|

اعتراف تکان‌دهنده بایدن در مورد ایران

«جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعتراف تکان دهنده ای را در مورد قدرت کشورمان انجام داده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به تازگی در موضع گیری خود گفته است که اگر کشورش در بحبوحه اجرای عملیات گسترده موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی در تاریخ 14 آپریل سال جاری میلادی، به کمک اسرائیل نمی آمد، تبعات ویرانگری انتظار این رژیم را می کشید.

بایدن تاکید کرده که سامانه های پدافندی آمریکا در اراضی اشغالی و البته برخی کشورهای منطقه به کمک صهیونیست ها آمده و آن ها را از یک فاجعه بزرگ نجات داده است. این موضع گیری بایدن تنها اندکی پس از مطرح شدن، به نحو ویژه ای از سوی برخی رسانه ها و تحلیلگران بازتاب داده شده و برجسته شد و البته که تحلیل و تفسیرهای مختلفی نیز با محوریت آن مطرح شده و می شود.

با این حال، اینطور به نظر می رسد که این موضع گیری حامل حداقل 2 پیام مهم است. اول اینکه در قالب این موضع گیری می توان به این مساله پی برد که تا چه اندازه ادعاهای جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی در مورد قدرت نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس، پوچ و پوشالی است.

بایدن به صراحت از ناکارآمدی سامانه های پدافندی اسرائیل در مواجهه با موشک و پهپادهای ایران خبر می‌دهد با این حال، منابع صهیونیست اذعان کرده اند که ناکارآمدی سامانه های پدافندی آمریکا در جریان عملیات وعده صادق نیز به عینه قابل مشاهده بوده و همین مساله سبب شده تا اسرائیل برخی از این سامانه ها را چند روز پس از عملیات وعده صادق ایران برچیند. موضوعی که در سایه سکوت خبری و رسانه ای محقق شده است.

دوم اینکه باید توجه داشته باشیم که در جریان عملیات وعده صادق ایران، رسانه های غربی و صهیونیستی و البته جریان های رسانه ای وابسته به آن ها، با تمام توان وارد میدان شدند و سعی داشتند تا روایت سازی های وارونه ای را در مورد این عملیات و تبعات و پیامدهای آن برای صهیونیست ها ارائه کنند.

آن ها بارها و بارها عملیات ایران را کم اثر و ضعیف توصیف کردند با این حال، موضع گیری جدید رئیس جمهور آمریکا آن هم با گذشت بیش از دو ماه از اجرای عملیات وعده صادق نشان می دهد که تا چه اندازه این روایت‌سازی‌ها و جنس کنش رسانه ای و خبری رسانه های غربی و صهیونیستی در موردت عملیات وعده صادق، مغرضانه و غیرواقعی بوده است.

البته که این موضوع چندان هم عجیب نیست و تاکنون بارها و بارها در مورد مسائل مرتبط با کشورمان و یا دیگر کشورهای جهان شاهد این قبیل فعالیت های مغرضانه و منفی جریان های رسانه ای غربی و صهیونیستی بوده‌ایم. در حقیقت، این جریان ها نه تنها با روایت سازی سعی دارند اصل ماجرا و رویدادها را تحریف کنند بلکه به دنبال ساختنِ به اصطلاح واقعیت های خیالی و دروغین نیز هستند. موضوعاتی که به بهترین نحو حافظ منافع آن ها باشند.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها