپالا گاوسانی با جثه متوسط است که در آفریقا زندگی می کند. نام ایمپالا از واژه‌ای در زبان زولو به معنای «آهو» گرفته شده. این جانوران در ساوانا و بیشه‌ های متراکم در کشورهای کنیا، تانزانیا، نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا، زیمبابوه و اوگاندا دیده می شوند.

شکار ایمپالاها کار دشواری است. آنها در زمان خطر به سرعت با سر و صدا به گله هشدار می دهند و با جهش های بلند خود با ارتفاع 3 متر و طول 10 متر یک فرار موفقیت آمیز را به نمایش می گذارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها