|

معضلی به اسم خانه سازی های پَرت!

«مسکن سازی در نقاطی که نیاز شهروندان کشورمان را رفع نمی کند، یک چالش مهم و بزرگ در بازار مسکن ایران است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بر کسی پوشیده نیست که معضل مسکن و گران شدن آن به یکی از چالش ها و مشکلات جدی بسیاری از خانوارهای ایرانی در شرایط کنونی تبدیل شده است. به طور خاص بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، میانگین قیت هر متر مربع مسکن در تهران در فروردین ماه سال جاری، از 81 مییلون تومان عبور کرده است.

موضوعی که نه تنها خانه خریدن را برای بسیاری از مردم ایران سخت کرده بلکه در نوع خود اجاره نشینی را نیز به مساله ای دشوار تبدیل کرده و فشارهای سنگینی را به مردم کشورمان تحمیل می کند. با این همه، یکی از نکات و مولفه هایی که بسیاری از ناظران و تحلیلگران با اشاره به آن، از سخت تر شدن وضعیت خرید خانه در کشورمان به ویژه در کلان شهرها سخن می گویند این است که خانه سازیهایی که انجام می شود و مثلا با تکیه بر آن ها سعی می شود تا از فشار قیمتی مسکن در تهران کاسته شود، در نقاطی ساخته می شوند که پرت هستند و تاثیر چندانی را از نظر قیمتی و یا رفع مشکل برای بازار مسکن کلانشهرهای کشورمان ندارند.

به طور خاص در مورد تهران شاهد هستیم که در شهرهای اطراف که فاصله ای نه چندان نزدیک به تهران دارند نظیر پرند و پردیس و اسلامشهر و غیر، خانه سازی انجام می گیرد که این مساله نیاز شهروند ساکن در تهران را به مسکن رفع نمی کند و برعکس یک راهکار به او می دهد و آن این است که باید از تهران مهاجرت کند. بگذریم که همین روانه شدن سیل جمعیت مهاجر نیز خود موجب می شود تا قیمت مسکن در مناطق پیرامونی کلانشهرهای کشورمان به نحو قابل توجهی افزایش یابد و این مساله خود ضربه ای سنگین تر به شهروندان کشورمان وارد می کند.

از این رو، باید سیاست و برنامه هایی اتخاذ شود که مسکن سازی در داخل کلانشهرها و به شیوه و حجمی صورت گیرد که به معنای واقعی کلمه حلالِ مشکلات مردم کشورمان باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها