|

خبر خوش برای معلمان؛ بالاخره زمان اجرای رتبه بندی مشخص شد

علیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در ۶ ماه دوم سال قطعاً اجرا می‌شود و پول معلمان و مشمولان از شهریور ماه ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره جزئیات تامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: دولت پول کافی برای طرح رتبه‌بندی معلمان دارد. این لایحه دو ماه آینده قرار است ابلاغ شود و زمان اجرای آن قطعا به آخر سال می‌رسد و تا آخر سال هم قطعا وصولی‌های دولت، منابع مالی لازم را تامین خواهد کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منادی سفیدان اظهار کرد: این طرح در ۶ ماه دوم سال قطعاً اجرا می‌شود و پول معلمان و مشمولان از شهریور ماه ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: این لایحه را دولت داده و قطعا منابع مالی لازم را دارد که به مجلس ارسال کرده است. این رتبه بندی لایحه است نه طرح که نگران منابع مالی آن باشیم. برای طرح رتبه‌بندی معلمان منابع کافی در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: در بودجه ۱۴۰۰ در پیش بینی بند و تبصره بند دو جمله رتبه بندی معلمان را قید کرده ایم. از محل فروش برخی از دارایی‌ها اعتبار آن تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی انتقاد می‌کنند که این دارایی‌ها به فروش نرسیده که منابع مالی این لایحه تامین شود خاطر نشان کرد: این بودجه در نظر گرفته شده، در مقابل این دارایی‌ها خیلی عدد کمی است. از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه یِ بند واو تبصره ۲، ۲۰ هزار میلیاردش به رتبه‌بندی معلمان و چند موضوع دیگر اختصاص یافته است. این اعتبار در نظر گرفته شده قابل تامین و اجرا است و مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها