|

جریمه سنگین حجاب برای فضای مجازی و حقیقی؛ صاحبین مشاغل مراقب لایحه حجاب باشند

حجاب

بخوانید از لایه حجاب و قوانینی که از سلبریتی گرفته تا صاحبین مشاغل و افراد عادی موظف به اطاعت از آن می باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اخبار تازه منتشر شده حاکی از شفاف سازی مواد و تبصره های قوانین حجاب هستند. جریمه های ناشی از نافرمانی افراد جامعه از قوانین وضع شده نیز در جای خود جالب است. از جمله یکی از این موارد میتوان به جریمه های سنگین در فضای مجازی و حقیقی اشاره نمود. 

وضع جریمه حجاب در فضای مجازی و حقیقی چگونه است؟!

قصه ای که پیرامون اینن قسم از قوانین حجاب می گردند از این قرار است محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی مجلس در یک برنامه ی تلویزیونی حضور به هم رسانده و درباره ی جزئیات لایحه ی عفاف و حجاب تکید نموده است. وی در همین راستا توضیح داده که جرایم اولیه ی بی حجابی بین 6 الی 24میلیون است. اما جریمه هایی اعم از هجمه علیه حجاب تبلیغ علیه حجاب و تبلیغ بی حجابی توسط سلبریتی ها بسیار سنگین تر نیز خواهد بود. مضاف بر اینکه این جریمه ی 6 الی 24 میلیونی برای کسانی تعریف می شود که هیچ عنادی نداشته و وابسته به گروه های سازماندهی شده نیز نیستند.

حجاب

توهین به اصل حجاب جرم انگاری شده است

طی مصاحبه ای که نقدعلی با خبرگزاری ایسنا در مورد حجاب انجام داده به برخی  جزئیات و کوارد احتمالی لایحه مربوطه نیز اشاره نموده است. وی بیان داشته که توهین به اصل حجاب چه در فضای مجازی و چه حقیقی جرم انگاری شده است. وی صراحتا در همین راستا چنین بیان داشت: موارد مورد اشاره به مرجع قضایی ارسال و با درجه چهار جرم‌ انگاری شده است. در موضوع سفارش کار، مجموعه‌هایی که ترویج بی‌ حجابی، بدپوششی و بی‌ حیایی کنند، ممنوع‌ الکار می‌شوند. این صنف، مجموعه‌ هایی هستند که اقلام یا البسه‌ هایی تولید می‌ کنند که مروج بی‌ عفتی و بی‌ حجابی است و جزای نقدی درجه سه و چهار برای‌ شان در نظر گرفته شده است

حجاب

صاحبین صنوف در خصوص لایحه حجاب مراقب خود باشند

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص لایحه ی حجاب مربوط به صاحبین مشاغل تاکید داشت و گفت که برای صاحبان صنوف و مشاغلی که بی‌ عفتی و بدپوششی را رواج می‌ دهند یا در محل کار آن‌ها این رخداد‌ها روی می‌ دهد جرم‌ انگاری درجه سه در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شش ماه سود درآمد آن صنف و جزای نقدی درجه چهار معادل سه ماه سود درآمد در نظر گرفته شده است. برای موسسات پزشکی، درمانگاه‌ ها و کلینیک‌ ها نیز جرم‌ انگاری با دقت انجام شده است؛ توقیف گذرنامه، مسدود کردن صفحات و پایگاه‌های اطلاع‌ رسانی برای این موارد لحاظ خواهد شد. این‌ها محرومیت‌ های مختلفی است که ماده ۲۳ قانون مجازات‌های اسلامی مشخص کرده است.

حجاب

قوانین سنگین لایحه حجاب برای سلبریتی ها

برای سلبریتی ها در خصوص لایحه ی حجاب اینطور تصمیم گرفته شده که در صورت ارتکاب علاوه بر اینکه گذرنامه شان توقیف می شود موارد دیگری نیز نظیر بستن صفحه مجازی  وهمچنین اعمال جزای نقدی دو تا ۲۰ برابر معاملات بزرگ اعلامی در ابتدای هر سال مطابق ماده ۳ برگزاری مناقصات برای آنها در نظر گرفته شده است. 

سلب مالکیت صفحه مجازی برای حجاب 

برای لایحه ی حجاب مطابق تبصره (۱)، ۱۰ درصد از کل دارایی این افراد به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود. محرومیت از فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای، یک تا ۱۵ سال ممنوعیت خروج از کشور، یک تا ۱۵ سال محرومیت از فعالیت‌ های تبلیغاتی و مصاحبه، یک تا ۱۵ سال ممنوعیت معاملات رسمی تا زمان پرداخت جزای نقدی، لغو همه امتیازات و معافیت‌ های اعطایی و سلب مالکیت صفحه مجازی به صورت دائم نیز از جمله اتفاقی است که در صورت رعایت نشدن این قانون توسط چهره های شاخص رقم خواهد خورد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی