|

پالس معنادار بایدن و مکرون از پاریس به تهران!

«روسای جمهور آمریکا و فرانسه به تازگی در قالب یک بیانیه ضدایرانی، مواضع معناداری را علیه ایران اتخاذ کرده اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روسای جمهور فرانسه و آمریکا به تازگی در فرانسه با یکدیگر دیدار کرده و در پایان نشست مشترک خود، اقدام به صدور بیانیه ای کرده اند که بخش هایی از آن مرتبط با کشورمان ایران بوده است. رهبران فرانسه و آمریکا مدعی شده اند که ایران در بحبوحه جنگ اوکراین اقدام به صادرات سلاح به روسیه می کند و در نقش یک بازیگر بی ثبات کننده در منطقه و جهان ظاهر می شود. ادعایی که ایران بارها آن را رد کرده و بی اساس خوانده است.

بایدن و مکرون همچنین در بیانیه خود از عزم جدی خودشان برای مقابله با رفتارهای ایران در حوزه برنامه موشکی، اتمی و همچنین قدرت منطقه ای این کشور خبر داده اند و البته که از جامعه بین المللی نیز خواسته اند تا رویکردهای قاطع تری را علیه ایران اتخاذ کند. این رویداد بلافاصله با واکنش شدید مقام های کشورمان همراه شده و به طور خاص سخنگوی وزارت خارجه ایران در موضع گیری، بیانیه ضدایرانی روسای جمهور آمریکا و  فرانسه را مغرضانه و تحت تاثیر انگیزه های سیاسی توصیف کرده و البته که فرانسه را نیز کشوری توصیف کرده که صرفا دنباله رویِ سیاست های ضدایرانی دولت آمریکا است.

ناصر کنعانی تاکید کرده که بیانیه اخیر روسای جمهور فرانسه و آمریکا علیه ایران، چیزی جز تکرار ادعاهای پیشین علیه کشورمان نیست و از سرخوردگی رهبران غربی در رابطه با ایران حکایت دارد. با این حال، اینطور به نظر می رسد که بیانیه ضدایرانی اخیر مکرون و بایدن را بایستی در ادامه قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان ارزیابی کرد که آن هم، به پیشنهاد فرانسه، آلمان و انگلیس، اندکی قبل علیه کشورمان تصویب شده و هدفگذاری تمامی این اقدامات معطوف به انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماهِ کشورمان است.

فرانسه و آمریکا

به بیان ساده تر، قدرت های غربی سعی دارند تا قبل از انتخابات، نوعی جو روانی و فشار سیاسی را علیه کشورمان ایجاد کنند و از این رهگذر، بر معادله انتخابات ریاست جمهوری در ایران اثرگذار باشند. با این حال، حداقل روندهای جاری حاکی از این هستند که این دستورکار از شانس چندانی جهت پیروزی و تحقق برخوردار نیست. البته که پس از صدور بیانیه ضدایرانی اخیر روسای جمهور فرانسه و آمریکا، برخی ناظران و تحلیلگران، رهبران دو کشورِ مذکور را فراخواندند که حساسیت های خود در مورد ایران را به رژیم اشغالگر قدس و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود از این رژیم که تاکنون موجب کشته و مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار فلسطینی بیگناه در نوار غزه شده نیز تسری دهند.

در حقیقت، آن ها به این مساله تاکید داشته اند که بیانیه ضدایرانی اخیر بایدن و مکرون، بار دیگر نشان داد که رهبران غربی در قالب مسائل بین المللی نه پیرو واقعیت ها، بلکه صرفا به دنبال جوسازی و اتخاذ رویکردهای مغرضانه هستند. مساله ای که در شرایط فعلی و در عرصه نظام بین الملل، بیش از هر زمان دیگری جلوه های عینی خود را به نمایش گذاشته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها