|

تاسیسات اتمی فردو کجاست؟ ؛ مرکز هسته ای شهید علی محمدی

تاسیسات اتمی فردو کجاست؟ ؛ همه چیز درباره تاسیسات اتمی فردو . مرکز هسته ای شهید علی محمدی در روستای فردو در نزدیکی دریاچه نمک قم قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

به تازگی خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره از سایت تاسیسات اتمی فردو ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که سایت زیرزمینی اتمی فردو در حال ساخت و ساز می باشد. این موضوع می تواند به مسئله نگران کننده ای برای دونالد ترامپ در روز های پایانی سلطنت در کاخ سفید بدل شود. اما ماجرا از چه قرار است؟ سایت تاسیسات هسته ای و اتمی فردو کجاست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

تاسیسات اتمی فردو کجاست؟

تأسیسات هسته ‌ای فُردو با نام رسمی مرکز هسته‌ ای شهید علی ‌محمدی تاسیساتی است که به منظور غنی ‌سازی اورانیوم «در عمق ۹۰ متری صخره‌ های سنگی» در فردو، در کیلومتر ۲۵ مسیر آزاد راه قم به تهران در نزدیک دریاچه نمک حوض سلطان در شرق آزاد راه ۷ ساخته شده ‌است. نام این مرکز در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ به پاس خدمات شهید مسعود علی‌ محمدی به برنامه هسته ‌ای ایران، به نام دانشمند ترور شده، نام ‌گذاری شده است.

تاسیسات هسته ای و اتمی زیر زمینی جدید در فردو در حال ساخت است؟

حالا خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر هوایی و ماهواره ای از تاسیسات اتمی فردو اظهار نگرانی کرده ست. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تازه اعلام کرد که ایران در بحبوحه تنش ‌ها در ایالات متحده کار ساخت تاسیسات هسته ‌ای زیر زمینی در فردو را آغاز کرده است. در این گزارش که با استناد به تصاویر ماهواره ‌ای ثبت شده در روز جمعه ۱۷ دسامبر تهیه شده آمده است: به رغم آنکه ماهیت ساخت و ساز های جدید هنوز کاملا مشخص نیست اما هرگونه فعالیت هسته ‌ای در سایت فردو نگرانی جدید را برای دونالد ترامپ در روز های پایانی ریاستش بر کاخ سفید به همراه خواهد داشت. در ادامه می توانید تصویری که خبرگزاری آسوشیتدپرس از تاسیسات اتمی فردو منتشر و اظهار نگرانی کرده است را مشاهده بفرمایید. [caption id="attachment_67672" align="aligncenter" width="773"]تاسیسات اتمی فردو کجاست؟ ؛ مرکز هسته ای شهید علی محمدی [/caption]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی