|

ایلان ماسک طرفدار کدام ارز دیجیتال است؟

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که در سبد دارایی ارزهای دیجیتال خود فقط سه رمزارز بیت‌‌کوین، اتریوم و دوج‌ کوین را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در حال حاضر ثروتمندترین فرد در جهان است. او جزو معدود افرادی است که اظهار نظراتش در دو سال گذشته در مورد ارزهای دیجیتال، بر روند قیمت رمز ارزها تاثیر گذاشته است.  

ماسک، با اعلام اینکه خریداران می‌توانند با بیت‌‌کوین و چندین رمزارز دیگر محصولات تسلا را بخرند،  باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شد. البته پس از مدتی وی اعلام کرد به خاطر مشکلات زیست محیطی که استخراج بیت‌کوین دارد، خرید محصولات تسلا با بیت‌کوین را به حالت تعلیق درآورده است. این نظرات متناقض در دو سال گذشته، به دفعات باعث تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال شد. البته ایلان ماسک به صورت خاص از چند ارز دیجیتال حمایت کرد که ما در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

ایلان ماسک طرفدار کدام ارز دیجیتال است؟

بسیاری به خاطر توییت‌های مختلفی که ایلان ماسک در مورد سگ خانگیش، فولکی، می‌گذاشت؛ تصور می‌کردند که او از رمزارز شیبا اینو طرفداری می‌کند.

شیبا اینو میم‌کوینی است که با هدف رقابت با دوج‌ کوین، اولین میم‌کوین موجود در بازار، ایجاد شد. قیمت این رمزارز به خاطر توییت‌های مختلفی که ماسک در توییتر قرار می‌داد رشد زیادی کرد. البته این رشد زیاد دوام نیاورد. براساس نظر سرمایه‌گذاران، منظور ایلان از توییت‌های که در مورد سگ‌ها می‌گذاشت، دوج‌ کوین بود. نماد ارز دیجیتال دوج‌ کوین نیز یک سگ است.

دوج‌ کوین با نماد اختصاری DOGE در اواخر سال 2013 ایجاد شد، زمانی که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار به 1000 دلار رسیده بود. بیلی مارکوس با هدف شوخی با رمزارزها، دوج کوین را طراحی کرد. برای طراحی دوج‌ کوین، از ارز دیجیتال دیگری با نام لاکی‌کوین استفاده شده است. لاکی‌کوین، یک سیستم پاداش بلاک تصادفی است، یعنی مقدار دریافت توکن در هر استخراج، نامشخص و بین صفر تا هزار است.

قیمت پایین دوج ‌کوین، حمایت افراد مشهور مانند ایلان ماسک و استفاده از آن برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه، باعث افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال شد. میزان استخراج دوج‌ کوین نامحدود است.

ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک

image_1649744274

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که در سبد دارایی ارزهای دیجیتال خود فقط سه رمزارز بیت‌‌کوین، اتریوم و دوج‌ کوین را دارد.

او اعلام کرده بود که حدود 1.5 میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده است. سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دوج‌ کوین، موضوعاتی است که ماسک بارها در مورد آن صحبت کرد. اما چندی پیش در توییتی خبر داد، در اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

البته ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک دوج‌ کوین است. ماسک در توییتی گفت که بسیاری از کارکنان تسلا و اسپیس ایکس رمزارز DOGE را خریداری کردند و همین موضوع، باعث تشویق او برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال شد.

همچنین، به تازگی یکی از مشاوران و افراد نزدیک ماسک به عنوان مشاور در بنیاد دوج‌ کوین استخدام شد. هدف ماسک این است که این رمزارز را به یک سیستم مبادله سریع و ارزان برای دسترسی عموم تبدیل کند.

آیا ایلان ماسک از شیبا حمایت می‌کند؟

image_1649744310

در تابستان سال 1400، توییت‌های مختلف ایلان ماسک در مورد سگ خانگی خود فولکی که یک سگ از نژاد شیبا است، این نظریه را بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرد که ثروتمندترین مرد جهان در حال ارائه سیگنال‌های مثبتی برای حمایت از رمزارز شیبا اینو است. زیرا طراحان ارز شیبا از سگ شیبا به عنوان نماد آن استفاده کردند. این گمانه‌زنی باعث افزایش خرید شیبا شد. افزایش تقاضا، رشد قیمت شیبا را به دنبال داشت. افزایش قیمت این رمزارز باعث شد که شیبا در رتبه 11 بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار قرار گیرد.

البته این روند رشد قیمت، زمان زیادی ادامه پیدا نکرد. زیرا فردی در توییتر از ایلان ماسک پرسید که وی چند توکن شیبا دارد. ماسک در جواب این توییت اعلام کرد "هیچ" و این موضوع، باعث سقوط  قیمت این رمزارز شد. قیمت شیبا اینو از ۰.۰۰۰۰88 که بالاترین قیمت ثبت شده برای این ارز دیجیتال است به ۰.۰۰۰۰17 دلار رسید.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها معتقد بودند همانطور که ماسک از دوج‌ کوین حمایت کرد، از شیبا که از نظر فنی نسبت به دوج‌ کوین برتری دارد نیز حمایت خواهد کرد. اما این نظریه درست نبود.

آیا قیمت دوج‌ کوین بالا می‌رود؟

آیا قیمت دوج‌ کوین در آینده بالا می‌رود یا نه؟ این سوال پاسخ روشن و مشخصی ندارد. روند قیمت دوج‌ کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال به مولفه‌های بسیاری بستگی دارد. تغییر در هر یک از این مولفه‌ها باعث کاهش یا افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود.

اگر قصد خرید دوج‌ کوین را دارید در قدم اول باید از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید. با استفاده از نمودارها و شاخص‌های قیمتی مختلف، امکان پیش‌بینی روند قیمتی این رمزارز وجود دارد. علاوه بر تحلیل تکنیکال، برای پیش‌بینی روند قیمتی دوج‌ کوین نیاز است که اخبار مربوط به این بازار را نیز دنبال کنید.

به عنوان مثال، ایلان ماسک در 6 فوریه 2021 نظرسنجی در مورد ارز آینده کره زمین ایجاد کرد. او از فالوئرهای خود خواست که بین دو گزینه دوج‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال، یکی را به عنوان ارز آینده کره زمین انتخاب کنند. حدود 70 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، دوج‌ کوین را انتخاب کردند.

همین موضوع، باعث افزایش قیمت این رمزارز شد. البته این افزایش قیمت برای مدت طولانی ادامه پیدا نکرد؛ بنابراین برای انجام یک سرمایه‌گذاری مطمئن، شما به دو ابزار تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال نیاز دارید.

بسیاری از تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقدند که تحلیل تکنیکال مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند روند تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند. در اکثر اوقات، توییت‌های ایلان ماسک تاثیرات کوتاه مدتی بر روند قیمتی می‌گذارد و پس از مدتی، قیمت روند طبیعی خود را طی می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال و یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار کریپتوکارنسی هستید، ابتدا به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بپردازید و سپس به نظرات افراد تاثیرگذاری مانند ایلان ماسک توجه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها