|

مورد عجیب در رای تاریخی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

«سیلی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صهیونیست ها حامل یک نکته عجیب و قابل تامل بود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد اخیرا در رایی تاریخی با 143 رای موافق، 25 رای ممتنع و 9 رای مخالف، با عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی موافقت کرده است. رویدادی که بسیاری از آن به مثابه یک پیروزی بزرگ برای ملت و مقاومت فلسطین یاد کرده و البته که بر این باورند که در نوع خود می تواند سطح فشارهای بین المللی علیه اشغالگران اسرائیلی را در بحبوحه تداوم جنگ غزه، چندین برابر افزایش دهد.

به گزارش شایانیوز؛ با این همه، یک نکته عجیب و قابل تامل در جریان رای تاریخی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی وجود دارد که تحلیل آن از اهمیت زیادی برخوردار است. آن نکته نیز در ترکیبِ بازیگران مخالف با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نهفته است. جالب است که به غیر از خودِ رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا به عنوان نزدیکترین متحد آن، شاهد حضور جمهوری چک، مجارستان و آرژانتین و در عین حال، دولت های ذره ای نظری پالائو، نائورو، پاپوآ گینه نو، و میکرونزی هستیم.

شاید اگر از بیشتر مردم جهان بپرسیم که نام 4 کشوری که اخیرا به آن ها اشاره شد را می شناسند یا خیر؟ اغلب آن ها حتی نام این کشورها را نشنیده باشند. کشورهای ذره ای که جمعیتی بسیار محدود دارند والبته از وزن و جایگاه چندانی نیز در عرصه سیاست بین الملل برخوردار نیستند. با این حال، اینکه رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا به این کشورها برای تقویت وزن طیف همراه با خود روی آورده اند، حامل 2 نکته و پیام محوری است:

اولا، این مساله نشان می دهد که تا چه اندازه این دسته از بازیگران در محیط بین المللی در انزوا به سر می برند و وضعیت نامطلوبی دارند. در حقیقت، این انزوا و ابعاد آن به قدری قابل توجه بوده که راهی جز گدایی حمایت را برای بازیگران مذکور باقی نگذاشته است. عجیب تر اینکه حتی متحدان غربی اسرائیل نیز حاضر نشده اند که به نحوی عیان به حمایت از آن بپردازند. دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا سال هاست که میلیاردها دلار هزینه کرده و می کنند تا از آرمان قدس شریف مشروعیت زدایی کنند.

با این حال، این مساله نه تنها محقق نشده بلکه ملت فلسطین و آرمانش روز به روز برجسته تر و مهم تر و محبوب‌تر نیز شده است. معادله ای که یک خسارت جدی و بزرگ برای صهیونیست ها و قدرت های غربی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها