|

از جذابیت های حیات وحش؛ شیر درنده گورخر بی حواس رو جوری غافلگیر کرد که طِفلی سکته کرد!

در ویدیو امروز شیر درنده به سراغ شکار گورخر طفلی میره و اون رو غافلگیر میکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات حیات وحش هست. جهانی که ما در اون به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای بقا، تولد و شکار. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره.

شیر ها در دسته گربه سانان بزرگ قرار می گیرند. شیر ها اغلب همراه با گله خود زندگی می کنند. این جانوران وحشی در گذشته در  مناطق گرمسیری جهان از جمله آفریقا، هندوستان، پاکستان، ایران و مدیترانه زندگی می کردند. شیر ها به شکار گاومیش، گورخر، بوفالو علاقه زیادی دارند.

پیشتر در ایران هم شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم می گفته اند وجود داشته است. شیر های ایرانی تنها در جنوب ایران زندگی می کردند و حالا نسل آن ها در ایران منقرض شده است.

گورخر از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی به حساب می آید. این جانور به علت داشتن خطوط سیاه و سفید روی بدنش معروف است.

سرعت گورخر گاهی به 40 کیلومتر در ساعت هم می رسد. بزرگ ترین گونه گورخر، گروی است و به علت گوش های بزرگش به راحتی قابل شناسایی است. گورخر ها در رده پستاندران قرار می گیرند. وجود نوارهای سیاه و سفید به گورخر کمک میکند راحت تر در طبیعت پنهان شود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها