|

آیا بازداشت نتانیاهو نزدیک است؟

«در گزارش حاضر به این موضوع پرداخته می شود که چرا باید صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو را رویدادی قریب الوقوع دانست؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ به تازگی برخی منابع خبری از احتمال صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی از سوی دیوان بین المللی دادگستری به دلیل ارتکاب به جنایت از سوی او در جریان جنگ غزه خبر می دهند. منابع مختلف به این مساله نیز اشاره داشته اند که احتمالا حکم بازداشت یوآف گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل نیز صادر شود.

به گزارش شایانیوز؛ موضوعی که بنا بر آنچه منابع صهیونیست اعلام کرده‌اند، نگرانی های جدی را برای نخست‌وزیر صهیونیست ها ایجاد کرده است. با این همه، هنوز بسیاری این سوال را مطرح می کنند که تا چه اندازه به صدور حکم مذکور نزدیک هستیم؟ به نظر می رسد حداقل به 3 دلیل عمده و محوری، این گزاره قریب الوقوع باشد.

اولا، در روزهای اخیر در چندین نوبت گورهای دسته جمعی مردم بیگناه فلسطین در بخش های مختلف نوار غزه پیدا شده است. به طور خاص در محوطه بیمارستان های شفا و ناصر در نوار غزه، شاهد پیدا شدن اجساد ده‌ها تن بوده ایم که توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده و به طور دسته جمعی دفن شده اند.

معادله ای که در رسیدنِ قضات دیوان بین المللی دادگستری به این درک که صهیونیست ها واقعا مرتکب به جنایت در نوار غزه شده اند، نقشی مهم و محوری بازی می کند. البته که شواهد و قرائن با محوریت نسل کشی و ارتکاب به پاکسازی قومیتی از سوی اسرائیل در نوار غزه به مراتب بیشتر از این حرف ها هستند.

دوم اینکه طرح زمزمه های مختلف از سوی منابع صهیونیستی و غربی در مورد شانس بالای صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر صهیونیست ها به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی در نوار غزه، خود گواهی روشن بر این مساله است که خطر و تهدید در این رابطه علیه صهیونیست ها، کاملا جدی است.

موضوعی که سبب شده تا طیف های گسترده ای از رسانه ها و جریان های سیاسی غربی و عبری وارد میدان شوند و نسبت به تبعات مهلک صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و مقام های ارشد دولت وی هشدار دهند.

و در نهایت سوم اینکه فضای بین المللی نیز به نحو فزاینده ای آمادگی صدور حکم بازداشت نتانیاهو را دارد. در روزهای اخیر و حتی وضعیت کنونی، اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا را شاهد بوده و هستیم. اعتراضاتی که در قالب آن ها، جامعه دانشگاهی آمریکا قویا خواستار پایان فوری جنگ غزه و نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه و البته همدستی دولت آمریکا با این موضوع است.

اعتراضاتی که به دیگر دانشگاه های جهان غرب نیز گسترش یافته و اینطور به نظر می رسد که سطح آگاهی افکار عمومی جهانی در مورد جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه به نحو قابل توجهی افزایش یافته و روایت سازی‌های غربی‌ها نیز تاثیری در تحریف واقعیت ها ندارد. از این رو، به نظر می رسد که خیلی زود باید انتظار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقام های ارشد و البته جنایتکار دولت وی را داشته باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی