|

مهار تورم؛ از تئوری تا عمل

«در روزهای اخیر نامزدهای انتخاباتی در کشورمان تا حد زیادی معطوف به طرح شعار مهار تورم در صورت موفقیت در انتخابات بوده اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای گذشته و همزمان با اوج گیری رقابت های انتخاباتی، اغلب نامزدهای انتخاباتی یکی از محورهای اصلی کنش های خود در فضای رقابت های انتخاباتی را مطعوف به مساله تورم و مهار آن کرده اند. در واقع، با توجحه به فوری و ملموس بودن مسائل و مشکلات اقتصادی برای مردم کشورمان، نامزدهای انتخاباتی نیز این مساله را مورد توجه و تمرکز داشته و سعی کرده اند راهکارهای مختلفی را برای علاج این چالش ارائه کرده و خود را به مثابه نامزدی معتبر به افکار عمومی کشورمان که می تواند به بهترین وجه معضل گرانی در اقتصاد ایران را مخاطب قرار دهد، معرفی کنند.

به گزارش شایانیوز؛ با این همه، ورای طرح و برنامه های کلی در رابطه با مهار تورم که تا حد زیادی برآیند مشاوره های چهره های اقتصادی نزدیک به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان است، باید توجه داشته باشیم که تحقق این مهم با باید و نبایدهایی همراه است که بایستی به ابعاد مختلف آن ها توجه ویژه ای داشت. در واقع، با طرح شعار نمی توان به جنگ تورم رفت و البته کارنامه اقتصادی پیشین برخی از نامزدها نیز خود گزاره‌های معناداری را در مورد اینکه آیا آن ها واقعا از توانایی و ظرفیت محقق کردن شعارهایشان در حوزه مهارم تورم برخوردار هستند یا نه بیان می‌کند. افکار عمومی نیز باید توجه داشته باشند که تاکنون متون و اندیشه های مختلفی در رابطه با مهار تورم در اقتصادهای مختلف جهان تدوین و مطرح شده است.

تورم

در این راستا، در عرصه ارائه دیدگاه ها و نظریات، بسیاری از افراد می توانند خود را کارشناس معرفی کنند با این حال، در عرصه میدانی، برخی موانع و چالش ها وجود دارند که باید دید کدام نامزد و چهره سیاسی به معنای واقعی کلمه حاضر به مواجه شدن با آن ها است. باید دید که آیا اساسا افراد حاضر هستند تا هزینه های مرتبط با اصلاح روندها و سازوکارهای اقتصادی در کشرومان که نوع خود ایجاد تورم می کنند را بپردازند؟ در این میان، یک نکته مهم و معنا دار نیز وجود دارد و آن این است که اگر یک نامزد انتخاباتی خود را به مثابه فردی موثر و عملگرا در حوزه مهار تورم معرفی می‌کند، حداقل واقعیت های اقتصادی به این معنا نیستند که آن فرد مثلا در یک دوره چهار ساله و یا حتی هشت ساله بتواند تغییرات گسترده ای را در رابطه با معکوس کردن روند تورم در کشورمان ایجاد کند.

به بیان ساده تر، مشکلی که چندین سال است در اقتصاد کشورمان وجود دارد، به این زودی ها و آسانی نیز حل نمی شود و نیاز به کار تدریجی و البته دقیق برای مخاطب قرار دادن آن وجود دارد. از این منظر، اینکه شهروندان کشورمان صرفا بر پایه اینکه یکی از نامزدها خود را گزینه ای موثر و مفید در حوزه مهار تورم معرفی کند به او رای دهند، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها