|

حیات وحش حیرت انگیز؛ کفتار خونخوار به جون گورخر طِفلی افتاده و بیخیال گاز زدن نمیشه!

در این ویدیو کفتار وحشی رو می بینید که گورخر بدخت رو خیلی بد شکار میکنه!

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات وحش یکی از موضوعات جذاب برای شما می تواند باشد. بزرگترین کمپانی های مستند سازی هر ساله بودجه بسیار زیادی را در حوزه حیات وحش خرج می کنند تا لحظه هایی را ثبت کنند که قلب شما را به طپش بیاندازد.

 کفتار ها حیواناتی هستند که به صورت گروهی شکار می کنند. غذای آن ها بیشتر از شکار و لاشه خوری تشکیل می شود. آن ها جثه کوچکی دارند اما دندان های قوی و برنده ای دارند که باعث می شود تا به راحتی بتواند شکار خود را از پا در بیاورد. سیستم گوارشی این حیوان به انقدر قوی است که به راحتی می تواند تمامی اجزاء شکار اعم از پوست، استخوان، احشاء داخلی، سم ها، دندان ها و شاخ ها را هضم کند. این حیوان درنده از انواع گسترده‌ای از مهره داران، بی مهره گان، میوه‌ها و حتی زباله‌های آلی انسانی تغذیه می‌ کند.

در حال حاضر تنها چهار گونه زنده کفتار در دنیا وجود دارد که از نظر ظاهری و رفتاری تفاوت های اندکی با هم دارند. این چهار گونه عبارتند از: کفتار گرگ خاکی، کفتار خال دار، کفتار قهوه ای و کفتار راه راه. این حیوان از انواع گسترده‌ای از مهره داران، بی مهره گان، میوه‌ها و زباله‌های آلی انسانی تغذیه می‌کند. کفتار از لاشۀ شکار دیگر حیوانات (گرگ، گورخر، کفتار خالدار، شیر و پلنگ) و همین طور لاشۀ دور انداخته شدۀ احشام به عنوان غذا استفاده می‌کند.

گورخر از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی به حساب می آید. این جانور به علت داشتن خطوط سیاه و سفید روی بدنش معروف است.

سرعت گورخر گاهی به 40 کیلومتر در ساعت هم می رسد. بزرگ ترین گونه گورخر، گروی است و به علت گوش های بزرگش به راحتی قابل شناسایی است. گورخر ها در رده پستاندران قرار می گیرند. وجود نوارهای سیاه و سفید به گورخر کمک میکند راحت تر در طبیعت پنهان شود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حمزه ارسالی در

    فقط اگه یک دوست داشت کار کفتار تموم بود نه کار خودش.

  • Mohsen ارسالی در

    فیلم بردار چه دلی داره

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها