|

اقدامات ضروری ایمن کردن فضای خانه برای کودک؛ دختر بچه و پسر بچه باید ازشون مراقبت شه

دختر بچه ها و پسر بچه ها در سنین کم بسیار شیطنت دارند به همین دلیل احتیاج به مراقبت و کنترل برای آن ها زیاد است تا به خودشان اسیب نزنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اقداماتی که می توانید در جهت ایمن سازی فضای خانه برای نوزاد یا کودکتان انجام دهید باعث می شود که فضایی راحت و آرام را برایش ایجاد کنید تا زمانی که کودک در چشم به هم زدنی شروع به غلت زدن می کند یا سینه خیز و چهار دست و پا جابجا می شود و برای بالا کشیدن خود شروع به تقلا می کند مراقبت و کنترل او بسیار سخت می شود.

یبظس

برای همین است که ایمن سازی خانه برای کودکان نوپا چه دختر چه پسر از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است چرا که ان ها از هیچ چیز نمی ترسند و به هرچیزی دست می زنند و خطر گاز گرفتگی یا برق گرفتگی برایشان بی معناست و شما نیز نمی توانید آن ها را زندانی کنید چرا که برای رشد جسمانی و روانی احتیاج به فعالیت آزادانه دارند از همین رو باید نیاز های آن ها را برطرف کنند.

برای شروع ایمن سازی از کجا شروع کنیم؟

کودکان کنجکاو و بازیگوش هستند و به همه جای خانه سرک خواهند کشید پس شما باید اتاق به اتاق را بررسی کرده و محیطی امن را برای کنجکاوی او فراهم کنید.

نسب حسگر تشخیص دود و مونوکسید کربن

برای حمایت کل خانواده از خطر گازگرفتگی و آتش سوزی بهتر است از این حسگر استفاده کنید که به دلیل حساسیت بیش از حد نوزادان نسبت به کمبود اکسیژن حتما این حسگر ها را در تمام اتاق ها نصب کنیددر ضمن ماهانه آن ها را چک کنید و در صورت نیاز تعویض باتری انجام دهید.

885e94d7bb71416dce15efc70acf31c5 (1)

درپوش های پریز برق و عایق کاری سیم ها

کودکان با وارد کردن انگشت خود یا اسباب بازی هایشان مانند میخ یا سنجاب به پریز برق علاقه دارند و همین ممکن است خطر ها و آسیب های زیادی را برایشان به ارمغان بیاورد از همین رو با نصب درپوش از فرزندتان مراقبت کنید و تا حد امکان سیم ها را از دید و دسترسش خارج کنید.

محافظ-پریز-برق-چسبی-هاوک-5

اطمینان از استحکام لوازم سنگین و افتادنی

شیطنت های کودکانه بارها و بارها باعث افتادن لوازم سنگین خانه مانند مبل تلویزیون و قفسه ها می شود. شما نمی توانید جلوی بازیگوشی فرزند خود را بگیرید ولی می توانید فضایی امن را برای او و بازیگوشی های بچه گانه اش فراهم کنید.

Untitled

ایمن کردن تخت خواب و رختخواب کودک

اتاق خواب کودک یکی از مواردی است که به توجه خاص نیاز دارد بنابراین برای ایمن سازی اتاق کودک به موارد زیر دقت کنید:

ایمنی-کودک

از تخت و گهواره بدون حفاظ و متحرک استفاده نکنید  

حواستان باشد نرده های تخت خیلی از هم فاصله نداشته باشند

برای جلوگیری از آویزان شدن و سقوط نوزاد تخت او را در کنار پنجره یا میز قرار ندهید.

از نصب تابلو چراغ و هر چیز دیگری در اتاق کودک خودداری کنید.

رخت خواب نوزاد را از عروسک و دیگر لوازم ضروری پر نکنید تا دچار تنگی نفس نشود.

اگر کودک توان این را دارد که از گهواره خارج شود پس زمان آن رسیده که تخت خواب بدون حفاظ یا تشک کف خواب برای او تهیه کنید و مراقب باشید که ارتفاع آن زیاد نباشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها