|

معرفی بهترین رستوران‌ها برای صرف کباب، از تهران تا مشهد

کباب ایرانی انواع اقسام متنوعی دارد و از هر قشر و هر گروه سنی که فکرش را بکنید طرفدار این غذای خوش‌مزه و خوش‌خوراک هستند.

لینک کوتاه کپی شد

از گذشته تا به امروز، کباب ایرانی در صدر لیست محبوب‌ترین غذاها همیشه مهمان سفره‌ی ما ایرانی‌ها بوده است. به خصوص اگر قرار بر پذیرایی در یک مهمانی یا مجلس بزرگ باشد. در چنین شرایطی به‌ندرت پیش می‌آید که کسی خورشت یا چلومرغ تدارک ببیند، کباب غذای اصلی روز مهمانی است.

کباب ایرانی انواع اقسام متنوعی دارد و از هر قشر و هر گروه سنی که فکرش را بکنید طرفدار این غذای خوش‌مزه و خوش‌خوراک هستند. کباب هم لذیذ است و هم مقوی، همین هم باعث شده تا آن را به عنوان یک غذای درست‌وحسابی و مجلسی به حساب آورند. البته کباب خاص ایران و ایرانی نیست بلکه در کل محدوده‌ی خاورمیانه طرفدار دارد. مردم کشورهای همسایه هم به شدت طالب کباب هستند و دستورهایی برای پخت کباب به شیوه‌‌ی متفاوت دارند!

حالا که حرف از کباب شد و حسابی به هوس افتادید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم بهترین رستوران‌ها برای صرف کباب ایرانی کدام رستوران‌ها هستند. با ما باشید تا بهترین کبابی‌ها از تهران تا مشهد را باهم بررسی کنیم.

خانه کباب شمرون بهترین کبابی در منطقه‌ی شمیرانات

از نام رستوران پیداست که اینجا تمرکز بر تهیه و طبخ کباب ناب ایرانی است! اگر ساکن تهران هستید و در مناطق شمال شهر و به خصوص در محدوده‌ی شمیران به دنبال بهترین کبابخانه می‌گردید پیشنهاد ما خانه کباب شمرون است. اینجا یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های پایتخت است که از کوبیده تا برگ هر کبابی که بخواهید برایتان به سیخ می‌زند.

خانه کباب شمرون از بهترین رستوران‌های تهران است که امکان سرو غذا در فضای داخلی و فضای باز را برای مشتریان فراهم کرده، بالکن این رستوران با چشم‌انداز زیبایی به سمت میدان تجریش لحظات به یادماندنی را از صرف غذا در این رستوران برای شما رقم خواهد زد. علاوه بر این امکان سفارش غذا بیرون بر از رستوران شمرون هم برای مشتریان وجود دارد.

ساختمان این رستوران در حوالی میدان تجریش، جنب کفش ملی واقع شده است.

رستوران مسلم شلوغ‌ترین کبابی در محدوده‌ی بازار

رستوران مسلم شلوغ‌ترین کبابی در محدوده‌ی بازار

بعید است ساکن پایتخت باشید و نام رستوران مسلم به گوشتان آشنا نباشد، همه‌ی ما حداقل یک‌بار در بازار گردی‌ها با صف طویل این رستوران روبرو شده‌ایم. همه مسلم را با ناهار سنتی و ایرانی خوشمزه‌اش می‌شناسند، منو این رستوران شامل غذاهای اصیل ایرانی مانند انواع کباب نظیر کوبیده، سلطانی، ششلیک، انواع پلوخورش و ته‌چین‌ است.

اگر حوالی ظهر به بازار پانزده خرداد رفته باشید همین که از ایستگاه مترو به سمت بازار خارج شوید عطر برنج ایرانی مسلم را متوجه می‌شوید. این رستوران در منطقه سبزه‌میدان و بازار پانزده خرداد قرار دارد کافیست از ایستگاه مترو کمی جلوتر بروید تا صف منتظران ژتون به دست را جلوی ورودی مسلم ببینید. اگر در مرکز شهر تهران به دنبال یک کبابی خوب و باکیفیت می‌گردید پیشنهاد ما رستوران مسلم است.

چلوکبابی نایب سومین پیشنهاد هیجان‌انگیز در تهران

اگر حال و حوصله ندارید در صف مشتریان مسلم منتظر بمانید پیشنهاد بعدی ما در محدوده‌ی بازار جایی نیست جز رستوران قدیمی و سنتی نایت در بازار صحاف‌ها! نایت دست‌کم حدود یک قرن سابقه فعالیت دارد و از همان ابتدا هم با همین کیفیت کنونی کباب کوبیده و برگ دست مشتریان رسانده است.

فضای داخلی رستوران سنتی و نوستالژیک است، درب‌های منبت‌کاری شده، پنجره‌های رنگی با قاب چوبی و نقش و نگار دیوارها شما را به معماری کاروانسراهای قاجاری می‌برد. غذاهای نایت هم مانند سرو ظاهر رستوران تعریفی و خوش‌مزه هستند. اگر برای صرف ناهار به نایب رفتید فراموش نکنید حتماً یک پرس کباب لقمه مخصوص هم سفارش دهید.

رستوران مهدی رشت سرو به شیوه نصرت

رستوران مهدی رشت سرو به شیوه نصرت

از تهران بگذریم و سراغ بهترین کبابی‌های رشت را بگیرید. در پرس‌وجو از اهالی رشت اولین گزینه بی‌هیچ شک و تردیدی کباب مهدی رشت است. رستوران مهدی در رشت به اندازه رستوران مسلم و نایب در تهران قدمت ندارد، اینجا یک کبابی تازه تأسیس است که به کمک کیفیت بالای غذاهای، قیمت‌های باورنکردنی و ترفندهای فضای مجازی توانسته به سرعت از دیگر رستوران‌های شهر پیشی بگیرد.

کباب مهدی خوشمزه‌ترین کباب‌ها را به دست مشتری می‌دهد اما چیزی که به این سرعت باعث پیشرفت این کبابی شد این نیست! دلیل معروفیت این رستوران ویدیوهای جذاب آشپزی سرآشپز رستوران مهدی است که به تقلید از سرآشپز معروف ترکیه‌ای نصرت در صفحه اینستاگرام این مجموعه آپلود و باعث دیده شدن و محبوبیت آن شد.

اگر در رشت کباب خوشمزه و خوش قیمت می‌خواهید اولین پیشنهاد بی‌شک کباب مهدی است که در محدوده‌ی بلوار نامجو رشت، روبروی ورزشگاه عضدی واقع شده است.

رستوران شکم‌ الملوک دومین پیشنهاد برای شکم گردی در رشت

یکی دیگر از رستوران‌های یا بهتر است بگوییم کبابی‌های بسیار معروف و باکیفیت رشت، رستوران شکم الملوک نام دارد. فضای داخلی رستوران جذاب و زیبا است که وجود موسیقی زنده، دل‌پذیرتر هم شده است. شکم‌ الملوک یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران‌های رشت بوده و پرسنل بسیار خوش‌برخوردی دارد.

این رستوران به دلیل آن که در کنار یک هتل بسیار مدرن و معروف به نام هتل کادوس رشت قرار دارد، معمولاً شلوغ و پر رفت و آمد است اما نیاز نیست نگران باشید سالن پذیرایی رستوران شکم الملوک به قدر کافی بزرگ است که برای صرف غذا زیاد منتظر نمانید.

هرچند که تمام غذاها در رستوران شکم الملوک باکیفیت و خوش طعم هستند اما پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفارش غذا از سینی ملوکانه و دوغ ملوک پسند نگذرید. اگر تا به حال، تجربه صرف غذا در رستوران شکم الملوک را نداشته‌اید حتماً در اولین فرصت خدمات باکیفیت و غذای لذیذ این رستوران را امتحان کنید.

رستوران امیر شاهان در مشهد

رستوران امیر شاهان در مشهد، کباب خان ای به سبک مدرن

و اما پیشنهاد بعدی برای صرف کباب در مشهد جایی نیست جز رستوران امیر شاهان! این رستوران تازه تأسیس توانسته در مدت زمان بسیار کوتاهی جایگاهش را در صدر لیست بهترین رستوران‌های مشهد تثبیت کند. پس اگر در مشهد به دنبال یک رستوران خوب با فضایی دل‌چسب، منوی متنوع، غذاهایی باکیفیت و سرویس‌دهی حرفه‌ای می‌گردید که هم منو ایرانی داشته باشد و هم منو فرنگی باید به رستوران امیر شاهان بروید.

رستوران امیر شاهان مشهد یکی از باکیفیت‌ترین کبابی‌های این شهر است و معمولاً از آن با عنوان متنوع‌ترین منو رستورانی در مشهد یاد می‌کنند. منو رستوران امیر شاهان شامل 4 بخش مجزا برای سفارش غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، منو صبحانه و منو کافی‌شاپی است که باعث شده این فضا علاوه بر صرف وعده‌های غذایی برای تنظیم قرارهای کاری و دوستانه هم مناسب باشد.

در اینجا سلیقه و ذائقه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و هرآنچه از یک رستوران ایده‌آل و بی‌نظیر توقع دارید برای رقم زدن یک روز فراموش‌نشدنی فراهم است. طراحی فضای رستوران بسیار دل‌چسب و گیراست، احساس راحتی مشتریان در طراحی دکوراسیون لحاظ شده است و امکان سرو غذا در فضای باز هم وجود دارد.

به نقل از مدیریت این مجموعه عوامل و پرسنل این رستوران با بیش از چند سال تجربه مفتخرند تا در فضایی با طراحی مدرن با تکیه بر مهارت آشپزان و مهمانداران آموزش‌دیده و با فراهم آوردن امکانات رفاهی مناسب چون پارکینگ اختصاصی، سالن VIP و فضای مخصوص تولد در قالب سالن‌های پذیرایی کلاسیک، آلاچیق در فضای باز مجزا و کافی‌شاپ، میزبان شما باشند.

رستوران شهرزاد از قدیمی‌ترین کبابی‌ها در اصفهان

رستوران شهرزاد از قدیمی‌ترین کبابی‌ها در اصفهان

از رشت بگذریم و راهی اصفهان شویم. اگر قرار باشد در اصفهان به سراغ بهترین کبابی شهر بروید که هم غذای خوشمزه‌ای داشته باشد هم سرویس‌دهی خوب و هم برخورد حرفه‌ای و محترمانه اولین پیشنهاد ما رستوران شهرزاد یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است. اگر طرفدار کباب هستید با خیال راحت برای خوردن کباب‌های درجه‌یک به این رستوران در خیابان چهارباغ عباسی بروید.

این رستوران با دکوراسیونی سنتی و سبک و سیاقی قدیمی با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و نقش و نگاری منسوب به دوران قاجار در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان قرارگرفته و به جاذبه‌های تاریخی این شهر مانند پل خواجو، سی‌وسه پل و زاینده رود نزدیک است همین هم باعث شده تا به اولین انتخاب مسافران در سفر اصفهان تبدیل شود.

رستوران نقش جهان اصفهان

 گزینه ی بعدی برای صرف کباب در اصفهان جایی نیست جز رستوران نقش جهان که در کیفیت و طعم غذا با شهرزاد رقابت می‌کنند. هردو قدمتی تقریباً برابر و مشتریان ثابت خود را دارند با این وجود اصلاً نمی‌توان ادعا کرد که یکی از دیگری بهتر است.

رستوران نقش جهان اصفهان هم یک سفره‌خانه سنتی با دکور قاجاری است، درست مانند رستوران شهرزاد با این تفاوت که فضای این رستوران قدری کوچک‌تر است. این رستوران در نزدیکی نقش جهان واقع شده پس اگر حوالی ظهر یا غروب آفتاب در میدان نقش جهان بودی برای ناهار یا شام راهی این رستوران شو که طعم کباب‌هایش عالی است و احتمالاً تا عمر دارید طعم کباب نقش جهان خاطرتان می‌ماند.

رستوران صوفی لذت طعم واقعی کباب در شیراز

اجازه دهید از اصفهان بگذریم و راهی شیراز زیبا شویم. به نظرتان در کدام رستوران شیراز باید کباب خوشمزه خورد؟ صوفی بهترین کباب برگ شیراز را به دستتان می‌دهد! خوشمزه، نرم و آبدار، کبابی به این لذیذی را هیچ کجا نمی‌توان امتحان کرد.

رستوران صوفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز است که فعالیت خود را در سال 1361 با ظرفیت 150 نفر در فضایی به سبک معماری دوره قاجار آغاز کرد. این مجموعه از همان ابتدا سعی داشت تا با ارائه غذاهای عالی و سرویس‌دهی حرفه‌ای در لیست بهترین رستوران‌های شیراز قرار گیرد. دقت نظر و حس سلیقه پرسنل این رستوران باعث شد تا در طول 40 سال فعالیت صوفی همواره در صدر لیست بهترین‌ها قرار داشته باشد.

رستوران صوفی یک شعبه بیشتر ندارد اما آشپزخانه صنعتی و کترینگ این مجموعه نیز به صورت مجزا در حال ارائه خدمات بیرون بر هستند. آشپزخانه صوفی قادر به تولید روزانه 10000 پرس غذا با بسته‌بندی مکانیزه و بهداشتی جهت ارائه به کارخانه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی است. همچنین کترینگ بزرگ صوفی هم امکان ارائه خدمات و سرویس را در برگزاری مراسم و مجالس برای شما فراهم کرده است.

رستوران خانه سنتی پرهامی طعم دل‌چسب غذای خانگی

یکی از بهترین کباب‌های شیراز را بعد از رستوران صوفی می‌توان در رستوران خانه سنتی پرهامی دید. البته اینجا تنها به کباب‌های بی‌نظیرش شهرت ندارد بلکه آوازه‌ی آن به خاطر غذاهای خانگی و مامان پز است که در شهر پیچیده! در هرصورت میل به کباب داشته باشید یا غذای مامان پز اینجا یکی از بهترین گزینه‌هاست.

هم به مرکزی شهر و بناهای دیدنی مانند بازار، مسجد وکیل و شاه‌چراغ نزدیک است هم فضای دل‌چسبی دارد و غذاهای خوشمزه برایتان سرو می‌کند. دکور این خانه قدیمی کاملاً سنتی است و شما را به گشتی در شیراز قدیم می‌برد. لذت نشستن بر تخت‌های داخل حیاط، گوش سپردن به صدای حوض آب و تماشای حرکت ماهی قرمز آن هم زمانی که خوشمزه‌ترین غذای شیرازی را نوش جان می‌کنید قطعاً هرجایی دست نمی‌دهد.

رستوران ارم شاندیز از قدیمی‌ترین رستوران‌های لوکس مشهد

احتمالاً نامش را شنیده‌اید، رستوران ارم شاندیز از قدیمی‌ترین رستوران‌های لوکس مشهد هست که از همان ابتدای افتتاحیه سروصدای زیادی به پا کرد. این رستوران که در سال 1362 افتتاح شده است در سه سالن با سه طراحی متفاوت سنتی، سالن VIP و فضای باز از مشتریان پذیرایی می‌کند. البته سالن اختصاصی این مجموعه به نسبت تازه تأسیس است و در سال 1390 به رستوران ارم شاندیز اضافه شده است.

رستوران ارم شاندیز را به چلوکباب‌ها و شیشلیک‌هایش می‌شناسند همین هم باعث شده تا وقتی از یک مشهدی آدرس بهترین کبابخانه شهر را می‌خواهید شما را به طرف رستوران ارم شاندیز راهنمایی کند. اکثر مشتریان این رستوران تنها به قصد سفارش کباب به اینجا می‌آیند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیشلیک های این رستوران جزو سه شیشلیک برتر مشهد دسته‌بندی می‌شود.

نکته جالب دیگری که درباره رستوران ارم شاندیز مطرح است رایگان بودن مخلفاتی مانند ماست، دوغ، نوشابه، زیتون و ... است. اینجا هر غذایی که سفارش دهید مخلفات رایگان برایتان سرو می‌شود، آن هم نه یک‌بار، هر چند باری که دلتان بخواهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها