|

علت بازداشت مژگان ایلانلو؛ او دقیقا کیست؟!

مژگان ایلانلو

مژگان ایلانلو 29 مرداد از سوی پلیس اطلاعات و امنیت احضار شده و پس از چند ساعت به بازداشتگاه اوین انتقال یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خبری که به تازگی در فضای مجازی دست به دست می شود نشان از بازداشت مژگان ایلانلو دارد. 

علت بازداشت مژگان ایلانلو چیست؟

بازداشت مژگان ایلانلو در میان خیل عظیمی از اخبار، توجه بیشتر کاربران فضای مجازی را به خود معطوف ساخته است. او که مستندساز و فعال حوزه زنان محسوب می شود، ظهر روز گذشته یعنی 29 مرداد 1402 از سوی پلیس اطلاعات و امنیت تهران احضار شده و پس از چند ساعت به بازداشتگاه اوین انتقال یافته است. این اما اولین سابقه بازداشت ایلانلو نیست. بلکه وی 26 مهرماه 1401 نیز در منزلش بازداشت و به بند 2 اوین منتقل شده بود. این بازداشت ادامه داشت تا اینکه وی روز 26 بهمن 1401 از زندان آزاد شده بود.

مژگان ایلانلو

مژگان ایلانلو کیست؟

بازداشت مژگان ایلانلو بسیاری از افراد را به جست و جوی نام وی در فضای مجازی ترغیب کرد. حال آنکه برای کاربران سوال است کسی که طی یک سال گذشته دو بار بازداشت شده است، دقیقا در چه زمینه ای فعالیت می کند. در این خصوص باید گفت که ایلانلو متولد 1349 کارگردان، نویسنده، مستنندساز و یکی از اعضا صنفی کارگردانان سینمای مستند محسوب می شود. وی در راستای شلوغی های یک سال گذشته اقدام به انتشار عکس های بدون حجاب خود در حساب اینستاگرامی اش نموده بود که در نهایت منجر به بازداشتش در تاریخ 25 مهر 1401 شد.

مژگان ایلانلو؛ برنده جایزه حقوق بشر

مژگان ایلانلو فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ی تاریخ ادیان و عرفان از دانشگاه تهران است. او در 20 آذر 1401 موفق به دریافت جایزه ویژه حقوق بشر وین، برای فیلم هزاران زن شد و آن را به زنان گمنام و ناشناس ایران تقدیم کرد.

مژگان ایلانلو

آثار و فعالیت های مژگان ایلانلو

کتاب گفت و گوهایی درباره ی عرفان و انسان (موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، ۱۳۸۴) 

1- مستند زنان فرماندار

2- مستند حق ناحق بودن

3- مستند شکارچیان بهترین پیروانند

4- مستند هزاران زن

5- مستند آسمان امن است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی