|

2 وحشت بزرگ صهیونیست ها از ایران چیست؟

«در بحبوحه تشدید تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی، اشغالگران اسرائیلی با 2 کابوس بزرگ در مورد ایران مواجه هستند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر و در پی اجرای عملیات بزرگ موشکی-پهپادی کشورمان علیه اراضی اشغالی، شاهد تشدید لفاظی های ضدایرانی مقام های ارشد اسرائیلی علیه ایران بوده ایم. به طور خاص، مقام های ارشد سیاسی و نظامی صهیونیست تاکید دارند که اسرائیل بر آن است تا به عملیات گسترده ایران پاسخ دهد. این در حالی است که مقام های ارشد کشورمان نیز تاکید کرده اند که به کوچکترین حماقت صهیونیست ها علیه ایران، پاسخی گسترده و چند برابری در قیاس با عملیات وعده صادق خواهند داد.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، در بحبوحه اوج گیری تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی، باید توجه داشت که اشغالگران اسرائیلی به طور خاص دو وحشت بزرگ و قابل توجه را در مورد ایران دارند.

اولا، ایران در قالب عملیات موشکی-پهپادی بزرگ خود علیه اراضی اشغالی، شمار قابل توجهی از پهپادهای مدرن‌تر و موشک های پیشرفته خود نظیر سجیل و یا فتاح و هرمز را مورد استفاده قرار نداده است. معادله ای که در صورت تشدید اقدامات تنش زا و تروریستی رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان در ادامه راه می تواند ایران را به این درک راهبردی برساند که بایستی از ظرفیت های خود در این حوزه نیز استفاده کند.

اساسا به همین دلیل هم بوده که شاهد بودیم به تازگی نهادهای اطلاعاتی آمریکایی در موضع گیری تاکید کرده‌اند که هرگونه حمله آتی ایران علیه اراضی اشغالی، می تواند سناریوهای به مراتب وخیم تری را برای اسرائیل نوید دهد و اساسا رهگیری پرتابه های ایرانی را به امری دشوار تبدیل کند. از این رو، یکی از کابوس های جدی اسرائیل این است که مبادا ایران از سلاح های به مراتب بهتر و پیشرفته تر خود در تقابل با صهیونیست ها بهره برد.

دوم اینکه در روزهای گذشته و در بحبوحه تشدید تنش زایی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، برخی تحلیلگران به این مساله اشاره دارند که ایران فقط برنامه موشکی قدرتمند و پیشرفته ای را ندارد بلکه تهران از برنامه هسته‌ای پیشرفته ای هم برخوردار است و در صورت تداوم تحریکات غرب و اسرائیل علیه خود، می تواند ملاحظات و گزینه‌های تازه ای را برای خودش در حوزه برنامه اتمی اش تعریف کند.

ملاحظاتی که در قالب آن ها، امکان نزدیک شدن بیش از پیش ایران به تسلیحات اتمی وجود دارد. به هر حال، صهیونیست ها در مدت اخیر بارها ایران را به حمله اتمی تهدید کرده اند و بر اساس منطقِ سیاسی، ایران راهی جز ایجاد موازنه در برابر صهیونیست ها، پیش روی خود نمی بیند. معادله ای که در صورت تحقق هم برای رژیم اشغالگر قدس و هم دولت آمریکا، هزینه های سنگینی را در پی دارد و می تواند چالش های جدی و عدیده ای را برای آن ها ایجاد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی