|

زیباترین پرنده های جهان / حرکات موزون و رامشگری آقا برای جلب توجه خانومش

پرندگان زیباترین موجودات طبیعت هستند چرا که پرهای رنگی آنها باعث شده حیرت آور و خیره کننده باشند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پرنده ها از زیباترین موجودات هستند چرا که به خاطر رنگی بودن پرهایشان زیبایی خاصی به طبیعت می بخشند. جالب است بدانید که پرنده ها جزو پستاندارانی هستند که می توانند رنگ ها را تشخیص دهند و همین موضوع برتری خاصی نسبت به اکثریت  موجودات، به آنها می دهد. در طبیعت پرنده های نر از پرنده های ماده زیباتر هستند تا بتوانند با استفاده از زیبایی خود توجه پرنده های ماده را به خود جلب کنند. حتی بعضی از پرنده های نر برای جلب توجه پرنده های ماده میرقصند مانند مرغ بهشتی. در ادامه چند مورد از زیباترین پرنده ها رو به شما معرفی میکنیم که از دیدن زیبایی آنها لذت ببرید.

تاناگر بهشتی

یکی از زیباترین پرنده های کوچکی در طبیعت وجود دارد، تاناگر بهشتی است. زادگاه این پرنده در جنگل های استوا است و به دلیل پر های سبز و آبی میتوانند در طبیعت به راحتی پنهان شود به همین دلیل عکاسان حیات وحش برای دیدن آن باید خیلی تیزبین باشند. ناگفته نماند که این پرنده با همین چثه ی کوچکش در بیش از 10 رنگ دیده می شود. 

dcbfc04eaaab61362fd39fe57bdde147

شاه ماهی گیر لاجوردی

وقتی اسم این پرنده به گوشتان می خورد احتمالا یک پرنده شکارچی مانند عقاب را تصور میکنید ولی این پرنده به کوچکی کنجشگ است و زیبایی آن خیره کننده است. رنگ آبی لاجوردی این پرنده برای ما ایرانی ها یادآور مینا کاری است.این پرنده به جز سینه اش که قهوه ایست سراسر پرهایش آبی لاجوردی است و همین موضوع است که آنرا در لیست زیباترین پرنده های جهان قرار داده است.

Untitled

 مرغ بهشتی

زیستگاه این موجود زیبا در جزایر ملوک و استرالیا است. این پرنده جزو پرنده های آوازخوان محسوب میشوند و از آن دسته از پرندگان است که جنس نر برای جلب توجه ماده دست به هر کاری میزند ممکن است دو نر جدالی ساختگی انجام دهند یا حتی برقصند، بله درست شنیدید برخی از پرنده های نر این گونه برای جلب توجه ماده خود میرقصند. دم بلند مشکی رنگ و پرهای آبی این پرنده هر بیننده ای را متحیر میکند.

5035b14103721321a3d905ab13bbfa0c (1)

سهره رنگین کمان

این پرنده نیز از دسته پرندگانی است که برای جفت گیری، جنس نر برای ماده حرکاتی از جمله تکان دادن سر، پرش برای نمایش رنگ های پر وتکان دادن دم را انجام میدهد. این موجود با پر های رنگی بی شک از زیباترین پرنده های موجود در دنیاست که به دلیل چند رنگی و خیره کننده بودن پرهایش به رنگین کمان معروف است. نام دیگر این پرنده گلدین فنچ است و زیستگاه آن در استرالیا است. 

979f7b3cf780c8df4505a87895a8fc31

توکان منقاردار

اکثر پرنده هایی که در این لیست هستند به دلیل رنگ و مدل پرهایشان است ولی این گونه از پرنده به دلیل رنگ منقارش در لیست زیباترین ها قرار میگیرد. جالب است بدانید که منقار این پرنده تا 20 سانتی متر هم رشد میکند جالب تر اینکه منقار این پرنده چند رنگ مختلف دارد. مننقار بعضی از توکان ها رنگین کمانی است و بعضی دیگر تک رنگ هستند. 

ح

طوطی دریایی اطلس

این گونه مانند پنگوئن ها سیاه و سفید هستند و جزو پرنده هایی هستند که در فصل زمستان هم گرم میمانند چرا که پرهایشان خیس نمی شوند. آنها شناگر های ماهری هستند و از این رو موجودات دریایی را هم شکار میکنند. منقار این گونه به رنگ روشن است و وزن آنها کمتر از یک پوند است. این پرندگان را به اسم "دلقک دریایی" نیز میشناسند.

75d29a2cd517e8229372ceb86889e952

توراکو کاکل قرمز

این پرنده به دلیل رنگ دانه های سبز و قرمزی که دارد قابل توجه است. انگشتان این گونه نیز منحصر به فرد است به طوری که چهار انگشت به عقب برگشته و با انگشت اول در تماس است. بومیان آفریقا از پرهای این پرنده ها برای تزیین استفاده میکردند. نکته ی جالب در توراکو ها تولید رنگ آنهاست رنگ قرمز این گونه ناشی از مس است در حالی که رنگ سبز به علت رنگدانه زرد و حالت منشوری پر هاست. این پرنده ها سر و صدای زیادی تولید می کنند که از شاخص های جنگل های بارانی آفریقا است. به آنها موز خوار نیز گفته می شود. 

ded65ba64fc569ae4c2a064b74f8e53f

اردک ماندارین

این گونه اغلب اوقات در لیست زیباترین پرنده ها جای دارد چرا که ظاهری زیبا و فوق العاده دارد. جثه ی این اردک بزرگ نیست و قد آن حداکثر 49 سانتی متر است. ماده ی این گونه شباهت زیادی به اردک جنگلی دارد این در حالی است که جنس نر بسیار زیبا و چشم نواز است سینه ی این پرنده بنفش با دو خط عمودی است دو طرف آن قرمز و در پشت، دمی نارنجی دارد. ماندارین شکارچی موش، جغد، مارها، راکن و سمور است.

893da7adefec72e8c61ac7b26975aabe

تعداد پرندگان زیبای جهان بیشتر از آنچه است که تصور می کنید ولی ما در این مطلب تعدادی از آنها را برای شما معرفی کردیم. بیایید با نخریدن حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی به منقرض نشدن آنها کمک کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها