|

مشکل 99 درصدی اسرائیل با "وعده صادق"!

«در گزارش حاضر به پشت پرده یک مشکل عجیب و البته انحرافی صهیونیست ها با عملیات وعده صادقِ ایران پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ تنها اندکی پس از اجرای عملیات "وعده صادق" از سوی ایران و روانه شدن سیلی از موشک و پهپادهای ایرانی به سمت اراضی اشغالی، جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیست، کارزاری گسترده و هماهنگ را به راه انداختند و مدعی شدند که تا 99 درصد از موشک و پهپادهای ایرانی را رهگیری و منهدم کرده اند.

به گزارش شایانیوز؛ ادعایی که خیلی زود با انتشار ویدئوهای مرتبط با اصابت مستقیم برخی موشک های ایران به اهداف خود در عمق اراضی اشغالی، زیر سوال رفت و به یک رسوایی بزرگ برای مخصوصا صهیونیست ها تبدیل شد. با این حال، جریان های رسانه ای و مقام های ارشد اسرائیلی، با تاکید بر کلید واژه خنثی سازی 99 درصدی موشک و پهپادهای ایرانی در جریان عملیات وعده صادقِ ایران، مانور گسترده ای را در پیش گرفته و سعی داشته‌اند تا از این طریق برای خود یک پیروزی بزرگ را ایجاد کنند.

با این حال، این جنس از روایت سازی صهیونیست ها در مورد عملیات مذکور، حداقل با 2 چالش مهم و محوری همراه است.

اولا، در جریان عملیات مذکور، موشک و پهپادهای ایرانی به مناطق و اهداف که صهیونیست ها انتظار آن را نداشتند، نفوذ کردند. این موضوع خود یک پیروزی بزرگ برای تهران است. به طور خاص پایگاه های هوایی رامون و نواتیم، با موشک های ایرانی مورد اصابت مستقیم قرار گرفتند و البته که پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در بلندهای جبل شیخ جولان اشغالی نیز بنا بر گزارش های مختلف هدف اصابت چند موشک ایرانی قرار گرفته است.

رویدادهایی که در مورد آن ها، در اراضی اشغالی سیاست سانسور شدید برقرار است و کوچکترین خبری در مورد خسارات حمله موشکی-پهپادی اخیر کشورمان به اراضی اشغالی منتشر نمی شود.

دوم اینکه همانطور که بسیاری از تحلیلگران نیز اشاره کرده اند، ایران در جریان عملیات اخیر وعده صادق، به دنبال ارسال پیام های سیاسی مشخصی به رژیم اشغالگر قدس نیز بوده است. اینکه آسمان اراضی اشغالی به مدت چند ساعت در تسخیر موشک و پهپادهای ایرانی بود و یا اینکه ایران عملا با حمله اخیر خود صهیونیست ها را رسوا کرد و به جهان نشان داد که آن ها بدون حمایت و پشتیبانی غرب هیچ نیستند، همه و همه خسارت های جدی را به آبرو و اعتبار ادراکی صهیونیست ها در محیط منطقه ای و بین المللی وارد کرده است.

در عین حال، تهران این موضوع را نیز برای اسرائیل مشخص کرد که زین پس بایستی به نحوی جدی در مورد اقدامات ضدایرانی خود فکر کند و الا با صورت حساب های سنگینی از جانب تهران رو به رو خواهد شد.

از این رو، مشکل 99 درصدی اسرائیل با حمله اخیر ایران به اراضی اشغالی، بیش از آنکه یک مساله واقعی را مورد اشاره قرتار دهد، در واقع روایتگرِ یک گزاره انحرافی است که هدفی جز کم اهمیت جلوه دادن عملیات وعده صادق و تبعات آن ندارد. موضوعی که حتی تحلیلگران صهیونیست هم آن را قبول ندارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی