|

واکاوی پالس معنادار کمال خرازی به رژیم اشغالگر قدس

«رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان به تازگی در مصاحبه ای یک پالس معنادار اتمی را مخابره کرده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ به تازگی کمال خرازی وزیر خارجه اسبق کشورمان و همچنین رئیس کنونی شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گفتگو با شبکه الجزیره، نکات قابل تاملی را مطرح کرده است. به طور خاص وی با اشاره به ظرفیت های اتمی کشور گفته است که ایران پیشتر نیز اعلام کرده که توانایی ساخت تسلیحات اتمی را دارد با این حال به این سمت حرکت نمی کند.

به گزارش شایانیوز؛ در این راستا، وی تصریح کرده که اگر روزی موجودیت ایران به خطر بیفتد، تهران راهی جز بازنگری در دکترین اتمی خود ندارد. به بیان ساده تر، اگر روزی به کشورمان حمله شود، ایران نیز برای دفاع از موجودیت خود، به سمت ساخت تسلیحات اتمی حرکت خواهد کرد و از آن برای دفاع از کیان ملی‌اش بهره می‌برد. این موضع گیری کمال خرازی در نوع خود 2 پیام قابل توجه را مخابره می کند.

اولا، وی بار دیگر تصریح کرده که ایران تسلیحات اتمی را در اختیار ندارد با این حال، چندان هم از دستیابی به این سلاح ها دور نیست. معادله ای که در صورت کلید خوردن گزینه های ماجراجویانه علیه کشورمان می تواند تغییر کند و ایران را به سمت ساخت و تولید تسلیحات اتمی حرکت دهد.

در این چهارچوب ایران عملا یک بازی هوشمندانه را انجام می دهد. از یک سو، حساسیت های بین المللی را علیه خود در حوزه انرژی هسته ای اش برنمی انگیزد و از سوی دیگر، از مزایای یک قدرت اتمی در عرصه بین المللی بهره می گیرد. موضوعی که در کلیت خود به نفع امنیت ملی کشورمان است.

دوم اینکه موضع گیری رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به نحو قابل تاملی توپ را در زمین جبهه مخالفان و معاندان با کشورمان انداخته و تاکید کرده که تحرکات آن ها است که می تواند در گزینه های راهبردی ایران ایجاد تغییر کند. در واقع در قالب موضع گیری اخیر کمال خرازی با محوریت توان اتمی کشورمان، به این مساله اشاره می شود که ایران بازیگری صلح طلب است با این حال در صورت وقوع سناریوهای نامطلوب از سوی کنشگران خارجی علیه خود راهی جز تغییر رویکرد و راهبرد ندارد.

از این رو، آنچه ایران در آینده انجام خواهد داد، تا حد زیادی تابعی از رویکردها و سیاست هایی است که جریان‌های رقیب و دشمن با کشورمان علیه ایران اتخاذ خواهند کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها